Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 28 mar 2024, o 20:26


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 lis 2018, o 21:46 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 26 paź 2018
Posty: 23
Pomógł: 0

Witam
Jestem dość początkujący... i mam pewien problem, przycisk SW1 załącza przekaźnik (12V) i do uC powinien trafić wtedy sygnał (wyłączenie sterowanie przekaźnika przez uC). Pomyślałem o transoptorze, ale jak to dobrze wykonać i jak prawidłowo skonfigurować port, bo się już w tym pogubiłem, to mi sygnał skacze, to nie ma wcale.
I generalnie czy układ jest w w miare poprawny, ma on pracowac w instalacji samochodowej 12V..., a z tego co czytałem tonie najlepsze środowisko dla AVR, jak sie można jeszcze ewentualnie bronić przed tym? Gdzieć czytałem o układzie nadzorującym pin RESET...


Obrazek

Z góry dzięki ;)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 13 lis 2018, o 06:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27212
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

Odnośnie podłączania przekaźników (tak nawet bez transoptora) to przede wszystkim zobacz sobie to:

https://mirekk36.blogspot.com/2012/04/p ... cenia.html

bo już na tym etapie masz babola.

A transoptor? W czym problem ? .... z procka sterujesz po prostu diodą transoptora tak samo jak diodą LED ... więc o co tobie chodzi z tym skonfigurowaniem portu ? Hmmm może w tym wypadku zajrzyj tutaj:

http://mirekk36.blogspot.com/2012/01/av ... stawy.html

Natomiast za transoptorem dajesz układ jaki masz obecnie czyli tranzystor i przekaźnik PLUS zabezpieczenie o którym mowa w pierwszym linku który podałem na górze.

grego napisał(a):
ma on pracowac w instalacji samochodowej 12V..., a z tego co czytałem tonie najlepsze środowisko dla AVR