Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 28 mar 2024, o 21:09


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 sty 2020, o 20:09 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 17 gru 2019
Posty: 4
Pomógł: 0

Witam serdecznie wszystkich. W temacie programowania AVR jestem zielony;) Troszke miałem styczności z zabawą Arduinem UNO natomiast teraz wzięło mnie natchnienie na poznanie czystego języka C w AVR. I w związku z tym mam pewne zapytanie odnośnie ADC. Mianowicie gdy ustawie sobie już wszystkie parametry zwiazane z ADC w Atmega32 i powiedzmy przy przekręceniu potencjometrem zmieniają mi sie wartości od 0-1023 czy istnieje taka opcja aby użyć jak to w arduino było tzw. mapowania zakresu w sensie takim że np bedzie map_zakres(0,1023,0,100) wartość 0-1023 zamienić na wartości z przedziału 0%-100%? A następnie wykorzystać w sposób ze gdybym miał podpiety czujnik temperatury temperaturę mam np 20C więc uruchom wentylator przy pomocy timera i fast PWM na 30%??



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 14 sty 2020, o 20:29 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 09 lip 2019
Posty: 106
Pomógł: 10

Jeśli jakaś funkcjonalność z Arduino działa wystarczająco dobrze, to czasem najprościej zajrzeć do kodu źródłowego danej funkcji. Czasem można po prostu przekleić, czasem napisać samemu coś na podstawie.

Googlując trochę - tutaj na stronie znalazłem ciekawą dyskusją na temat tej funkcji oraz potencjalnych wariantów (zaokrągleń).

https://github.com/arduino/ArduinoCore-API/issues/51

W szczególności można wykorzystać pewnie ten fragment

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


Autor postu otrzymał pochwałę


Ostatnio edytowano 14 sty 2020, o 20:43 przez moscow, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 14 sty 2020, o 20:40 
Offline