Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 24 lis 2024, o 07:46

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 wrz 2015, o 22:03 
Nowy

Witajcie,

Zrobiłem urządzenie zasilane 12V z głośnikiem bez generatora (12V). Głośnikiem steruje PWM z atmegi (zasilane 3,3V), które idzie na bramkę tranzystora. Głośnik podłączony jest za kondensatorem, który zamienia sygnał prostokątny na sinus (taki prosty wzmacniacz).
Początkowo użyłem tranzystora IRFL014 w SOT223 ale okazało się, że nie otwiera się on całkowicie przy 3,3V przez co dźwięk jest bardzo cichy. Następnie wypróbowałem IRF640 i z tym jest dobrze (dźwięk jest głośny) ale jego minusem jest większy rozmiar.
Nie mam doświadczenia z tranzystorami dlatego prośba sugestie jakiego tranzystora można użyć w moim przypadku ?
Szukam tranzystora o parametrach zbliżonych do IRF640 ale w mniejszej obudowie (najlepiej SOT223 bo takie mam wydrukowane PCB).

Pozdrawiam!!

cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 00:02 
Użytkownik

Na przykład IRLL3303

PostNapisane: 18 wrz 2015, o 09:06 
Nowy

wypróbuję. Dzięki!

edit: dostałem IRLL2705PBF. działa ok :)
jeszcze raz dzięki

PostNapisane: 17 paź 2015, o 09:47 
Nowy

Cześć,

Próbuję zrobić sensowny układ grający z wejściem jack (słuchawki) i głośnikiem (dynamicznym bez generatora 12V). Atmega elegancko generuje sin z pwm, który puszczam na słuchawki lub głośnik. Tu pojawia się oczywiście problem ponieważ słuchawki działają już przy 1-3V ale przy takim napięciu głośnik nie ruszy. Zrobiłem więc prosty wzmacniacz (w załączeniu) na mosfet z baterii 12V ale wynikowy sygnał ma ~4-5V co na słuchawkach gra nieco głośniej ale buzzer jest zbyt cichy. Drugim podejściem było skorzystanie z lm386 i tu udało się uzyskać duże wzmocnienie, tak że buzzer gra głośnio ale nie da się tego sygnału podłączyć pod słuchawki go głowę urywa (o ile najpierw nie spali słuchawek)