Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 13 mar 2025, o 05:58

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 lis 2014, o 01:48 
Nowy

czy to jest prawidłowe czy nie

[youtube]DvNNQ_3oB-Q&[/youtube]

cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 6 lis 2014, o 02:03 
Nowy

proszę, coś zepsułem jak zwykle

PostNapisane: 6 lis 2014, o 02:41 
Użytkownik

Ostrzeżenia: -2

Sprawdz połączenia.
Najlepiej weź jeden przewód i podłącz samo podświetlanie.

PostNapisane: 6 lis 2014, o 03:21 
Nowy

połączenia są standardowe... ale wystarczy że zbliżam palec, nie muszę dotykać i zaświeca się lcd. znakomicie zdaję sobie sprawę z napięcia jakie wytwarza moje ciało ale zastanawiam się czy tak powinno być. Jestem totalnie początkujący i każda anomalia wzbudza moje zainteresowanie

PostNapisane: 6 lis 2014, o 06:59 
Użytkownik

Zbananowany użytkownik

iras napisał(a):
połączenia są standardowe... ale wystarczy że zbliżam palec, nie muszę dotykać i zaświeca się lcd. znakomicie zdaję sobie sprawę z napięcia jakie wytwarza moje ciało ale zastanawiam się czy tak powinno być. Jestem totalnie początkujący i każda anomalia wzbudza moje zainteresowanie

Podłączenie to jedno, ale jak masz ustawione piny?
Przecież jeśli są w stanie wysokiej impedancji to kabelki robią za antenę.
Obejrzyj Mirkowy poradnik o module ATB-SHIELD-IO to się dowiesz skąd takie efekty, a przy okazji poznasz fajny modulik.

--
Grzegorz...

PostNapisane: 6 lis 2014, o 11:25 
Moderator

iras napisał(a):
ale wystarczy że zbliżam palec

Tyle razy powtarzam - palec to można hmm zbliżać - nie wiem np do żelazka, do pralki, gorącej kuchenki elektrycznej, do lodówki .... do kaloryfera

ale w elektronice nie używamy palca do dotykania elementów i zastanawiania się "dlaczego coś tam się dzieje jak dotykam palcem" .... naprawdę odpuść sobie takie testy i zapomnij o nich.