Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 26 sty 2025, o 08:03

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 maja 2014, o 10:19 
Nowy

Witam serdecznie,
Na wstępie powiem, że jestem zupełnym laikiem zarówno od strony programowania i elektroniki więc będę wdzięczny za wyrozumiałość.
Mam również nadzieję, że ten temat może być w tym dziale - jeśli nie to b.przepraszam i prosiłbym o przeniesienie do odpowiedniego działu.

Zacznę więc.
Jakiś czas temu zakupiłem sobie raspberry Pi B. Do zakupu zainspirowały mnie projekty przedstawiane na różnych witrynach.
Ponieważ trochę siedzę w mechanice, stwierdziłem, że RPi można fajnie wykorzystać do sterownia różnymi maszynami, a szczególnie do sterownia silnikami krokowymi. Z czasem okazało się jednak, że nie jest to takie kolorowe.
Do tej pory uzbierałem trochę rzeczy do RPi m.in:
- 2 silniki krokowe : Silnik krokowy 400 kroków/obr 3V 1,7A 0.48Nm oraz Silnik krokowy 200 kroków/obr 12V 0.33A 0.22Nm
- Sterownik silnika krokowego Low-Voltage DRV8834 10,8V 2A
- Sterownik silnika krokowego A4988 RepRap 35V 2A - moduł Pololu x 4szt
- przewody, diody, płytki prototypowe, przekaźniki, ok. 5 zasilaczy komputerowych, które wykorzystuje jako zasilacze od 3.3 do 12 V, całą masę wnętrz DVD (kto rozkręcał wie, że są tam małe silniki krokowe, "prowadnice", laser )
Jeśli chodzi o elementy związane z konstrukcją to nie będę się rozpisywał ponieważ mam całą masę profili aluminiowych, prowadnic liniowych, łożysk, prętów gwintowanych itp tak więc konstrukcję zostawiam na później a tym czasem chcę zgłębić kwestię sterownia.

Postawiłem sobie za cel, zbudowanie urządzenia, które wykorzystuje 3 osie (X,Y,Z) - ponieważ robię to dla celów czysto "naukowych" tzn. chcę się tego nauczyć, to nie mam jeszcze twardo określonej maszyny jaka powstanie w końcowym etapie - drukarka 3D, frezarka CNC czy laser CNC.
Na chwilę obecną, interesuje mnie tylko kwestia sterowania krokowcami.