Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 30 lis 2024, o 07:25

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 lut 2015, o 22:10 
Nowy

Witam,
Od jakiegoś czasu mam w planach niewielką automatyzację mojego domu. Chodzi mi np. o sterowanie oświetleniem i roletami, może w późniejszym czasie pomyślał bym nad ogrzewaniem. Wiem, że były już podobne tematy i wszystkie je przeczytałem dlatego proszę o nie odsyłanie mnie do nich ;) no chyba, że jakiś pominąłem ;). Nie jestem zielony w sprawach programowania i elektroniki dlatego samo sterowanie tym wszystkim nie jest dla mnie skomplikowane. Moim problemem jest jedynie komunikacja. Nie chcę ciągnąć kabli do każdego urządzenia dlatego zdecydowałem się na komunikację bezprzewodową. Otóż już od dłuższego czasu przeglądam ten temat. Zwykłe transcievery Hoperf'a np. na 433MHz odpadają gdyż po 1 - małe zabezpieczenia po 2 -potrzebują anteny, a ja chciałbym to upchnąć w jakiejś schludnej niewielkiej obudowie na ścianie, lub w puszce podtynkowej, jeżeli antena była by jeszcze jakaś niewielka i w miarę przyzwoicie by to wyglądało to ewentualnie dało by się to przeboleć.
Ale moją uwagę zwróciła raczej komunikacja Zigbee. Posiada dobre zabezpieczenia, pobiera śmiesznie małe ilości prądu i jest lepsza i tańsza od z-wave. No ale tutaj mam taką zagwozdkę na którego producenta najlepiej się zdecydować. Chcę przeznaczyć na 1 moduł zigbee w granicach 50-70zł. Wysyłka z zagranicy jest dopuszczalna. A takich modułów kilkanaście bym potrzebował. Wiem, że na tym forum są bardzo ogarnięte osoby, które mają także doświadczenie w tych sprawach co bardzo się ceni ;). Dlatego jeżeli ktoś miał przyjemność pracować na tych modułach może mi powiedzieć, czy skomplikowana jest konfiguracja tych modułów? Można nimi zarządzać jakimiś komendami AT lub podobnymi? Jak radzą sobie w otoczeniu ścian w domu ? Czy wszystkie moduły będą współpracować z mikrokontrolerami AVR ?

Tutaj kilka przykładów które mnie zainteresowały: