Witam,
ze względu, na to iż jestem hobbystą tuningowcem i mam starego mercedesa stuningowanego, ponadto całą elektronikę robię chciałem zrobić do niego monitor egt. We wcześniejszym wątku prosiłem Was o pomoc przy reanimacji monitora, który zrobił dla mnie kolega Krzysiek.... Niestety wydaje się, że monitor Krzyśka wyzionął ducha, ponadto był to jedynie model testowy, płytka jest wykonana na test, ponadto projekty eagla jak i kod źródłowy zaginął podczas awarii laptopa twórcy. Z tego względu nie widzę sensu bawić się w naprawianie zepsutego monitora....
Pomyślałem więc, że może z Waszą pomocą uda mi się stworzyć moj monitor egt. Muszę dodać, że w programowaniu jestem laikiem, jeśli chodzi o elektronikę samoukiem
Do projektu zgromadziłem kilka przykładowych części. Plan jest taki:
1. Mikrokontroler główny Atmega 32 w wersji smd, zasilana napięciem 3.3V, taktowany zewnętrznym zegarem 16 MHz.
2. Kontrolery EGT MAX6675 zasilane napięciem 3.3V 6 sztuk (na każdy cylinder oddzielny)
3. Co do monitora nie podjałem jeszcze decyzji. Kupiłem kilka monitorów na allegro, bo chciałem zobaczyć co by się najbardziej nadało.
a. CGC128064AY00-FHW-R wydaje się być rozmiarowo odpowiedni, taśma wlutowywana w płytkę też nie byłaby zła, chociaż do wstępnych testów na płytce prototypowej bardzo niewygodna (jeśli w ogóle jest to możliwe)
4. Zasilanie: na początek na testy z zasilacza stabilizowanego, poźniej po stworzeniu pierwszej płytki testowej chciałbym zrobić sekcje zasilania bazującą na regulatorze napięcia 3.3V stabilizowanym odpowiednimi kondensatorami i cewkami filtrujacymi z bepiecznikiem polimerowym i diodami zenera...
5. Encoder, którym możnaby ustawić temperaturę alarmu.
6. Brzęczyk, który się włączy po przekroczeniu zadanej temperatury.