Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 11 lis 2025, o 15:26

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 gru 2016, o 23:42 
Nowy

ObrazekObrazekObrazek
Witam

Jestem totalnie początkujący i potrzebuje pilnie pomocy, za wszelkie wskazówki z góry dziękuje. Tak więc, cztery lata temu kupiłem książkę Pana Mirosława (blue book-a ) i w zasadzie w tamtym czasie bardzo interesowałem się mikrokontrolerami i ogolnie elektroniką. Jednak dziś z i tak małym doświadczeniem musze przygotować działające urządzenie.

Kupiłem kiedyś programator usbasp + kabel isp (jak się nie myle ) i mam 3 kontrolery, atmega 8, atmega 32 i atmega 128 board (ktory chce wykorzystać ze wzgledu na przyjemna konstrukcje).
Kupiłem ostatnio na eBay-u plytke z antena i kontrolerem RC522. Na filmikach widziałem jak pewien Pan podłączał ją do arduino uno. Mam rownież karty z chipami rfid do zaprogramowania.

Problem polega na tym, że nie wiem od czego zacząć jestem nowy, a w internecie jest tak dużo materiałów, że nie wiem jak i które wybrać/użyć. Tak więc myślałem, że może dobrą metodą była by komunikacja
kontrolera z antena, a ta z karta rfid by odebrać informacje takie jak id, albo dane osobowe (wczesniej zapisane). Nie mam pojęcia jak komunikować kontroler z pc (win 10 ) za pomoca programatora usbasp(by wyświetlić odebrane dane).
Zainstalowałem sterowniki do programatora i próbowałem coś wyczarować przez arduiono IDE, ale bez skutku.

Proszę wszystkich o pomysły i wskazanie drogi, mam dwa miesiące.

Pozdrawiam

Bartek

cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 9 gru 2016, o 00:20 
Moderator

Polecam ci zacznij od poczytania książki, którą kupiłeś i od podstawowych ćwiczeń z tejże książki czyli migania diodą LED

obejrzyj sobie podstawowe poradniki wideo:

https://www.youtube.com/watch?v=jsek2VHDQzY
https://www.youtube.com/watch?v=LiQcVSPkT6M