Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 26 lut 2025, o 00:26

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 lis 2016, o 13:52 
Użytkownik

Witam :) .
Na początek, jestem początkujący i dopiero od miesiąca stawiam pierwsze kroki w pisaniu programów ale dzięki BB, są to dość spore kroki.
Kawał dobrej roboty Panie Mirku :)
Muszę jeszcze tylko zrobić sobie streszczenie, do którego będzie można szybko sięgnąć i znaleźć potrzebne rzeczy, ale nie o tym...

Jak do tej pory przerobiłem kilka razy same podstawy C a teraz piszę, kombinuję i przerabiam przykłady z książki i zrodziło się kilka pytań.
Z góry przepraszam jeśli użyłem niefachowej terminologii lub coś pokręciłem.

1. Jak wiadomo zmienne globalne zawsze automatycznie inicjowane są wartością 0. To jest fakt oczywisty i niezaprzeczalny.
Jestem praktykiem i łatwiej mi coś zapamiętać jeśli sprawdzę to „namacalnie”.
Utworzyłem sobie tablicę (zakres globalny) a w funkcji głównej programu napisałem algorytm, który na wyświetlaczu co 1s wyświetla wartość poszczególnych elementów tablicy.
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

- Dla pamięci RAM oczywiście wszystkie komórki przyjęły wartość 0.
- Dla pamięci FLASH komórki przyjęły wartość 0.
- Dla pamięci EEPROM i tu niespodzianka, poszczególne elementy tablicy przyjęły zupełnie przypadkowe wartości.

Zacząłem szukać przyczyny.
Upload EEPROM image ustawione na form build.
W fusach EESAVE odznaczone, zresztą sprawdzałem obie opcje.
Używam nowy Atmel toolchain, środowisko Eclipse, mkAVR Calculator, ATMEGA32, zestaw ATB 1.03.
Oczywiście to nie jest jakiś poważny problem, napisałem sobie prosty algorytm który poprzez przycisk kasuje zawartość tej tablicy. Potem wszystko działa poprawie.
Zastanawia mnie tylko dlaczego tak jest ?.