Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA w 2025? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

    Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.




    Teraz jest 24 maja 2025, o 01:02


    Strefa czasowa: UTC + 1





    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
    Autor Wiadomość
    PostNapisane: 14 lip 2017, o 09:09 
    Offline
    Nowy

    Dołączył(a): 14 lip 2017
    Posty: 3
    Pomógł: 0

    nieaktualne



    Ostatnio edytowano 25 sie 2017, o 20:24 przez jaclaw, łącznie edytowano 1 raz

    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 14 lip 2017, o 09:29 
    Offline
    Moderator
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 03 paź 2011
    Posty: 27405
    Lokalizacja: Szczecin
    Pomógł: 1043

    co to ma wspólnego z modułami ATB ?

    _________________
    zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 14 lip 2017, o 10:23 
    Offline
    Nowy

    Dołączył(a): 14 lip 2017
    Posty: 3
    Pomógł: 0

    Przepraszam źle wybrałem dział, proszę o przeniesienie, może dział warsztat - inne?



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 14 lip 2017, o 19:54 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 19 lip 2013
    Posty: 771
    Pomógł: 40

    Na forum czterokolwcy o quadach był koleś co pisał mapy co prawda do quadow ,ale to się nie rozni za bardzo. Parę lat minęło wiec może się już rozwinął i robi takie cos odpłatnie. Poszukaj tam.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 14 lip 2017, o 21:29 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 14 lut 2014
    Posty: 293
    Lokalizacja: Jaskółowo k. Warszawy
    Pomógł: 9

    Cześć.
    Zapytaj Roberta z tuneUp http://www.tune-up.pl.
    Ewentualnie słyszałem że są ludzie co zmieniają mapy zdalnie po przez laptopa. Musisz mieć tylko kabelek.
    A i jest jeszcze coś takiego ecumaster. Mieli w ofercie coś takiego co wpinałeś we wiązkę od wtryskiwaczy i mogłeś modyfikować ich mapę. Ja bawiłem się EMU Ale to już droższe i zastępujesz wtedy fabryczny komputer i wiązkę. Zabawa przednia.

    _________________
    POZDROWIONKA



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 14 lip 2017, o 21:30 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 19 cze 2014
    Posty: 820
    Lokalizacja: Tam gdzie PYRY są
    Pomógł: 64

    Ciężki temat i nikt raczej się nie podejmie. Pisać Program od nowa to długa praca wymagająca znajomości przede wszystkim dokładniej budowy sterownika silnika a o to niełatwo. To nie jest praca na godzinę czy dwie.
    Powiesz - no dobra ale są ludzie, którzy zmieniają mapy wtrysków w "te-de-ikach". Zgadza się, ale tam mapy prawdopodobnie (bo nie wiem tego na pewno) mapy są tylko mocno edytowane a nie pisane od nowa. Poza tym i tak zajmuje to mnóstwo czasu i testów, a koszt takiej operacji rozkładany jest na setki sprzedanych potem usług przeróbki takiej mapy.
    U Ciebie byłaby "kupa" roboty bez - nie zrozum źle - sensu.

    Pomyśl może jak to idzie ominąć nie ruszając komputera. Może coś wymyślisz. Zwróć uwagę na kilka faktów.

    1. chcesz by paliwo było podane co drugi cykl pracy cylindra.
    2. Cylindry są 4 a w danym momencie działa tylko jeden.
    3. Cylinder "pali" co drugi obrót wału korbowego,
    4. Tłoki w cylindrach chodzą równo 1 z 4 i 2 z 3, przy czym zapłon występuje w nich na zmianę,
    5. Kolejność pracy w twoim silniku to 1-3-4-2

    I teraz spróbuj się zastanowić nad tym aby policzyć/opracować swój algorytm ale na to, aby prawidłowo pracującemu układowi odbierać co drugi sygnał na wtryskiwacz. Jest to do zrobienia jakby się uprzeć. Pokombinuj trochę sam jakbyś to widział....

    oczywiście oczekuj, że sterownik wejdzie w tryb awaryjny - wysypie usterki w obwodzie prądowym wtryskiwacza 1,2,3,4 (chyba, że pobawisz się w podawanie rezystancji po odcięciu wtrysku) oraz sonda lambda wyłapie nie spalony tlen i wyrzuci wypadanie zapłonów na cylindrach. To może trochę namieszać

    Nie wnikam w cel tego testu;] Powodzenia


    ---- edit

    Tak po dłższym zastanowieniu to się nie może udać!

    możesz odcinać dawkę paliwa kolejno w każdym cylindrze co drugi pełny cykl pracy silnika czyli co 4 obroty wału korbowego lub wyłączać w co drugim cylindrze, żeby przerwy w dostawie paliwa nie były zbyt długie.

    w pierwszym wypadku silnik nie da rady utrzymać obrotów jak mu odetniesz zapłon kolejno w 4 cylindrach. kompresja i brak zapłonu skutecznie zatrzymają silnik.
    W drugim przypadku silnik będzie pracował jakby na 2 cylindrach - jazda praktycznie niemożliwa.

    _________________
    IntegraMETEO
    WordCLOCK
    IntegraTOUCH



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

    Strefa czasowa: UTC + 1


    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


    Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
    Nie możesz odpowiadać w wątkach
    Nie możesz edytować swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Skocz do:  
    cron
    Sitemap
    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
    phpBB SEO