No to odpowiadam, jeśli chodzi o ręczne wpisywanie wartości z noty - to pewnie, że można - ale jest to zadanie dla MASOCHISTÓW przez duże M

... dla mnie ręczne wpisywanie wartości to .... tfuuu na psa urok !
dlaczego ?

Ręczne wpisywanie w kodzie jest wręcz ABSURDALNIE ABSTRAKCYJNE i w dłuższym okresie programowania, nawet jak jeszcze będziesz początkującym (a ja - pamiętaj! też jestem początkujący - tyle że może dopiero kilka kroków przed tobą, więc wiem co mówię

) ... a zatem będzie to ci sprawiało TYLE kłopotów i będzie TYLE bezesnsownych błędów i będziesz rwał sobie włosy z głowy do ostatniej cebulki

... dlaczego ?
No pomyśl sobie przez chwilę, gdy się zaczyna programować to oznacza (przynajmniej dla mnie) robienie wielu projektów - bo jeśli zaczynasz i masz zamiar zrobić fizycznie jeden projekt bo coś ci pilnie potrzebne i nie będziesz zajmował się programowaniem przez najbliższe 5 lat to ok - wpisz sobie z noty
ale jak będziesz robił kolejne projekty to:
1. często zaczynając kolejny, żeby się nie przemęczać ot po prostu skopiujesz sobie swoją bibliotekę UART albo te funkcje do innego projektu na szybko, oprogramujesz też w nim wiele innych rzeczy aż tu nagle okazuje się, że AŁĆ !!!! uart mi nie działaaaaa ... no bo zapomniałem że dałem np inne taktowanie procka niż w poprzednim projekcie i pierwsza KICHA ZALICZONA
2. pracujesz nad tym samym projektem ale po drodze przyjdzie ci sprawdzać go dla innego rodzaju taktowania procka - no to znowu jak zapomnisz - a najczęściej się zapomina po jakimś czasie o czymś co zostało dawno zrobione i dobrze działa - więc jak zapomnisz że z ręki wpisałeś UBRR z noty to znowu ZONK i szukanie błędu dlaczego mi uart nie działaaaa ? i kolejna KICHA ZALICZONA