Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 30 maja 2026, o 18:58

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 lip 2013, o 20:25 
Nowy

Witam. Jestem początkującym programistą, uczę się programowania mikrokontrolerów w języku C z ksiązki Pana Mirka. Napotkałem problem którego nie mogę sam rozwiązać, choć wydaje mi się, że rozumiem cały kod programu. A więc pisze ten post aby dostać jakąś wskazówkę, poradę a może ktoś zetknął się już z podobnym problem, dotyczy on przykładu Multipleksowanie LED - przerwania. ECLIPSE kompiluje mi kod programu nie informując o żadnych błędach. Wyświetlacz LED 7-segmentowy zamontowany jest na płycie ewaluacyjnej microSENSE z mikrkontrolerem ATmega32, sterowanie tego wyświetlacza powinno odbywać się identycznie jak tego w przykładzie z książki, ponieważ jest to wyświetlacz ze wspólną anodą załączane przez tranzystor PNP. Mikrokontroler taktowany jest wewnętrznym oscylatorem RC ustawionym na 8MHz (jeżeli dobrze przestawiłem FuseBity, a robiłem to na podstawie noty mikrkontrolera). Problem polega na tym, że zamiast ustawionych w programie konkretnych cyfr, wyświetlają się tak jakby nie te elementy segmentów co trzeba, żeby było tego mało to podczas próby zmiany wyświetlania cyfr na inne (zmiana cy1, cy2, cy3, cy4), nadal wyświetlane jest to samo co wcześniej, nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieję. Dołączam schemat zasilania wyświetlacza oraz jego zdjęcie przedstawiające co się na nim wyświetla oraz jak go podłączyłem. Jeśli będzie potrzeba dołączenia kodu programu - nie ma problemu, chociaz jest on prawie identyczny jak w książce (zmieniłem tylko podłączenie portów, katody segmentów podłączyłem pod port A, natomiast anody czterech wyświetlaczy do najmłodszych bitów portu D). Z góry dziękuje za jakąkolwiek pomoc.

ObrazekObrazekObrazek

cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 11 lip 2013, o 21:06 
Użytkownik