Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 3 lut 2025, o 13:01

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 paź 2015, o 14:55 
Użytkownik

Cześć wszystkim, od jakiegoś czasu interesuję się trochę temat programowania mikrokontrolerów umiem głównie podstawy z niebieskiej książki jednak pomimo tego chciałbym napisać prace mgr z wykorzystaniem avr, bo chciałbym się troche douczyć i wydaję mi się, że dam rade to zrobić. Niestety nie mogę sie na nic konkretnie zdecydować, myślałem o czymś związanym z inteligentnymi budynkami sterowanie temperaturą oświetleniem itp jakieś zabezpieczenia + zwizualizować to w jakiś prosty sposób w aplikacji. jednak studiuję automatykę i zastanawiam się czy warto robić taki system składający się z większej ilości elementów, które pojedynczo nie będą mocno skomplikowane czy znaleźć jakiś jeden proces dla którego będę musiał zastosować bardziej złożone algorytmy sterowania. Nie szukam jakiegoś bardzo prostego tematu ale chciałbym być pewny, że uda mi się go obronić. Podsumowując jeżeli ktoś miałby jakiś ciekawy problem, fajnie jakby był związany z automatyką chętnie posłucham:)

cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 3 paź 2015, o 15:13 
Użytkownik

Wiesz Sam temat np automatyki domu to jest temat rzeka jesli sie dobrze przyjrzysz. Powiedzmy ze mialbys modulowe urzadzenia do sterowania oraz do pobierania jakis informacji. Wiec juz powstaja pierwsze wyzwania jak np zasilania. Do tego pozniej komunikacja czy przewodowa czy bez ? Format danych w jakich moduly beda sie komunikowac, mozliwosci dolaczania nowych modulow bez ingerencji w soft ;) no wiec wg mnie chcialbys automatyzowac swoj Dom to masz lekka reka zrodlo wyzwan;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

PostNapisane: 3 paź 2015, o 19:35 
Użytkownik

Może podrzucę od siebie temat i pomysł:
Rozproszony system kontroli dostępu
system składa się z
- centralnego modułu w którym jest baza z przypisanymi pomieszczeniami, do których dana karta ma dostęp