RadekB86 napisał(a):
Niestety ale tak tego nie sprawdzisz, ponieważ ta strona działa tak, że w momencie jak klikniesz na tej stronie sprawdź, to zewnętrzny serwer wysyła zapytanie na tym porcie, i żeby to zadziałało, to na twoim adresie i porcie musi być jakaś usługa zdolna odpowiedzieć. Sam windows nie odpowie na takie zapytanie, ponieważ jego mechanizm synchronizacji czasu nie odpowiada na takie zapytania, bo on nasłuchuje tylko krótki czas po tym jak sam wyśle zapytanie do serwera o czas, jeśli ten po tym czasie nie odpowie to masz błąd synchronizacji "request time out" i koniec nasłuchu, a poza tym zapewne po drodze jest router który i tak takie zapytanie ubije. Żeby to zadziałało trzeba by postawić jakąś usługę nasłuchującą na porcie 123 zdolną odpowiedzieć (serwer ftp, VNC lub podobne i skonfigurować by nasłuchiwały na porcie 123), a dodatkowo komputer musiałby być podpięty "bezpośrednio" do netu (bezpośrednio w sensie karta PC musi mieć zewnętrze IP przydzielone przez dostawcy netu), bądź na routerze przekierowany port 123 na ten pc z którego to testujemy.
Żeby przetestować na szybko czy port 123 jest otwarty, najlepiej wymusić synchronizację przez windows i sprawdzić czy będzie powodzenie czy właśnie time out (na win7 trzeba kliknąć w pasku ppm na godzinę i wybrać "ustaw datę/czas", następnie przejść do zakładki "czas z internetu", potem na "zmień ustawienia" i kliknąć "Aktualizuj teraz". Po chwili powinna się pojawić informacja w tym oknie w stylu "Zegar został pomyślnie...." lub jakiśtam błąd. Niestety dla Win 10 opcja ta jest bardziej zakopana i trzeba się trochę więcej naklikać by do niej dotrzeć)