Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 18 kwi 2024, o 13:21


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 paź 2014, o 10:32 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2013
Posty: 562
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pomógł: 23

Wczoraj obejrzałem film z EEVblog pod tytułem: "#279 – How NOT To Blow Up Your Oscilloscope!" i postanowiłem zwrócić na niego uwagę wam, aczkolwiek domyślam się że wiele osób to wie o czym on tam mówi, mi to próbował swego czasu uświadomić nasz szanowny moderator rezasurmar ale dopiero po obejrzeniu filmu Deva domnie dotarło jak to jest bardzo ważne i dlaczego.

Jestem amatorem/hobbystą uczącym się elektroniki we własnym zakresie dla siebie i jakiś czas temu zakupiłem sobie oscyloskop raz żeby robić sobie jakieś proste pomiary przy programowaniu AVR np. PWM czy sprawdzać filtracje zasilania, a dwa żeby ogólnie poznać to urządzenie i nauczyć się jego obsługi.

Jestem przekonany że wiele osób z was robi podobnie ale pomija taki niby szczegół aczkolwiek też swoje kosztujący jak transformator separacyjny np:
BREVE TUFVASSONS PFS160/230/230V
http://www.tme.eu/pl/details/pfs160_230_230v/transformatory-ochronne/breve-tufvassons/#

No jest to 200 zł - ale oscyloskop nierzadko kosztuje ok 10x tyle jak nie więcej ale to nie wszystko bo jeszcze jest nasza np. płytka ATB i uwaga komputer, a co to ma niby z tym wszystkim wspólnego i dlaczego jest to tak ważne myślę że najlepiej to wytłumaczy Dave:



https://www.youtube.com/watch?v=xaELqAo4kkQ