Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 26 kwi 2024, o 19:09


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 maja 2020, o 16:19 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 23 lip 2019
Posty: 19
Pomógł: 0

Dobry.
Mam program z kursu i nie rozumiem jak są przechowywane w pamięci oraz odczytywane. Wpisuje liczby i ostatniej pętli są odczytywane. Dane są wpisywane w tabeli ? Czy funkcja malloc tworzy tablice?

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 6 maja 2020, o 16:24 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 24 sty 2012
Posty: 1469
Pomógł: 56

nie. malloc dynamicznie alokuje(przydziela) pamięć.

_________________
Jestem początkujący i moje porady mogą być błędne



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 6 maja 2020, o 18:44 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 23 lip 2019
Posty: 19
Pomógł: 0

Dzięki. A jest ktoś w stanie wyjaśnić gdzie w programie są zapisywane dane? zawsze mi się wydawało że do każdej zmiennej może być zapisana jedna zmienna. Niby wskaźnik odwołuje do pierwszej komórki tablicy ale nigdzie nie jest zdefiniowana tablica i nigdzie odwołanie do danego miejsca tablicy. Dla mnie ciemna magia.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 7 maja 2020, o 09:19 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 24 sty 2012
Posty: 1469
Pomógł: 56

Ale o jakiej tablicy piszesz?
W przykładzie który podałeś masz zmienną strukturalną czyli taki a'la rekord, który zawiera w sobie dwie wartości pierwsza to liczba o typie int a druga to wskaźnik pokazujący na następny element.
Kolejne elementy będą się znajdowały w pamięci RAM tam gdzie funkcja malloc je umieści ;-)


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Jestem początkujący i moje porady mogą być błędne



Góra
 Zobacz profil