Jako, że nikt tu nic jeszcze nie napisał to będę wredny i będę pierwszy:)
Dodatkowo okazją do napisania tego postu jest integracja MkAVRcalculatora z BAScomem

Tak więc dla śmiechu i zabawy -- obsługa 3 osiowego akcelerometru

Zaczynamy:
W tajnych czeluściach mojej tajnej kryjówki można znaleźć dosyć ciekawe rzeczy często,
które to zalegają zapomniane.
Tym razem wygrzebany został moduł firmy KAMAMI KAmodMEMS2 z 3 osiowym akcelerometrem LIS35de
http://kamami.pl/index.php?ukey=product ... tID=138019Układ dysponuje interfejsami I2C i SPI posiada tez 2 wyjścia przerwań .
Podstawowe właściwości Liska:
3-osiowy akcelerometr LIS35DE
Napięcie zasilania od 2,16 V do 3,6 V
Pobór mocy poniżej 1 mW
Komunikacja za pomocą interfejsów I2C i SPI (złącza zgodne ze standardem Kamami)
Dwa programowalne generatory przerwań
Detekcja pojedynczych i podwójnych puknięć oraz swobodnego spadku
Wbudowany filtr górnoprzepustowy
Wytrzymałość na wstrząsy 10000 g
Dokumentacja modułu
http://www.kamami.pl/dl/kamodmems2.pdf oraz sam datasheet układu LIS35de
jest jasna i przejrzysta , istnieje tez doskonała baza przykładów w jezyku C , ale programujacy w Bascomie
mogą napodkać szereg problemów dlatego postanowiłem napisać ten artyków wraz z przykładowym
programem w BascomAVR dla procesora ATMega32 taktowanego zegarem 16Mhz.
Jako baza użyta została jak zwykle zmodyfikowana na moje potrzeby płyta ZL3AVR.
W przykładzie użyjemy magistrali I2C do odczytu położenia układu LIS35de i prezentacji wyników na wyświetlaczu
LCD 2x16 znaków. Myślę, że wyjaśnianie działania magistrali I2C nie jest konieczne jak również rejestrów układu LIS35 gdyż dobrze są
udokumentowane w dokumentacji układu , przejdę więc odrazu do przykładu odczytu LISKA

język basic4gl
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
Jak widać banalnie proste , a jaka zabawa przednia

Dla reszty programistów "C" przykład wraz z filmikiem znajdziecie na stronie Kamami
Miłej zabawy z Liskiem Chytruskiem
