Oprócz tego, co koledzy powiedzieli odnośnie izolacji optycznej i filtrowania sygnału wejściowego, chciałbym zwrócić uwagę, że istotna będzie także porządna filtracja napięcia zasilającego, chyba że będziesz zasilał mikrokontroler z niezależnego źródła zasilania (co jest zasadne w przypadku systemów alarmowych, aby odłączenie akumulatora nie powodowało dezaktywacji alarmu).
Ogólnie ATmega8 niezbyt się nadaje do aplikacji autmotive. Lepiej byłoby użyć jednego z mikrokontrolerów wymienionych w tej
nocie.
Poza tym to amatorska konstrukcja, niemniej może ona mieć wpływ na bezpieczeństwo użytkownika tego samochodu. Nie wiem dokładnie jakie funkcjonalności tam przewidziałeś, ale załóżmy, że chciałbyś uniemożliwić kradzież poprzez odcięcie zapłonu lub dopływu paliwa. Wyobraź sobie, co by było, gdyby coś takiego stało się niespodziewanie (w wyniku nieprawidłowego działania układu) np. podczas manewru wyprzedzania.
Dlatego proponowałbym dobrze przemyśleć wszystkie możliwe skutki nieprawidłowego działania układu, jeśli w jakiś sposób będzie on mógł wpływać na działanie pojazdu.