Kolejny update.
Tym razem dodałem coś co się może przydać osobom programującym w Visual Studio. Nowy bajer pozwala wygodnie zarządzać wersjonowaniem projektu. Druga opcja to możliwość modyfikacji opisu naszej aplikacji. Może pokażę co i jak na przykładzie.
1. Tworzę przykładowy projekt "Hello World". Kompiluję i otrzymuję coś takiego:
Jak widać opis pliku jest taki jak jego nazwa, czyli "Hello World", wersja 1.0.0.0.
2. Uruchamiam uGadżet
Na razie wyglądem nie różni się od poprzedniej wersji. Ciemny motyw ustawiłem dla lepszego kontrastu.
3. Wybieram katalog projektów VS...
4. ...i bach, niespodzianka, dodatkowe opcje
Opcje te pojawią się tylko gdy wybrany zostanie katalog z projektami VS (weryfikacja polega na sprawdzeniu czy istnieją pewne pliki systemowe w katalogu z projektem oraz czy poprawna jest ich zawartość)
5. Uruchamiam najpierw pierwszą opcję "Enable advanced view of main window". Zaznaczam checkboxa, zamykam okno opcji i widzę że zmieniło się okno główne. uGadżet z pliku "AssemblyInfo.cs" pobiera sobie informacje z wersją i opisem projektu.
6. Dobra, pora iść dalej. Znowu otwieram okno opcji i klikam na okno "Edit file description". A tu niespodzianka - wyskakuje komunikat. uGadżet grzecznie pyta czy może sobie pogrzebać w pliku "Hello World.csproj". Nie wypada odmówić więc klikam "Tak"
7. Kolejny komunikat. Jeśli projekt, przy którym grzebie uGadżet jest równocześnie otwarty w VS, to VS zauważy to i trzeba się liczyć z tym, że może coś tam sobie bąknąć
a konkretnie to w VS pojawi się takie okno
8. Może słowo wyjaśnienia, co takiego właściwie się stało. uGadżet zmienił jeden z parametrów pliku konfiguracyjnego o wspomnianej już nazwie "Hello World.csproj". Parametr można znaleźć w solution explorer, wystarczy tylko zaznaczyć plik "AssemblyInfo.cs". Ustawiany parametr to "Copy to Output Directory". Domyślnie ta opcja jest wyłączona, co by spowodowało, że po kompilacji ani wersja projektu ani jego opis nie zmienił by się. uGadżet ustawia ten parametr na "Copy always". Można go też ustawić ręcznie.
Parametr zostaje ustawiony tylko raz. Potem zostaje zapamiętany i nie trzeba się obawiać wyskakujących komunikatów.
9. Jak należało się spodziewać, włączenie opcji "Edit file description" pozwala nam na edycję opisu projektu.
10. W opcjach zaznaczam pozostałe checkboxy. Teraz mogę zmieniać i opis i wersję projektu. To zmieniam. Przy wprowadzeniu jakiejkolwiek modyfikacji uaktywnia się ikona dyskietki, czyli zapis. Po kliknięciu na nią uGadżet aktualizuje odpowiednie pola w pliku "AssemblyInfo.cs".
11. Nie pozostaje nic innego jak skompilować projekt i czekać co się stanie
chwila niepewności i tadam:
Opis i wersja ładnie zaktualizowane.
12. Jeszcze zwrócę uwagę na 2 rzeczy. Tam w opcjach zaznaczyłem ptaka "Append Version number to default save filename". W efekcje tak wygląda okno zapisu:
Druga zaznaczona opcja "Auto increase revision number after each save". Revision number to jest to najprawsze okienko spośród 4 znajdujących się na samym dole okna głównego. Po dokonaniu zapisu jego wartość ulega zwiększeniu o 1. Taki tam dodatkowy bajerek
Gratuluję wszystkim, którzy dotrwali do końca mojego ględzenia. Nie wiem czy komuś się przyda wersjonowanie, no ale zawsze jakoś te projekty są bardziej poukładane. Ręcznie można ustawić parametry w Properties > Application > Assembly Information. Albo edytując plik "AssemblyInfo.cs". Tylko trzeba pamiętać o ustawieniu tego parametru pliku z kopiowaniem. Ale szybciej i wygodniej z uGadżetem
I jeszcze mam prośbę do osób działających w Visual Studio. Ja korzystam z wersji "Microsoft Visual Studio Express 2013 for Windows Desktop, Version 12.0.31101.00 Update 4". Jestem ciekaw czy na innych (starszych) wersjach uGadżet też wykryje projekty i czy będzie działał poprawnie.
Aktualna wersja
tutajPozdro