Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 18 paź 2024, o 14:23


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 sty 2012, o 15:12 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 07 sty 2012
Posty: 136
Pomógł: 0

Witam.
Mógłby mi ktoś powiedzieć jak ustawić programator w programie Eclips. Próbowałem tak: Project>>Properties>> AVRDUDE i tam była jakaś konfiguracja. Ustawiłem STK500V2 w dwóch różnych konfiguracjach, ale nie dało to efektu. Port ustawiłem na COM2, bo tak mam zainstalowany programator. Kiedy kompiluję program wyskakuje że błąd połączenia. Programator działa, programuję na nim od kilku miesięcy. Przy próbie zaprogramowania procesora wyskakuje taka informacja:
avrdude: stk500hv_initialize(): high-voltage serial programming control stack not defined for part "ATMEGA32"
avrdude: initialization failed, rc=-1
Double check connections and try again, or use -F to override
this check.

avrdude: stk500v2_command(): unknown status 0xc9
avrdude: stk500hv_disable(): failed to leave programming mode


Proszę o szybką pomoc i z góry dziękuję.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 7 sty 2012, o 16:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27305
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

A tak z ciekawości zapytam - dlaczego do tej pory nie wypróbowałeś tego programatora, który masz wbudowany w zestaw uruchomieniowy ATB ??? przecież wszystko jest opisane na naszych stronach. Poczytaj po kolei proszę informacje stąd:

http://sklep.atnel.pl/pl/i/Programator-w-ATB/6

oraz stąd:

http://mirekk36.blogspot.com/2011/08/ec ... adzie.html

i daj znać jeśli coś jeszcze nie będzie jasne.

A jeśli masz własny zewnętrzny programator i też będziesz go chciał uruchomić - to obejrzyj proszę filmy VIDEO, które masz na dołączonej do książki płycie DVD.

_________________