Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 16 mar 2025, o 08:47

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 sty 2015, o 10:57 
Nowy

Witam
Chciałbym na wstępie zaznaczyć, że jestem początkującym, proszę o odrobinę wyrozumiałości.

Mój problem polega na tym, że zmontowany układ wraz z procesorem, diodą, rezystorem (na płytce stykowej, jednak bez filtracji zasilania), podłączam do baterii 9V i dioda błyśnie, lub nie tylko przy podłączaniu do zasilania lub jego usuwaniu.
Program jaki wgrywam

Źle umieszczony program. Zielono-Rózowy J.

Podczas programowania przez podstawkę, mkAVRcalculator znajduje procesor ATmega8a,
przy podłączeniu przez złącza wyskakuje błąd
Fusbity przestawiłem na 8 Mhz
Z Slow SCK też próbowałem zmieniać, bez skutku.
W Eclipse mam wgrany programator, program jest wczytywany poprawnie.
Do procesora przez podstawkę też wygląda , że jest wgrywany poprawnie, ponieważ zapala się na krótką chwilę czerwona dioda na programatorze.
przy podłączeniu przez złącza wyskakuje błąd

Kod:
avrdude.exe: set SCK frequency to 187500 Hz
avrdude.exe: error: programm enable: target doesn't answer. 1
avrdude.exe: initialization failed, rc=-1
avrdude.exe: AVR device initialized and ready to accept instructions
avrdude.exe: Device signature = 0x000000
avrdude.exe: Yikes!  Invalid device signature.
avrdude.exe: Expected signature for ATMEGA8 is 1E 93 07

avrdude.exe done.  Thank you.

Układ na płytce stykowej

Obrazek

Obrazek
(te takie wystające to od wcześniejszego lutowania-nie mogłem się doczekać na płytkę stykową. na procesorze nie ma połączeń między nóżkami, starałem się przy rozlutowywaniu ;) )

Będę bardzo wdzięczny za pomoc
Pozdrawiam
Jakub

cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 6 sty 2015, o 11:07 
Użytkownik

Pascow napisał(a):
podłączam do baterii 9V

Baterie 9V podłączasz bezpośrednio do mikrokontrolera? czy przez stabilizator np.7805?

PostNapisane: 6 sty 2015, o 11:19 
Nowy