Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 29 mar 2024, o 01:47


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 wrz 2021, o 13:58 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 18 wrz 2021
Posty: 4
Pomógł: 0

Witam wszystkich forumowiczów. Na wstępie zaznaczę że jestem mocno początkującym "programistą", dlatego proszę o wyrozumiałość.

Wykonując kolejne ćwiczenia z BB na płytce ATB było całkiem fajnie, wszystko działało jako tako, ewentualne problemy z pomocą książki można było rozwiązywać. Problem zaczął się w momencie przykładu z zapisem do eeprom:

Obrazek

Celowo nie wrzucam całego kodu, tylko nagłówek żeby mniej więcej było wiadomo o co chodzi, gdyż podejrzewam problem z mkAVR calculator (kod czysty z książki więc musi być dobrze).

Używam AS do kompilowania kodów, następnie do calculatora wrzucam plik .hex. Na początku było fajnie, poza wyświetlaniem zawartości z eeprom. Chwila namysłu i mnie olśniło że trzeba jeszcze .epp załadować. Po pierwszej próbie załadowania poprzez calculator pliku .hex i .epp zaczął się problem. Program wgrywa się bardzo długo, wyrzuca błąd (zamieszczony poniżej), wyświetlane wartości na wyświetlaczu są zamrożone (jakby się program zawiesił), w dodatku po odłączeniu i załączeniu zasilania na płytce ewaluacyjnej zamiast napisów mam pierwszy wiersz wypełniony białymi kratkami i nic poza tym. Stąd moje przypuszczenie o problemie z calculatorem. Nie ruszałem tam w zasadzie nic poza częstotliwością (fusy uproszczone - 8MHz) i fusy EESAVE. W AS również ustawiłem w toolchain'ie częstotliwość 8MHz. Załączam widoki z calculatora, może ktoś dojrzy tam jakąś nieprawidłowość. Z góry dziękuję za pomoc :)

Widoki z calculatora:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Problem przy programowaniu:

Obrazek



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 18 wrz 2021, o 14:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27212