Gordon 10, przyznam się, że tez miałem problemy żeby to wszystko ogarnąć z MkMenu, ale teraz widzę jakie to proste i że program świetny.
Długo nie mogłem załapać co w pliku "mk_menu_exe.c" i "mk_menu_display.c" jest przykładem a co ma zostać na stałe.
Jestem początkujący i dla mnie jak sądzę najlepszym rozwiązaniem było skorzystanie z tego przykładu, i może Ciebie naprowadzę na właściwy trop.
1.Potrzebowałem zapisać dane ustawień z menu więc stworzyłem dwa typy strukturalne
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
Jeden do zapamiętania ustawień, drugi do zapamiętania wartości domyślnych.
2. Następnie to już z przykładu
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
3.Następnie w pliku mk_menu_display.c czyli w tym, który jest odpowiedzialny za wyświetlanie wszystkiego co sobie ustawiamy w menu piszemy
język c
}
i tylko tyle. Nie wstawiasz tam żadnych wartości, bo program sam sobie wczyta to co trzeba. Jak byś napisał tak:
język c
}[/syntax]
to jak byś wszedł w menu w ustawienia minut na start miał byś ustawione minuty na 15 i jeszcze np. gwiazdkę też na 15.
Jednak najwięcej roboty mamy (w tym pliku oczywiście) w funkcji:
język c
Ja sobie zrobiłem to w ten sposób:
język c
Analogicznie dla sekund.
Teraz plik mk_menu_exe.c czyli plik wykonawczy.
Tutaj wstawiamy swoje warunki, funkcje itd.
Funkcja execute_node()
język c
Warunek
język c
Liczba w menu po kliknięciu się dodaje i tak sobie krążymy od 0 do 59 i w kółko.
To:
język c
minuty w pamięci eeprom = to co na wyświetlaczu w menu
I na koniec:
język c
nadpisanie wartości domyślnej takiej samej jak nastawa i zapis do pamięci. Żeby jak wejdziesz następnym razem w ustawienia to będziesz miał gwiazdkę przy tej ostatnio zapisanej wartości.
Ja to wszystko z MkMenu tak rozumuje, i mi to działa. Powiem więcej nawet ciary na plecach są.