Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 27 kwi 2024, o 23:36


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 sie 2012, o 16:49 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2012
Posty: 306
Pomógł: 0

Witam. Mam gotowy skrypt pomiaru temperatury.
Do portu D pin 7 jest podłączony czujnik DS18B20 w taki sposób :
/* DS18B20 przyłączony do portu PD7 AVRa */
#define SET_ONEWIRE_PORT PORTD |= _BV(7)
#define CLR_ONEWIRE_PORT PORTD &= ~_BV(7)
#define IS_SET_ONEWIRE_PIN PIND & _BV(7)
#define SET_OUT_ONEWIRE_DDR DDRD |= _BV(7)
#define SET_IN_ONEWIRE_DDR DDRD &= ~_BV(7)

Nie bardzo rozumiem ten sposób konfiguracji. Jestem początkującym.
Chciałbym wykorzystać port D pin 6 do wejścia z podciągniętym napięciem VCC
tylko jak to zrobię tak:
DDRD = 0x00;
PORTD = 0x02;
to chyba poprzednia definicja nie będzie działać albo coś się będzie kłócić.
próbowałem coś wykombinować w ten sposób co wyżej ale nie bardzo wiem jak :(
ktoś doradzi ?



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 20 sie 2012, o 16:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27227
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

W pierwszej książce masz bardzo fajne procedury obsługi do DS18x20 - możesz sobie tam zajrzeć ? i sprawdzić co i jak ? porównać ?

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 20 sie 2012, o 17:08 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2012
Posty: 306
Pomógł: 0

Niestety nie mam jeszcze tej książki :(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 20 sie 2012, o 17:34 
Offline
Uzytkownik zasłużony dla forum.atnel.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lip 2012
Posty: 2088
Lokalizacja: Leżajsk / Kraków
Pomógł: 411