Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 15 lut 2025, o 23:24

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 gru 2015, o 18:35 
Nowy

Witam wszystkich.
Jestem tu nowy i nowy w temacie elektroniki więc proszę o wyrozumiałość.

Jestem właśnie po obejrzeniu filmowych poradników na temat CadSoft Eagle (super) i z tym programem mam pytanie.

Załóżmy że tworzę schemat na którym mam dużą liczbę powtarzających się grup elementów, to czy jest jakiś sposób w zgrupowaniu tych elementów żeby stworzyć bardziej czytelny schemat. W matematyce zapisujemy to tak: 1..100 i wtedy wiadomo że są to liczby z zakresu od 1 do 100.
Dobrym przykładem z życia jest taśma led, są diody i rezystory w sekcjach po trzy sztuki każdego z elementów. A teraz jak w programie narysować schemat takiej jednej sekcji, żeby uruchamiając program do tworzenia PCB zawierał on zadeklarowaną liczbę takich sekcji diod i rezystorów np. po 100 sztuk.

Niestety oglądając poradniki i szukając w necie, nie znalazłem nic co dałoby odpowiedź na moje pytanie.

Reasumując: jeśli chciałbym narysować schemat takiej taśmy z 100-ką diod i 100-ką rezystorów to czy muszę wstawić na schemat 100 diod i 100 rezystorów, i tym samym czyniąc go nieczytelnym.

Pozdrawiam i życzę wszystkim szczęśliwego Nowego Roku 2016.

cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 30 gru 2015, o 19:18 
Użytkownik

Nie lepiej oddzielnie zaprojektować PCB listwy LED i oddzielnie sterownika do nich? Wtedy na jednym i drugim PCB dajesz jakieś złącza i po sprawie.

PostNapisane: 30 gru 2015, o 19:33 
Nowy

Dzięki za szybką odpowiedź.
W tym przypadku nie chodzi o żaden projekt tylko o moje wątpliwości, uczę się tego programu i tak mi przyszło na myśl co by było gdyby, a że miałem na biurku kawałek takiej taśmy led to postanowiłem w ramach treningu stworzyć taki schemat.

Mógłbyś rozwinąć swoją odpowiedź, bo jak wspomniałem na początku jestem początkujący.

PostNapisane: 30 gru 2015, o 20:10 
Użytkownik