Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 12 gru 2024, o 14:46


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 sie 2015, o 09:00 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 16 sty 2012
Posty: 78
Pomógł: 1

Dziś mam kolejny problem początkującego programisty :o
Napisałem już wiele prostych "ćwiczebnych" programów wykorzystujących różne peryferia mikrokontrolerów od portów po przetworniki A/C czy transmisję USART ....
Programy działają prawidłowo i mam satysfakcję ... :D
Ale przychodzi czas na łączenie tych małych programów w większe całości i tu zaczynają się schody ....
Generalnie zaczynam mieć problemy komunikacyjne pomiędzy programami z sobą, jeśli tworzę większą całość ...
Mam napisanych kilka małych bloków w stylu np. obsługa LCD + obsługa klawiatury matrycowej z wykorzystaniem przerwania INT0 + sterowanie kolejnym układem zewnętrznym itd.
Oczywiście trochę opanowałem podstawy o zasięgu zmiennych czy stałych ... o deklaracjach i definicjach funkcji itd. ale mam problemy z wywoływaniem poszczególnych bloków programów i ich komunikacją z sobą a głownie z wzajemną wymianą danych .....
Nie znalazłem jak na razie ani w książkach Mirka ani w sieci miejsca gdzie można by uporządkować globalnie wiedzę na ten temat a ciągłe kłopoty z odpalaniem programów czy też błędami które nie zawsze są dla mnie logiczne zaczynają mnie powoli denerwować :oops:
Na początek może problemy które starym wygom wydadzą się trywialne ..... ale jednak ....
Napisałem parę prostych programików które wykorzystują przerwania ..... programiki "osobno" działają ale zastosowane w większej całości już nie koniecznie ....
To na początek np. pytanie : czy pisząc obsługę przerwania ISR( coś tam ... ) funkcję obsługi przerwania traktujemy jak każdą normalną funkcję czyli definiujemy ... deklarujemy i umieszczamy wywołanie w main ... czy wystarczy ją zdefiniować i zostawić w liście definicji funkcji np. za main .. ?

A szerzej patrząc na temat czy ktoś potrafi mi wskazać miejsce gdzie można poczytać o rozwiązywaniu problemów komunikacji pomiędzy funkcjami ... plikami nagłówkowymi itd ... ?



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 sie 2015, o 09:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27315
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

tomek napisał(a):
Nie znalazłem jak na razie ani w książkach Mirka

To znaczy, że kolega albo czytał książkę na wyrywki ... tak mi to wygląda gdy słyszę takie rzeczy ... i broń Boże nie mówię tego złośliwie- zaraz coś ci podpowiem, albo może przeczytałeś tylko kilka rozdziałów .... i to jest najczęstszy błąd początkujących , którzy później piszą, że nie mogą nic zrozumieć z tej książki ...

tomek napisał(a):
To na początek np. pytanie : czy pisząc obsługę przerwania ISR( coś tam ... ) funkcję obsługi przerwania traktujemy jak każdą normalną funkcję czyli definiujemy ... deklarujemy i umieszczamy wywołanie w main ... czy wystarczy ją zdefiniować i zostawić w liście definicji funkcji np. za main .. ?

Panie, panie - zanim na drugi raz się denerwować
tomek napisał(a):
ciągłe kłopoty z odpalaniem programów czy też błędami które nie zawsze są dla mnie logiczne zaczynają mnie powoli denerwować


to:

1. przeczytaj, że od deski do deski chociażby rozdział o multipleksowaniu wyświetlaczy LED ...
2. przeczytaj o podziale projektu na pliki - jest to akurat w tej książce ślicznie opisane i to nie jest moja opinia, żebym się tym tu chwalił, to opinia setek czytelników - czytałeś ten rozdział

3. i na koniec - bo aż mnie zamurowało, jak napisałeś wyżej, że w BB nic nie znalazłeś na ten temat - bo pomijając już ten rozdział o multipleksowaniu LED ... to masz kurka wodna rozdział

"WSTĘP DO SYSTEMÓW CZASU RZECZYWISTEGO"

- kurczę to właśnie tu położyłem duży nacisk żeby pokazać jak w jednym projekcie pokazać obsługę wielu modułów naraz, czyli

a.) obsługa IR
b.) obsługa UART - terminal
c.) obsługa LCD
d.) multipleksowanie LED
e.) obsługa temperatury DS18B20

i inne ... jak to razem spiąć ... itd .... a ty piszesz, że nie ma tego w książce .... sorki - no muszę na takie stwierdzenia zareagować bo opowiadasz bajki - dla innych, którzy być może chcieliby sięgnąć po tę książkę

pytasz wciąż:

tomek napisał(a):
czy pisząc obsługę przerwania ISR( coś tam ... ) funkcję obsługi przerwania traktujemy jak każdą normalną funkcję czyli definiujemy ... deklarujemy i umieszczamy wywołanie w main ... czy wystarczy ją zdefiniować i zostawić w liście definicji funkcji np. za main .. ?

Kurczę - czytając całą książkę JEDEN RAZ - po kolei od początku do końca - masz na to odpowiedź .... po tym pytaniu stwierdzeniu, mogę się wręcz założyć - że ANI RAZU nie przeczytałeś książki RAZ w całości od początku do końca.

A gdy mówię aby ją chociaż JEDEN RAZ przeczytać od początku do końca to nie mam na myśli tego, że NAGLE po tym jednym razie ktoś wszystko zapamięta - nie, ale mogę się założyć - że mnóstwo rzeczy się poukłada w głowie i będzie wiadomo jak korzystać z tej książki ...

masz właśnie typowy efekt zabierania się do książki na wyrywki ...

jeszcze raz i już szczegółowo odpowiedź na temat:
tomek napisał(a):
czy pisząc obsługę przerwania ISR( coś tam ... ) funkcję obsługi przerwania traktujemy jak każdą normalną funkcję czyli definiujemy ... deklarujemy i umieszczamy wywołanie w main


Funkcja przerwania jest podobna jak każda inna funkcja ... ale jej się nie wywołuje z main ... ona jest wywoływana przez SPRZĘTOWE przerwanie, i to trzeba zrozumieć ... więc nie ma czegoś takiego jak deklarowanie funkcji przerwaniowej ISR() .... zajrzyj więc proszę do książki porządnie ... a to masz akurat ładnie omówione w rozdziale o multipleksowaniu LED ... i to wyjaśnione skąd się biorą te przerwania, jak sobie obliczać co ile i jak ma być wywoływane itp itd .. no kurka - nie czytałeś w ogóle tego rozdziału, nie robiłeś na 100% tego ćwiczenia

Tymczasem opowiem ci przypadek jaki miałem na poważnie, otóż kiedyś napisał do mnie oburzony czytelnik maila, i poirytowanym tonem zrugał mnie, że pomimo zapowiedzi w Bluebooku nie znalazł nic o timerach sprzętowych, przerwaniach itp

a ja mu na spokojnie odpsałem
"szanowny panie - a czy zaglądał pan do rozdziału o multipleksowaniu wyświetlaczy LED?"

i wiesz co on mi na to odpisał ... znowu poirytowanym tonem

"Nie czytałem tego rozdziału bo nie mam zamiaru nigdy używać tych starych wyświetlaczy i multipleksowania, mnie będą interesować wyświetlacze graficzne i to kolorowe a nie taki przeżytek!"

więc ja na to ....

"szanowny panie - ale ja nie opisywałem wyświetlaczy multipleksowanych po to, żeby kogoś namawiać na stare technologie ;) ... w ogóle nie trzeba tego używać - za to na 100% można wykonać w domowych warunkach, na szybko nawet na stykówce ... dwa takie wyświetlacze .... i dzięki jednemu rozdziałowi dowiedzieć się o:

- timerach sprzętowych
- konfiguracji timerów
- dostępie do RAM ale też FLASH
- jak łączyć działanie przerwań z programem w main dzięki specyfikatorowi volatile dla niektórych zmiennych

..... wiesz co? .... czytelnik przestał mi już odpisywać - pomyślałem "wkurzył się i rzucił książkę w kąt" .... aż tu po DWÓCH miesiącach .... kolejny mail od niego z taką mniej więcej treścią

"miał pan rację, wziąłem się i zacząłem czytać książkę po kolei w całości - ten JEDEN RAZ o którym pan pisał, i nagle zaczęło wyjaśniać mi się mnóstwo rzeczy, a pytania, które się rodziły - okazywało się że znajduję na nie odpowiedzi czytając kolejnych kilka stron książki po kolei w przód. Teraz gdy zrobiłem ćwiczenie z multipleksowaniem LED timery sprzętowe wydają mi się błahą sprawą - a przedtem myślałem, że to trudne i nie dla mnie ...

-------------------------------------------------------------------

przemyśl więc to panie tomek, przemyśl i sprawdź ten prosty w sumie sposób (JEDEN RAZ przeczytać BB w całości) ... łącznie z ćwiczeniami ... a później albo i w trakcie jak tylko czegoś nie rozumiesz zadawaj pytania ...

bo teraz wszystko miesza ci się jak w kotle - gdyż czytasz na wyrywki nie rozumiejąc podstaw, które zostały opisane we wcześniejszych rozdziałach

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 sie 2015, o 10:46 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 16 sty 2012
Posty: 78
Pomógł: 1

:D ale mi pojechałeś hihi
Oczywiście masz rację Mirek, doczytuję to co mi jest w danej chwili potrzebne kiedy potrzebuję danych o bloku który staram się oprogramować ....
Jednak nie możesz mi odmówić do końca racji i logiki, że podstawy komunikacji z sobą pojedynczych funkcji to tematyka zupełnie elementarna i na zdrowy rozum informacji szukałem w rozdziale opisujących właściwości funkcji a więc bardziej na początku książki a nie na jednej z wyższych półek, czyli podstawach działania systemów czasu rzeczywistego które wymagają ułożonej już wiedzy z podstaw i jakiejś konkretnej praktyki i są na końcu książki co jest też logiczne ...
Dla Ciebie "starego programisty" pewne elementarne reguły według jakich rządzą się programy są oczywiste, ale dla kogoś kto nie ma szeroko pojętych podstaw programowania nie koniecznie ....
Od podstaw o funkcjach, do obsługi urządzeń multipleksowaniem jest daleka droga, więc jak ktoś już padnie na etapie współpracy z sobą przykładowo dwóch funkcji z przerwaniem już do multipleksowania może nie dotrwać ....
Fajny, przydatny i wiele wyjaśniający był ten artykuł który napisałeś i wskazałeś mi o "promocji do typu int", bo problemy z "typami zmiennych" to częste problemy początkujących a do tego trudno wyszukiwarką o to pytać i znaleźć konkrety ....
Poczytam w takim razie o rozdział o multipleksowaniu ... a jak nie rozwieje to do końca moich wątpliwości z podstaw łączenia funkcji do współpracy zajrzę na koniec książki ....
Ale jakbyś kiedyś wydawał poprawioną wersję podstaw ( BB ) myślę że dołączenie wskazówek na tematy z którymi mam problemy w rozdziałach na początku to nie głupi pomysł .....



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 sie 2015, o 11:32 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2013
Posty: 3797
Lokalizacja: Grudziądz
Pomógł: 143

Sory kolego tomek ale znów sam piszesz że dalej będziesz skakał na wyrywki. Przeczytaj pierwszą część książki tą teorię od a do z a nastepnie rób przykłady praktyczne krok po kroku razem z książką też od a do z nawet jak czegoś na tę chwilę nie potrzbujesz. A zobaczysz że C staje się proste łatwe i przyjemne.

Namazane ze smarta.

_________________
Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 sie 2015, o 12:00 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2015
Posty: 310
Pomógł: 18

tomek napisał(a):
Oczywiście trochę opanowałem podstawy o zasięgu zmiennych czy stałych ... o deklaracjach i definicjach funkcji itd. ale mam problemy z wywoływaniem poszczególnych bloków programów i ich komunikacją z sobą a głownie z wzajemną wymianą danych .....

Chociaż też jestem zielony ale wrzucę myśl starca, że to co napisałeś jest alfą i omegą - szukasz odpowiedzi na wielokropki. Funkcje wzajemnie są obce - :lol: To globalny bank danych i rejestrów procesora jest wspólny :!: Np. Ktoś Ci proponuje lub sam bierzesz daną, przetwarzasz - wychodzi nowa dana lub zapalenie/gaszenie diody(void). Ale to masz opanowane :D



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 sie 2015, o 12:56 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 16 sty 2012
Posty: 78
Pomógł: 1

Generalnie każdy z nas patrząc ze swojego punku widzenia ma rację ... Mój punkt widzenia jest taki że zdobywanie wiedzy zawsze dzielę na małe części ...czyli krok po kroczku i nie pozostaje to w sprzeczności z brakiem linearności .... ale trudno przejść do następnego kroczku ( obojętnie w którą stronę .... ) w połowie aktualnego kroczku za który uważam ułożenie w głowie i usystematyzowanie podstaw budowy i wzajemnych zależności elementarnych klocków czyli funkcji z jakich składa się program ....
Ale to nie wszystko .... żeby proces dydaktyczny był efektywny najlepiej jak wiedza do zdobycia ułożona jest w takiej kolejności jaka będzie nam potrzebna do sprawnego opanowania i zrozumienia ...
I żeby nie być gołosłownym przykład ...
Ktoś zupełnie zielony próbuje zacząć poznawać C ....
Bierze pierwszy lepszy program i patrzy a tu jakieś #include na początku ... no to np. bierze BB i szuka .... rozdział 4.6.9 i czyta że są dwie formy zapisu ale w dalszym ciągu po przeczytaniu 4.6.9 nie wie do czego służy include ... no to zaczyna kartkowac , wraca do 2.1 - "pierwszy pusty program" ... nie ma include .... no to znowu do rozdziału gdzie było o include a tu mowa o koprocesorze ....kompilatorze ...kurna co to za terminy ? masakra .... i zaczyna się kręcić w kółko ....
Jasne nikt nie obiecywał że będzie łatwo .... :D i programowanie jest dla ludzi inteligentnych :D
Ale właśnie dlatego trzymam się mojej wersji czyli "małymi kroczkami" i od najbardziej elementarnych pojęć do coraz bardziej złożonych ..... a od kartkowania już mi folijka schodzi z książki Mirka :D
Ale ok ... to co mi mówicie napędza mi zmysły, więc idę dalej skończyć czytać rozdział o Ledowym wyświetlaczu i jego obsłudze w przerwaniu timera ;)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 sie 2015, o 14:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27315
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

tomek napisał(a):
Bierze pierwszy lepszy program i patrzy a tu jakieś #include na początku ... no to np. bierze BB i szuka .... rozdział 4.6.9 i czyta że są dwie formy zapisu ale w dalszym ciągu po przeczytaniu 4.6.9 nie wie do czego służy include ... no to zaczyna kartkowac , wraca do 2.1 - "pierwszy pusty program" ... nie ma include .... no to znowu do rozdziału gdzie było o include a tu mowa o koprocesorze ....kompilatorze ...kurna co to za terminy ? masakra .... i zaczyna się kręcić w kółko ....

I bardzo dobrze - wybierasz drogę (nie obraź się) i WCALE moje wypowiedzi nie mają za zadanie ci "dowalić" jak piszesz, więc wybierasz drogę masochisty ...

bo nie ważne czy z Bluebooka, czy z innej książki - no nikt, kto ma zacząć uczyć się od podstaw nie bierze się za to od ".... strony" ... "od tyłu" tak jak ty próbujesz - ale z trzeciej strony - każdy robi jak mu się żywnie podoba. Ty akurat lubisz sobie rzucać kłody pod nogi, przewracać się . potłuc - wstać i stwierdzić, że coś tu jest nie tak - po czym znowu robisz to samo ....

Kto zaczyna naukę programowania od spojrzenia na kod programu z końca czy z połowy książki (nie ważne jakiej) ??? no kto ?... a później czmych do środka żeby zobaczyć co to jest #include - skoro NAWET nie zdaje sobie sprawy i nie ma KOMPLETNIE pojęcia jak się tworzy najprostszy program (projekt) od podstaw. A ty tych podstaw nie masz bo widać co piszesz i jak zadajesz pytania - i to staram się tobie uzmysłowić a nie dowalić. Oczywiście - wcale się nie obrażę, jeśli uznasz że moje porady są nie dla ciebie bo ty i tak będziesz "po swojemu" robił .... ja NIKOMU nic nie narzucam - zapraszam tylko alby chociaż RAZ spróbować dać się ponieść temu co piszę - wymaga to tak niewiele jak przeczytanie książki w całości - czego NAJWYRAŹNIEJ tobie nie chce się zrobić - twoja wolna wola ;)

tymczasem sam sobie co chwilę zaprzeczasz i to wręcz tragicznie bo np piszesz:

tomek napisał(a):
żeby proces dydaktyczny był efektywny najlepiej jak wiedza do zdobycia ułożona jest w takiej kolejności jaka będzie nam potrzebna do sprawnego opanowania i zrozumienia ...

No i co z tego , że ja taki proces ułożyłem krok po kroku, autorzy innych książek również - co z tego? skoro ty masz to gdzieś - otworzysz wybraną książkę w środku albo na końcu i zaczniesz skakać żabką do tyłu - wkurzając się wciąż, że nic nie rozumiesz z kolejnej i kolejnej książki

ciekaw jestem kiedy u ciebie nastąpi ten przełomowy moment, że zobaczysz albo pomyślisz np tak:

"hmmm a może oni mieli rację? a może warto ten jeden raz zaryzykować - co tracę - tylko czas na przeczytanie książki po kolei - to w sumie niedużo bo i tak już ją mam - a nóż to zadziała ?"

więc ile ci to zabierze - rok? dwa lata jeszcze - a może pięć lat ? - to oczywiście zależy tylko od ciebie

tomek napisał(a):
.czyli krok po kroczku i nie pozostaje to w sprzeczności z brakiem linearności .... ale trudno przejść do następnego kroczku ( obojętnie w którą stronę .... ) w połowie aktualnego kroczku za który uważam ułożenie w głowie i usystematyzowanie podstaw budowy i wzajemnych zależności elementarnych klocków


Wyobraź sobie materiał z matematyki ze szkoły podstawowej i to z pierwszych klas - jak by to było jakby Pani nauczycielka zastosowała twoją nowatorską metodę i zamiast uczyć dzieci po kolei dodawania i odejmowania - pokazałaby im np całki ... a tak na zasadzie - dzieci zobaczcie tak wyglądają całki, to proste - a teraz spróbujmy je rozwiązać ale żeby to zrobić musimy najpierw na chwilę poznać .... itp itd .... dałoby to coś ?

chcesz krok po kroczku ? no toż masz w książce - a ty to brzydko mówiąc masz totalnie gdzieś - dzielisz to na kawałki od tyłu wg własnego uznania i piszesz, że ciężko ci pojąć jakieś - przepraszam za określenie ale w tym momencie to WYIMAGINOWANE zależności między funkcjami ? komunikację między funkcjami ? .... nagle wspominasz , że gdzieś słyszałeś o systemach czasu rzeczywistego a nawet nie odniosłeś się choćby słowem o rozdziale z BB (o którym wspominałem wyżej) ... "Wstęp do systemów czasu rzeczywistego" ??? no wybacz ... ale ciężko uznać twoje argumenty za logiczne ...

tym bardziej, że nie piszę tego do ciebie tylko ja ale także inne osoby a ty zapierasz się nogami i rękami przy swoim ....

O jakiej ty skomplikowanej komunikacji między funkcjami piszesz ? Masz kurka wodna (już pominę rozdział o multipleksowaniu) ... ale masz rozdział o bibliotece LCD - ileż tu jest zależności, ileż tu funkcji musi przekazywać sobie dane aby obsłużyć wyświetlacz LCD. Jedna nadrzędna funkcja np

lcd_str():

wywołuje w dół jak łańcuszek cały szereg innych funkcji - to jest jak bieg sztafetowy z przekazywaniem pałeczki - myślę, że również piękny przykład - bo ja lubię przekazywać wiedzę na praktycznych przykładach. I zobacz jest podwójna korzyść z takiego podejścia - bo czytelnik - z jednej strony ma dobre połączenie części teoretycznej z początku książki z fajnym i co tu dużo mówić podstawowym przykładem praktycznym, jedną z najbardziej potrzebnych bibliotek przy mikroklockach ....

a ty ?

a ty wciąż swoje - aż mnie to zadziwia i to na maxa .... ile ty jeszcze czasu stracisz na wymyślaniu sobie sztucznych problemów - a sądzę, że w tym czasie gdy to wymyślasz - dawno miałbyś już opanowaną w głowie połowę z nich ...


REASUMUJĄC i podsumowując to coś tu napisał:
tomek napisał(a):
Ktoś zupełnie zielony próbuje zacząć poznawać C ....
Bierze pierwszy lepszy program i patrzy a tu jakieś #include na początku ... no to np. bierze BB i szuka .... rozdział 4.6.9 i czyta że są dwie formy zapisu ale w dalszym ciągu po przeczytaniu 4.6.9 nie wie do czego służy include ... no to zaczyna kartkowac , wraca do 2.1 - "pierwszy pusty program" ... nie ma include .... no to znowu do rozdziału gdzie było o include a tu mowa o koprocesorze ....kompilatorze ...kurna co to za terminy ? masakra .... i zaczyna się kręcić w kółko ....


masz 100% racji - MASAKRA .... masz rację .... ucz się z książek od końca (co robisz jak widzę) to właśnie będziesz miał zawsze masakrę - wtedy to jest uprawniony wniosek - widzisz ? w końcu się w jednym zgadzamy ;)

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 sie 2015, o 14:43 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2014
Posty: 293
Lokalizacja: Jaskółowo k. Warszawy
Pomógł: 9

Kolego tomek. Ja też próbowałem tak jak ty najpierw na wyrywki. Niestety dało mi to tylko to że aby napisać prosty program kartkowalem bb po godz albo 2.
Za którymś razem wnerwilem się i powiedziałem sobie ze tak nie może być.
Obecnie bb mam przeczytany 3 razy. 1 Raz bez pisania kodu zabierając książkę wszędzie ze sobą. 2 i 3 raz już pisząc kod. Teraz juz nie kartkę tylko wiem ze jak chce coś znaleźć to jest to w tym rozdziale. Życzę Ci cierpliwości abyś szybko się nie zniechecil.

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

_________________
POZDROWIONKA



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 sie 2015, o 17:34 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 16 sty 2012
Posty: 78
Pomógł: 1

Koledzy macie rację ... na skróty się nie da ale mam taką sytuację życiową że muszę "na wczoraj" opanować podstawy i parę rzeczy zbudować na określony termin, więc wybaczcie drogę na skróty .... Jak się wyrobię wrócę do "normalnego" trybu nauki i za jakiś czas pogadam z Wami jak równy z równym



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 sie 2015, o 19:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27315
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

tomek napisał(a):
za jakiś czas pogadam z Wami jak równy z równym

Widzisz ... tu nie chodzi, że ktoś chce gadać jak nierówny z równym czy odwrotnie, chętnie sobie pomagamy - ale od razu wychodzą takie rzeczy, że ktoś nie poczyta podstaw a później zadaje pytania ... które to , że tak powiem demaskują - a jednocześnie narzeka, że nic nigdzie nie jest opisane .... chodzi tylko o jakąś taką uczciwość i trzeba było od tego zacząć ... ;)

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 30 sie 2015, o 19:18 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 wrz 2014
Posty: 1530
Lokalizacja: Warszawa
Pomógł: 55

Tomek, tu też Tomek. My Tomki tak mamy, że zawsze szukamy innych dróg i wtykamy paluchy, gdzie nie trzeba :)
To czego chcesz się nauczyć, niestety jest trudne. Natomiast Mirek o eventach i pisze i nagrał poradniki. A masz chyba właśnie problem z eventami. Trzeba przeczytać BB, wysłuchać poradników, niektórych po dwa i trzy razy, zrobić parę projektów i napisać sporo kodu, samemu, żeby się zaczęło rozjaśniać. I tak w kółko. BB jest bardzo głęboki, żeby go całego poznać, potrzeba czasu.
Na twoim miejscu zamieścił bym tutaj kod, dużo konkretniej będzie można podyskutować. Może się okazać, że to jakiś mały, koci błąd.

_________________
--... ...-- - --- -- . -.-



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO