Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 27 kwi 2024, o 00:58


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 202 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 wrz 2014, o 15:17 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 29 mar 2012
Posty: 595
Lokalizacja: Jaworzno
Pomógł: 39

mirekk36 napisał(a):
Proszę bardzo kolejna płytka - tzw "TRZASK PRASK" i zrobiona - zero zabawy w powtarzanie i inne takie tam ;)


Można wiedzieć czym cynowałeś?

_________________
Pozdrawiam
PP



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 wrz 2014, o 15:46 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27226
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

Piotrek_P napisał(a):
mirekk36 napisał(a):
Proszę bardzo kolejna płytka - tzw "TRZASK PRASK" i zrobiona - zero zabawy w powtarzanie i inne takie tam ;)


Można wiedzieć czym cynowałeś?


Taką pastą do lutowania rurek miedzianych zdaje się, nakłada się ją tzn pokrywa cienką warstwą miedź i na gorąco podgrzewa ... a resztki ściera ;) i gotowe

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 wrz 2014, o 15:52 
Offline
Moderator zasłużony dla forum.atnel.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2012
Posty: 3187
Lokalizacja: Kraków - obok FAB5 ATMEL'a
Pomógł: 89

Hm, a stop Lichtenberga nie lepszy?



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 wrz 2014, o 15:59 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2013
Posty: 562
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pomógł: 23

mirekk36 napisał(a):
Proszę bardzo kolejna płytka - tzw "TRZASK PRASK" i zrobiona - zero zabawy w powtarzanie i inne takie tam ;)

Obrazek


No widzisz mówiłem :) Aż się chce robić co?

mirekk36 napisał(a):
Taką pastą do lutowania rurek miedzianych zdaje się, nakłada się ją tzn pokrywa cienką warstwą miedź i na gorąco podgrzewa ... a resztki ściera i gotowe


Firma, marka model itd ;)
Mi co prawda też ładnie w sumie cynowanie idzie ale w sposób tradycyjny grotem i topnikiem który polecił rezasurmar tym: http://www.tme.eu/pl/details/kes-tsf6502_10/topniki/kester/# bardzo dobry topnik ale no cóż trochę go żal na takie samo cynowanie.
Pytanie czy ta pasta do rurek nie ma przypadkiem pewnych żrących substancji w sobie co w przypadku rur miedzianych poprawia sprawę lutowania ale w przypadku elektroniki jest nie wskazana. Spotkałem się z wpisami na internecie i opiniami z rozmów że takie pasty od rur się dobrze nie wypłukują, nie są no clean i w dłuższym czasie może powodować to pogorszenie właściwości elektrycznych, "nadżerki" ( :lol: ) ścieżek itp.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 wrz 2014, o 16:24 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27226
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

Jaglarz napisał(a):
Hm, a stop Lichtenberga nie lepszy?


Z pewnością lepszy jak widziałem efekty - ale dużo więcej zabawy z tą gorącą wodą itp ... tutaj z pastą to tzw "chwila moment" ;)

------------------------ [ Dodano po: 6 minutach ]

Intre napisał(a):
Firma, marka model itd


proszę bardzo:

Obrazek

------------------------ [ Dodano po: 6 minutach ]

Intre napisał(a):
No widzisz mówiłem Aż się chce robić co?


A jakże ;) pewnie że mówiłeś i pewnie że aż chce się robić ;)

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 wrz 2014, o 16:39 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2013
Posty: 562
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pomógł: 23

No własnie fajna pasta ale tak czytając informacje o niej z internetu:

Cytuj:
[url]Pasta stanowi mieszaninę 60 % proszku Sn97Cu3 (DIN EN 29453) oraz
40% topnika trawiącego (3.1.1/DIN EN 29454-1, F-SW 21).[/url]


Cytuj:
[url]TOPNIK LB3 - pasta do lutowania z cyną.
Trawienie kształtek i rur miedzianych podczas lutowania miękkiego instalacji ciepłej
i zimnej wody oraz centralnego ogrzewania. Zawiera 60% sproszkowanej cyny.
Temperatura topnienia 230°C - 250°C.[/url]


Strona producenta niestety nie działa mi coś link z kartą harakterystyki:

http://www.bisan.com.pl/sanitarne/produkty/46/lutowanie-mi%C4%99kkie

Cytuj:
Pasta trawiąca z cyną, stosowana przy lutowaniu miękkim kształtek i rur miedzianych
w instalacjach ciepłej i zimnej wody oraz instalacjach centralnego ogrzewania.
Pasta stanowi mieszaninę 60 % proszku Sn97Cu3 (DIN EN 29453) oraz
40% topnika trawiącego (3.1.1/DIN EN 29454-1, F-SW 21).
Nakrętka z pędzelkiem zapewnia wygodne użycie produktu
Nie zawiera ołowiu. Temperatura pracy +240 C.
Spełnia wymagania norm DIN EN 29453; DIN EN 29454-1


Teraz ktoś kto mądrzejszy z chemii może niech się wypowie bo może jednak i normalne topniki są trawiące itd? Czy faktycznie taką pastę można stosować. Bo jak nie ma przeciwwskazań to rzeczywiście extra by było jakby tak szybko łatwo i przyjemnie sobie elegancko ocynować :)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 wrz 2014, o 16:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27226
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

No ale ja to mam już wypróbowane , działa ładnie ;) nic mi się tam nie trawi - co najwyżej w żołądku jak głodny jestem :lol: .... zobaczę jak to będzie po dłuższym czasie - ale jak na razie jest OKI ;)

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 wrz 2014, o 17:51 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 02 maja 2012
Posty: 112
Pomógł: 10

To jest pasta zawierająca jako aktywator chlorek amonu (salmiak). Pozostałości aktywatora mają własności korodujące i powinno się je usuwać.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 wrz 2014, o 19:46 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 16 maja 2012
Posty: 349
Lokalizacja: Legnica
Zbananowany użytkownik

Pomógł: 23

Czym to można usunąć. Kąpiel? W czym? Izpropanol? Czyszczenie mechaniczne papierem ściernym, twardą gąbką, cif... etc?

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 wrz 2014, o 21:06 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 02 maja 2012
Posty: 112
Pomógł: 10

Chlorek amonu dobrze rozpuszcza się w wodzie.

Jeśli jednak pozostanie na płytce to .....
Chlorek amonu jest np. głównym składnikiem elektrolitu w ogniwach Leclanchego, a chyba większość z nas miała okazję widzieć urządzenia w których: "wylały się baterie". Właśnie te dwie cechy korozyjność i dobre przewodnictwo roztworów chlorku amonu są największymi wrogami precyzyjnej elektroniki.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 wrz 2014, o 21:50 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2013
Posty: 562
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pomógł: 23

nori2 i perlon bo już się zgubiłem w waszych wypowiedziach, tzn. jasno krótko: - nadaje się taka pasta czy nie nadaje?
Już pomijam fakt że Mirek zrobił i ma ale jak sam stwierdził da znać po czasie :)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 24 wrz 2014, o 07:39 

Pomógł: 0

Intre napisał(a):
nori2 i perlon bo już się zgubiłem w waszych wypowiedziach, tzn. jasno krótko: - nadaje się taka pasta czy nie nadaje?
Już pomijam fakt że Mirek zrobił i ma ale jak sam stwierdził da znać po czasie


Nada się, tylko musisz dbać o czystość płytki po fakcie ;).
No i zadbać by warstwa była możliwie cienka.
Przy lutowaniu twardym też używa się agresywnych topników, potem trzeba to po prostu umyć i tyle.



Góra
  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 28 paź 2014, o 14:23 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 cze 2013
Posty: 988
Lokalizacja: Byram, MS 39272
Pomógł: 55

Wszyscy zachwalają metodę fotochemiczną to i ja chciałbym dorzucić swoje dwa grosze. Jednakże ja chciałbym wam pokazać co można zrobić za pomocą metody żelazkowej i papieru fotograficznego http://www.activejet.pl/produkt/tusze-t ... acy_glossy
Oto wyniki.
Obrazek
To było zaraz po naprasowaniu i oderwaniu bez udziału wody

A tu poniżej po zmyciu polimeru, który zachodził poza linie

Obrazek

Płytka została przejechana raz papierem 2000 i odtłuszczona acetonem. Układ nie przedstawia niczego. Po prostu jakiś rysunek do testów

Wielkośc płytki 16x25 [mm]

_________________
Pomysły na podpis - wyślij SMSa +1 769 243 0011



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 28 paź 2014, o 14:34 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2013
Posty: 562
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pomógł: 23

No fajnie ino ścieżka przerwana :)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 28 paź 2014, o 14:34 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27226
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

WoodPaker napisał(a):
Jednakże ja chciałbym wam pokazać co można zrobić za pomocą metody żelazkowej i papieru fotograficznego


hahaha bardzo pasuje tutaj opis ze strony producenta:

Cytuj:
Papier Photo ActiveJet to profesjonalna jakość wydruku, która pozwoli zatrzymać Twoje najszczęśliwsze chwile na zawsze.


A tak na poważnie ;) hmmm no ładnie wygląda tylko trzeba jeszcze mieć zdaje się dobrą drukarę do takiego papieru i też pewnie odpowiednie tusze.

Ciekawie słychać że można oderwać papier "bez namaczania", ciekawe tylko jak to jest powtarzalna metoda i szczególnie dla większych płytek PCB. No ale że tak powiem "ciekawa ciekawostka" ;)

Za to zawsze jestem "pełen podziwu" dla twoich przykładowych płytek, które pokazujesz na forum :lol: absolutnie nie chodzi mi tu o żadne czepianie się bo i po co do takiego testu dawać coś innego ... no ale jednak nie mogę się oprzeć wrażeniu i wyobraźnia pracuje na pełnych obrotach - skąd się wzięły takie a nie inne kształty zewnętrzne tych twoich płytek - bo pilnika one nie widziały za to widzę oczami wyobraźni jak tuż przed wykorzystaniem tej płytki próbował ją zagryźć albo zjeść jakiś doberman? wilk? czy inny buldog ? ... a ty w ostatniej chwili uratowałeś go wyjmując mu to z gardła :lol:

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 28 paź 2014, o 14:37 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 cze 2013
Posty: 988
Lokalizacja: Byram, MS 39272
Pomógł: 55

Co do pękniętej ścieżki... Muszę pamiętać żeby prasować dłużej niż 5 sekund. Prasowanie wyglądało tak. Położyłem żelazko na 5 sekund, zdjąłem i zerwałem papier. Trzeba docisnąć mocniej.

Płytka cięta piłą do metalu. To tylko do testów i nie na sprzedaż. Powtarzalność bliska 100% bo testowałem już wiele papierów fotograficznych. Niestety nie wszystkie się nadają. Ale o tym może kiedyś w innym wątku jak Szef pozwoli.

_________________
Pomysły na podpis - wyślij SMSa +1 769 243 0011



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 28 paź 2014, o 14:53 
Offline
Moderator zasłużony dla forum.atnel.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2012
Posty: 3187
Lokalizacja: Kraków - obok FAB5 ATMEL'a
Pomógł: 89

mirekk36 napisał(a):
i też pewnie odpowiednie tusze.


Tylko że naprasowywujemy ZAWSZE tonery, a nie tusze. Taka mała uwaga. :D



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 28 paź 2014, o 15:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27226
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

Jaglarz napisał(a):
mirekk36 napisał(a):
i też pewnie odpowiednie tusze.


Tylko że naprasowywujemy ZAWSZE tonery, a nie tusze. Taka mała uwaga. :D


aaa czyli tu chodzi o drukarkę laserową i nadruk na papierze fotograficznym tak ?

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 28 paź 2014, o 15:32 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 cze 2013
Posty: 988
Lokalizacja: Byram, MS 39272
Pomógł: 55

Tak, laserem drukujesz na papierze do atramentowej ale fotograficznym

_________________
Pomysły na podpis - wyślij SMSa +1 769 243 0011



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 28 paź 2014, o 15:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27226
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

WoodPaker napisał(a):
Tak, laserem drukujesz na papierze do atramentowej ale fotograficznym


ok teraz rozumiem, to już lepiej nieco wygląda ;)

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 28 paź 2014, o 16:20 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 mar 2013
Posty: 333
Pomógł: 10

a już sie cieszyłem z eto atramentówka taki super efekt.. a tu lipa... wiec może zapytam jaka ostatecznie Mirku kupiłeś tą laserówkę do metody termotransferu?
Jest jakaś sprawdzona? - i tania?



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 28 paź 2014, o 16:25 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 22 sty 2014
Posty: 1806
Zbananowany użytkownik

Pomógł: 168

Cytuj:
a już sie cieszyłem z eto atramentówka taki super efekt.. a tu lipa... wiec może zapytam jaka ostatecznie Mirku kupiłeś tą laserówkę do metody termotransferu?
Jest jakaś sprawdzona? - i tania?


Mirek jedzie teran na fotochemii ;) zobacz jakie mu płyteczki wychodzą, są gdzieś w tym temacie :)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 28 paź 2014, o 17:36 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 08 wrz 2012
Posty: 505
Pomógł: 6

Tak przez przypadek trafiłem na takie coś na YouTube. To dla fanów folii.
https://www.youtube.com/watch?v=pbYDQuALOeY#t=504
Prawda, że interesująca metoda nakładania folii, a jeszcze ciekawsze "przyklejanie" wzoru do PCB.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 28 paź 2014, o 17:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27226
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

Atmegowiec napisał(a):
a już sie cieszyłem z eto atramentówka taki super efekt.. a tu lipa... wiec może zapytam jaka ostatecznie Mirku kupiłeś tą laserówkę do metody termotransferu?
Jest jakaś sprawdzona? - i tania?


tak jak pisze kolega wyżej - ja już tylko panie - na fotochemii jadę ... aż się dziwię, że nie przeczytałeś kilku postów wstecz i próbek mojej fotochemii

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 28 paź 2014, o 19:16 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2013
Posty: 1960
Lokalizacja: Lipsko
Pomógł: 125

Atmegowiec napisał(a):
a już sie cieszyłem z eto atramentówka taki super efekt.. a tu lipa... wiec może zapytam jaka ostatecznie Mirku kupiłeś tą laserówkę do metody termotransferu?
Jest jakaś sprawdzona? - i tania?


Pisałem już o tym wcześniej, ale ja np. kupiłem kiedyś nowiutkiego Samsunga ML1865 za 200zł (taka cena była około 2 lat temu) i wydruki mam rewelacyjne (no powiedzmy tak na 99,5%, bo czasem się trafi jakaś cienizna, którą trzeba pisakiem podciągnąć). Pokazywałem chyba nawet przykład płytki odbitej z papieru kredowego dość drobnych ścieżek. Warunkiem dobrego przeniesienia tonera jest... oryginalny toner, bo o ile na papierze wygląda idealnie to tylko wydruk z oryginału przechodzi bez problemu na laminat.

Inny przykład znalazłem...

Obrazek

_________________
http://www.sylwekkuna.com



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 21:25 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2013
Posty: 169
Lokalizacja: Silesia - P-ce
Pomógł: 10

A ja mam jeszcze takie pytania dotyczące fotochemii (może było o tym pisane w tym wątku, ale możliwe że mi to umknęło):
- czy jak wykonam wydruk na kalce to mogę go używać wielokrotnie?
- jak z płytkami dwustronnymi wygląda sytuacja gdy naświetlarka jest wyposażona tylko w lampy UV z jednej strony?


Taka moja mała dygresja:

Jeżeli można wykorzystać wielokrotnie kalkę, to w przypadku wykonywania większej ilości takich samych płytek ta metoda (fotochemiczna) pewnie będzie porównywalna cenowo jak przy termotransferze (przy termotransferze trzeba za każdym razem mieć wydruk na papierze kredowym - który też kosztuje - biorę już pod uwagę że kartkę można zadrukować całą). Natomiast gdy płytkę wykonujemy jedną jedyną w swoim rodzaju to na pewno metoda fotochemiczna będzie o około 2-3 razy droższa (ze względu na laminat UV).
Różnica jaka występuje w cenie między fotochemią a metodą żelazkową wg mnie jest w sposobie przeniesienia ścieżek na laminat. Bo żelazka czy też laminator trzeba kupić, tak samo jak naświetlarkę (tu mam na myśli DIY lub do paznokcie, która raczej też się sprawdza).

Ja w chwili obecnej wykonuję płytki termotransferem i wychodzą różnie. Największy problem jest z drukarką, a dokładnie z tonerem - zależy na jaki się trafi. Najlepiej jest mieć oryginalny - który swoje kosztuje. Zastanawiam się właśnie nad przejściem na metodę fotochemiczną, tylko że z naświetlarką bazującej na tej kosmetycznej (zwał jak zwał) - czyli po małym przerobieniu.

_________________
Niewiele trzeba by być szczęślwym.Wystarczy chcieć



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 22:26 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 17 sty 2013
Posty: 327
Lokalizacja: Białystok
Pomógł: 14

ja drukuję na folii nie na kalce i jak tusz (bo używam atramentówki) dobrze wyschnie przed nałożeniem na PCB to starczy na długo. Profesjonalnie robi się podobnie ale nie wydruk na folii tylko sitodrukiem.
Co do dwustronnych to spokojnie można, tylko musisz zabezpieczyć, aby płytka nie rozjechała się przy przekładaniu (ja daję większą płytkę i łapię spinaczem takim czarnym do większej ilości papieru.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 23:44 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 gru 2013
Posty: 366
Lokalizacja: Wałbrzych
Pomógł: 7

A ja mam koledzy takie pytanko bo i tak będę budował naświetlarkę do utwardzania soldermaski i myślałem żeby przejść na metodę fotochemiczną .

Gdzie kupujecie laminaty z warstwą światłoczułą ?
Chodzi mi o arkusze a4 dwustronne w jakiejś rozsądne cenie.

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 1 mar 2015, o 20:58 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2012
Posty: 177
Pomógł: 9

ja kupuje laminat bungard w tme



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 28 wrz 2015, o 19:43 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 12 mar 2014
Posty: 266
Lokalizacja: Warszawa
Zbananowany użytkownik

Pomógł: 2

matw napisał(a):
Może trochę nie w temacie drukarki do żelazka, ale sporo tu wiedzy na temat produkcji PCB metodami domowymi (szczególnie porady kolegi @Intre), dlatego chciałbym poprosić o Wasze opinie dotyczące obróbki mechanicznej płytek. Głownie chodzi mi o metody cięcia, jak to robicie, jakie narzędzia i techniki polecacie żeby uzyskiwać dobre rezultaty?


Ja "tnę" nożem do tapet przy metalowej linijce. Przejeżdżam kilka razy, a następnie łamię płytkę. Metoda podobna do cięcia szkła. Efekt, zawsze w 100% prosta linia, wystarczy wygładzić krawędź papierem ściernym, kładąc papier na gładkiej powierzchni i jeżdżąc płytką ustawioną pod kątem 90stopni. Rezultat ostrości kantów i prostolinijności porównywalny z fabrycznymi, a i kurzu tyle co prawie nic.

sq8dsr napisał(a):
Toner mniej się rozlewa (nawet przy większej temp) jeśli warstwa miedzi NIE jest wypolerowana na taki połysk.
Otóż ja wcześniej polerowałem miedź bardzo dokładnie. A teraz użyłem ścierniwa o nieco większej gradacji i jest lepiej.


Z mojego doświadczenia wynika, że płytka mniej wygładzona lepiej nadaje się do termotransferu. Mniej się rozlewa to jedno, ale co ważniejsze toner się lepiej trzyma, więc lepiej wytrzymuje zdrapywanie papieru. Używam papier o gradacji 600 do 800.

----------

A wracając do tematu. To używam drukarki (kombajnu) Brother DCP-7070DW z oryginalnym tonerem. Polygony wychodzą dobrze pokryte i po wytrawieniu nie mają dziur.

------------------------ [ Dodano po: 48 minutach ]

Intre napisał(a):
1. Naświetlarka - Polecam tą UV Proma 140007 i takiej używam oczywiście jest model większy lub można kupić nawet dwustronną ale ta mi się wydaje taki rozsądek cenowy:
http://www.conrad.pl/?websale8=conrad&pi=530689&queryFromSuggest=1&refKey=4ygHxNcrK


Ponad 1200zł to rozsądek cenowy dla hobbysty? Czy napewno ta naświetlarka jest aż o tyle lepsza od używanych przez inne osoby naświetlarek do tipsów za 50zł z serwisów aukcyjnych?

_________________
Wysłane z Nokii 3310



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 202 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO