Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 28 mar 2024, o 22:14


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 lut 2012, o 15:51 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2011
Posty: 48
Pomógł: 0

Witam,
Analizuje właśnie temat z książki dotyczący sterowania silnikami. Udało mi się już skombinować ich kilka do nauki. Jednak w ogóle nie mam doświadczenia w tym temacie i całą swoją zabawę z elektroniką zacząłem od książki "Mikrokontrolery AVR Język C....".
Mam więc już problem dotyczący tego jaki rodzaj silniczków udało mi się załatwić.
Silniczki pochodzą z wierzy Sony z czytnika płyt, zostały mi po tym jak wymieniałem laser, który się uszkodził.
Oto i one:
http://obrazki.elektroda.net/32_1268771709.jpg
http://serial-on-line.pl/DSC02082.JPG
Da się z tych informacji co udzieliłem wywnioskować co to za silniczki?



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 26 lut 2012, o 15:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27212
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

No zobacz jeśli silniczek ma TYLKO dwa przewody (+/-) to na 100% jest to silnik prądu stałego - silnik DC ;) nie ma innej możliwości

gdyby miały trzy przewody - to byłoby to serwo napędy

gdyby miały 4 przewody to byłyby to silniki krokowe bipolarne

a gdyby miały 5 albo 6 przewodów to byłyby to silniki krokowe unipolarne

w książce troszkę wyjaśniałem te zagadnienia i ogólnie czym różnią się w budowie silniki unipolarne od bipolarnych

natomiast silniki DC to jak widzisz najprostsze z możliwych silniczki prądu stałego i możesz je sterować na różne sposoby. Jeśli nie zależy ci na kierunku obrotów to wręcz za pomocą jednego tranzystora ;)

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 1 mar 2012, o 15:32 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2011
Posty: 48
Pomógł: 0

Wielkie dzięki właśnie takiego rozpisania szukałem :D
tak mi się właśnie zdawało bo w książce jest zdjęcie z silniczka z dwoma przewodami i znajduje się on w temacie o silnikach D/C, ale się wolałem upewnić. ;)
Jeżeli koniecznie chciałbym sterować kierunkiem obrotów silniczka, to ile mógłbym maksymalnie ich podpiąć do płytki dołączonej do książki?



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 1 mar 2012, o 15:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27212
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

ruben napisał(a):
Jeżeli koniecznie chciałbym sterować kierunkiem obrotów silniczka, to ile mógłbym maksymalnie ich podpiąć do płytki dołączonej do książki?


Poczytaj w książce na temat układu L293D, który jest scalonym sterownikiem silników. Posiada on dwa niezależne mostki typu H, zatem może swobodnie sterować niezależnie dwoma silnikami DC jeśli potrzebujemy dokonywać zmian kierunku każdego z nich z osobna.

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO