Witam.
Zaznaczam już na początku, że pierwszy raz mam do czynienia z wzmacniaczami operacyjnymi. Ale do rzeczy.
Potrzebuje mierzyć prąd silnika DC (max. 1-1,2 A) za pomącą wzmacniaczy operacyjnych, przy czym silnik będzie się obracał w dwóch kierunkach (w sensie będą występowały nawroty). Próbowałem wykonać to za pomocą wzmacniacza TL082 (tylko taki zakupiłem) w układzie różnicowym, tak jak na rysunku poniżej (z góry przepraszam za Paint'a

,

jednak wychodzą same bzdury, tzn. na wyjściu podczas obrotu w jednym kierunku utrzymuje się mniej więcej stały potencjał 3,46V a podczas obrotu w przeciwnym kierunku jest 1,54 V, niezależnie od prędkości silnika. Gdy nie podaje żadnego napięcia na silnik, na wyjściu wzmacniacza utrzymuję się 3,57V. Pomijam już w, że w teorii (chyba) przy obrotach w 2-och kierunkach raz na wyjściu powinienem otrzymywać potencjał dodatni a raz ujemny. Na razie chciałem żeby cokolwiek działało - no ale nie działa.
Poszperałem też w internecie i znalazłem takie rozwiązanie.

Zaznaczam, że schemat nie jest mój. Wklejam go tutaj z uwagi na Waszą wygodę. Tutaj jest link do źródła:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic941772.htmlA także kilka innych podobnych rozwiązań, jednak nie potrafię zrozumieć w jaki sposób mam podłączyć rezystor,silnik i mostek w takim układzie ?
Macie może jakieś sprawdzone rozwiązania, albo wiecie jaki mogłem popełniać błąd w swoim układzie? Może wzmacniacz nieodpowiedni? Tak jak mówiłem jestem w tym temacie zielony, także każda wskazówka się przyda