Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 22 lut 2025, o 22:16

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 mar 2017, o 18:43 
Nowy

Witam wszystkich,
jestem początkujący jeśli chodzi o programowanie więc korzystam z wiedzy jaką przekazuje Mirekk36 na swoich poradnikach w sieci oraz BB. Jestem w trakcie wykonywania mojej pracy dyplomowej. Moja praca dyplomowa polega na tym, że wykonałem taśmociąg, na którym transportowane są elementy wykonane z różnych materiałów. Czujnik pojemnościowy (npn no) umieszczony jest nad taśmociągiem i ma on za zadanie rozpoznawać rodzaj materiału, a za pomocą silniczków dokonuję sortowania tych elementów. Mój problem polega na tym, że zrobiłem podłączenia czujnika do ADC tak jak w poradniku z miernikiem cyfrowym "przetwornik ADC w mikrokontrolerach AVR - część 03" na YT i na terminalu z ADC wyświetla mi się wartość 1023, gdy czujnik nie wykrywa elementu, a wartość 0, gdy obiekt jest wykryty. No i właśnie dowolny obiekt to wartość "0". Nie wiem jak sobie z tym poradzić, żeby na każdy rodzaj wykrywanego materiału odczytywać inną wartość ADC co pozwoli mi na sterowanie silnikami i sortowanie materiałów. Wiem, że czujnik pojemnościowy reaguje w taki sposób, że pojawienie się jakiegoś elementu zmienia parametry kondensatora. Liczyłem na to, że to rozwiązanie jak w poradniku pokaże mi na terminalu właśnie te parametry, które będę mógł wykorzystać w treści programu do sterowania moimi silnikami.
Jeśli ktoś z Was ma o tym pojęcie to bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam.

Poniżej kod z poradnika:
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 22 mar 2017, o 19:14 
Użytkownik

Jakie materiały miałbyś wykrywać?

PostNapisane: 22 mar 2017, o 19:19 
Nowy

jez2000 napisał(a):
Jakie materiały miałbyś wykrywać?