Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 9 lis 2024, o 17:49


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 wrz 2016, o 15:47 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

Obrazek

W sumie to bardziej zajawka niż opis DIY , ale może na początku wyjaśnię o co chodzi:

Tu chciałem wam przedstawić specyficzne urządzenie które stanowi w sumie kilka w jednym:

TRIP Computer
-- przekazuje on informacje dostępne w sieci samochodu w tym na złączu ODB
dzięki czemu możemy w prosty sposób monitorować pracę jednostki a otrzymujemy:

-- prędkość w km/h
-- przebieg dzienny w km
-- obroty silnika
-- ciśnienie doładowania
-- spalanie: chwilowe w L/h, dostępne paliwo , spalanie właściwe , zasięg na dostępnym paliwie
-- kontrola ciśnienia w kołach i temperatura kół
-- stan układu hamulcowego

i wiele innych dostępnych na ODB ale i poza nim

Parametric Computer
-- Tu mamy wpływ na niektóre parametry pracy silnika w tym doładowanie , sterowanie zaworami
jak też i zmiany w mapach paliwa oraz kontrola zaworów turbiny i takich tam ...


Do zbudowania urządzenia została wybrana płyta SOM-STM32F429IG ze względu na bogate wyposażenie
zezwalające na zbudowanie wszystkiego na jednym ustroju, Ponadto prezentacja informacji jest wykonywana na dotykowym LCD 5" .

Płytka opisana tu: ---> http://www.sunduino.pl/wordpress/som-st ... agajacych/

Płytka ma spore zasoby i pozwala naprawdę wiele osiągnąć bez oczywiście wysiłku. Dobrze
teraz przejdźmy do prezentacji możliwości:

ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Odczyt ciśnienia w kołach zrealizowałem na czujnikach TPMS Siemensa stosowanych w Jaguarze X-Type
bo akurat miałem pod ręką :) niema z nimi problemu gdyż ładnie pracjują w paśmie 433Mhz a reamka
nie jest skomplikowana do odczytu , odczyt dokonuje się co 1sek i co ten czas sa wysyłane informacje.
odbiornik zrealizowany na układzie CC1101 dostarczonym przez Texas Instruments

Obrazek


Zastosowałem 5 szt co obejmuje odczyt z 4 kół jezdnych + zapasowe.

Inclinometer jest zrealizowany na żyroskopie LSM9DS0 iNEMO, który otrzymałem od STM wspomaganym przez L3GD20...

Obrazek

Niestety muszę nad tym jeszcze popracować gdyż nie podoba mi się obecny rozkład i grafika
ale chodziło o uruchomienie modułu ...

Obrazek

Na zdjęciach widać też moduł wykonawczy do sterowania zaworami i pośrednik odczytu danych , został on oparty o
mikrokontroler ATmega 3289PV, płytka była zamówiona u Happy People Republic of China :) jakość wykonania jest
na światowym poziomie.

Obrazek


Aplikacja na SOM-STM32F429IG została napisana w Visual Studio 2015 Community przy użyciu języka C# (Sharp)
w środowisku dedykowanym dla F429i na platformie microFramework. Język został celowo dobrany ze względu na
łatwośc i prostotę aplikowania.

kolejnym modułem całego układu jest prawie ukończony zestaw głośnomówiący Bluetooth oparty o CC2640. który już pracuje
co widać na screenach , dodatkowo w projekcie przewidziałem kontrolę alarmu i powiadomienie GSM oparte o modem GPRS m590e, oraz możliwość sterowania niektórymi funkcjami i nadzorem via WIFI /GSM poprzez aplikację na WindowsPhone (na razie nawet nie tyknięta)

Na tą chwilę uznaję iż jest 89% projektu zakończone , jeszcze muszę wykonać zabudowę w kokpicie pojazdu i dokonać testów
w środowisku docelowym gdyż na stole jak widać różnymi zestawami można sobie za symulować wszystko , a w aucie
mamy śmietnik i wyjdą klocki głównie w zasilaniu dlatego też na module wykonawczym widać zestaw filtrujący zasilanie dla SOM-STM32F429IG wraz z transformatorem separującym zasilanie.

Teraz ważne informacje związane bezpośrednio z projektem ...

1. Schematy nie będą publikowane gdyż wykorzystane zostały dostępne w handlu moduły
zaś moduł wykonawczy jest prostym urządzeniem komunikującym się wia UART z płytą SOM nie wymagającym opisu
2. Nie będą udostępniane kody źródłowe i skompilowane wsady ---> projekt jest zamknięty i nie jest uniwersalny
powstał konkretnie dla samochodu Land Rower Freelander TD4 2004 rok. I nie będzie pracował z innym samochodem
bez daleko idących zmian

Oczywiście na pytania odpowiem , ale stosowanych prze ze mnie rozwiązań i sposobów komunikacji
z modułami samochodu po sieci CAN omawiał szczegółowo nie będę :)<ze względu na bezpieczeństwo>


Filmy i obszerniejszy opis pojawią się na sunduino.pl w momencie zabudowania i rozpoczęcia testów
Systemu. Oczywiście nie jest to nic super i na pewną są tu tacy co zrobią duzo lepsze projekty ...
Niemniej ten spełnia moje oczekiwania choć jeszcze wiele mnie czeka poprawek i pracy -- tak mi się wydaje przynajmniej :)

Puki co małe co nieco ....
http://www.sunduino.pl/wordpress/stpc-c ... r-czesc-1/
oraz opis jak się dobrac do czujników TPMS
http://www.sunduino.pl/wordpress/stpc-c ... enia-tpms/



UPDATE !!!


UWAGA !!!
Należy jednak pamiętać że korzystacie na własną odpowiedzialność
nie obytym nie polecam ingerowania w instalację samochodu , gdyż
może to być zgubne. To nie jest zabawka ...


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tymczasem zamieszczam dokumenty które mogą wam pomóc w odnalezieniu się, Oczywiście
nie będę omawiał zagadnień gdyż tu w dokumentach jest jasno i wyraźnie,


Załącznik:
can20.pdf

Załącznik:
BCANPSV2.pdf


Proszę też nie marudzić .... zasada prosta ... pobrałeś, podziękuj - nie pasuje nie pobieraj :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Załączniki:

Aby zobaczyć załączniki musisz się zalogować. Tylko zalogowani użytkownicy mogą oglądać i pobierać załączniki.

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 wrz 2016, o 16:46 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 25 lip 2013
Posty: 2583
Pomógł: 128

Sun, rewelacyjny projekcik. Świetna robota. Gdzie ty czas kupujesz na tego typu urządzenia?

Sent from my Mi-4c



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 wrz 2016, o 16:48 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

w wolnych chwilach pracowałem nad tym , odpalając powoli rózne moduły
ale jakoś poszło choć jeszcze nie koniec ....
muszę znaleźć klapkę LCD od Navi z jednej toyoty żeby zabudować w aucie i ładnie zrobić
a nima :(

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 wrz 2016, o 16:59 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 25 lip 2013
Posty: 2583
Pomógł: 128

No to ja Ci zazdroszczę, że udaje Ci się pogodzić obowiązki dnia codziennego, hobby i mieć jeszcze czas na sen. Chyba, że nie śpisz ;) chyba, że jak Mirek masz klony, które wykonują za Ciebie najmniej przyjemne zadania :)

Sent from my Mi-4c



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 wrz 2016, o 17:19 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lis 2015
Posty: 1448
Lokalizacja: okolice Warszawa
Pomógł: 149

Powiem tylko tyle:
COŚ PIĘKNEGO! :D
Pomimo że do mojego "szrota" :? nie da się podłączyć, :(
to i tak z ciekawością będę śledził ciąg dalszy prezentacji z prac nad tym projektem. :)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 wrz 2016, o 19:19 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2012
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Pomógł: 17

Sun - dobra robota!
Wreszcie ktoś czyta gotowe dane z OBD a nie szacuje zużycie paliwa na podstawie wyimaginowanych obliczeń z czasów otwarcia wtryskiwaczy... :)
Zastanawia mnie:
Cytuj:
moduł wykonawczy do sterowania zaworami

jakimi zaworami chcesz sterować? - o ile chcesz zdradzić tajemnicę...

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 wrz 2016, o 19:29 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

Hmm... na 2 LCD też dałem radę ale szkoda mi będzie 2 szt wkładać do auta :)
wiec może 5" wymienię na 7 lub 10 " to zależy w sumie jaką klapkę dostanę do LCD
albo czy będę musiał sam zbudować ...

choć nie powiem z Avensis Kombi była by jak znalazł klapa od NaVi ...

Obrazek

buz11 napisał(a):
Wreszcie ktoś czyta gotowe dane z OBD a nie szacuje zużycie paliwa na podstawie wyimaginowanych obliczeń z czasów otwarcia wtryskiwaczy...


Skoro są dostępne to poco wymyślać koło od nowa ?? takie rzeczy dobre są dla ... a nie ważne .. :)
Jest informacja o spalaniu to ją sobie używam :)

buz11 napisał(a):
jakimi zaworami chcesz sterować? - o ile chcesz zdradzić tajemnicę...


mogę ... ale tylko uchylić rąbka tajemnicy :)

Wiesz kontrola napędów , zawieszenia i takie tam .... :)
Trochę ten mój Freeladek poprzerabiany :)

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 22 wrz 2016, o 19:07 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

Widzę że jest zerowe zainteresowanie ... co mnie nie dziwi ...
dla waszej jednak radochy podpowiem wam iż w 80% wykorzystuję
odczyt ramek w CAN STANDARD bez Extenda gdyż tam właśnie w ramkach
są dane które mnie interesują , i tu ciekawostka na przykładzie
popularnych samochodów

odczyt STD zwykle 100kBit/s np Skoda SuperB (do 2009) , Pasat II (2003) i inne
mają te same identyfikatory jak też i magistrale ....

możemy odczytac dane:
ID 291 - Piloty
ID 371 - Drzwi --> 0x01 przód L, x02 = przód P, x04 tył L, x08 - tył P, 0x30 Bagażnik
ID 271 - Stacyjka --> 0x03 = ACC_ON , 0x01 = ACC_OFF
ID 353 - Obroty silnika

Łatwo w sumie je ustalić gdyż wartość się zmienia po dodaniu gazu :)
oczywiście są podawane w HEX wiec trzeba je przeliczyć
wartość jest tez podawana w starszym i młodszym bicie zamienione ze sobą
miejscami ..

przykładowo : 353h 00 88 10 7D 00 02 00 00 tak wygląda ramka obrotów
nas interesują wartości 88 młodsza połowa i 10 starsza część
odwracamy je 10 88 i przeliczamy na DEX co nam daje 4488
wynik ten dzielimy przez 4 = 1122 i mamy obroty naszego silnika
w tym wypadku 1122

analogicznie postępujemy z innymi jak prędkość ID 251 gdzie są informacje poza prędkością tez o kierunku jazdy
czy zużycie paliwa ID 480.... oczywiście możliwości i ilośc danych jest tak duża że nawet mój mizerny projekcik
nie jest w stanie ogarnąć ilości informacji

tymczasem temat do zakopania w Lochu ...:)

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 22 wrz 2016, o 20:03 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lis 2015
Posty: 1448
Lokalizacja: okolice Warszawa
Pomógł: 149

Witam,
Cieszę się niezmiernie że mimo braku postów z pytaniami,
ujawnianie systematyczne szczegółów i przekaz informacji na temat sposobu komunikacji z ECU jest kontynuowany.
W moim przypadku nie wiem nawet o co pytać, bo to jest ciężki przypadek "bezwiedzy" na ten bardzo ciekawy temat. :)
Nie mniej jednak z zainteresowaniem śledzę zamieszczane tu Twoje SunRiver posty, bo może kiedyś będę umiał z nich skorzystać.
Sam nie wiem jak Cię zdopingować, ale pisz co uważasz za stosowne do przekazania. :)
Myślę że nie w odosobnieniu - :) :) Czekam na więcej informacji. :) :)
Pozdrawiam Darek P.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 22 wrz 2016, o 20:35 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 25 lip 2013
Posty: 2583
Pomógł: 128

Tutaj (Trionic7) mozna znalezc ciekawy opis dot. Saaba ( i innych aut opartych na podobnym ECU). Mialem sie kiedys za to zabrac, ale niestety czasu bylo brak :(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 22 wrz 2016, o 20:40 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2012
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Pomógł: 17

Cytuj:
przykładowo : 353h 00 88 10 7D 00 02 00 00 tak wygląda ramka obrotów
nas interesują wartości 88 młodsza połowa i 10 starsza część
odwracamy je 10 88 i przeliczamy na DEX co nam daje 4488
wynik ten dzielimy przez 4 = 1122 i mamy obroty naszego silnika
w tym wypadku 1122


Sun - Ty się prosisz o porwanie i przy użyciu siły "perswazji" zmuszenie do zrobienia poradnika...
Ja tam bym uważał gdzie idę i z kim... :)

ps.
I uważaj na to co pijesz... bo ponoć już są zamówione piguły po których człowiek wygada wszystko...

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 22 wrz 2016, o 20:46 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

Dałem wam tylko kawałek na zachętę ... :P

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 22 wrz 2016, o 21:04 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2012
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Pomógł: 17

Cytuj:
Dałem wam tylko kawałek na zachętę ... :P


Ja, po 15 latach obcowania m.in. z CAN'em mam dosyć.. :)
Niech młodzież się zacznie interesować...

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 wrz 2016, o 18:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27308
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

hahaha rzeczywiście projekt "ZANIŻA" poziom forum :lol: .... zaniża ! ... A NA POWAŻNIE ... kurdę mać - nie wiem co powiedzieć ! ;) extrasek

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 wrz 2016, o 19:11 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

micky napisał(a):
Tutaj (Trionic7) mozna znalezc ciekawy opis dot. Saaba ( i innych aut opartych na podobnym ECU). Mialem sie kiedys za to zabrac, ale niestety czasu bylo brak :(


to ECU ma genialny map sensor mam ich kilka :)

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 wrz 2016, o 19:30 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 25 lip 2013
Posty: 2583
Pomógł: 128

Pomysł miałem taki, żeby do Sabinki dorobić zdalne sterowanie Eberspacher'a (aby je odpalać po CANie). Tak natrafiłem na bardzo fajny i przyjazny interfejs CANUSB.
Potem niestety nie miałem czasu na wdrożenie pomysłu, a później nie było już takiej potrzeby.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 wrz 2016, o 19:41 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 30 mar 2013
Posty: 19
Lokalizacja: Częstochowa
Pomógł: 0

Ja mam kilka pytan:
1) Skad znales predkosc CAN? Internet czy metoda prob i bledow?
2) Skad masz rozklad sygnalow w poszczegolnych bytach? Internet czy metoda prob i bledow (jak wyzej)
3) Praktycznie wiekszosc sygnalow jest w RAW wiec trzeba je przeliczyc na wartosci fizyczne. Czy w takim wypadku rowniez metoda prob i bledow zostala wykorzystana do odczytu? Poza wartosciami fizycznymi, istnieja rowniez wartosci RAW ktore nie maja odzwierciedlenia w postaci fizycznej. Moze to byc np Invalid Signal (gdy dany unit nie jest w stanie wyslac poprawnej wartosci na CAN poniewaz czujnik padl). W takim wypadku wlaczaja sie tzw tryby failsafe.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 wrz 2016, o 19:59 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

Ujjj trudne pytania ale postaram się odpowiedzieć w sposób zrozumiały

AD1 .. ze względu na prace mam dostęp do pełnej specyfikacji CAN i LIN
owszem bosh daje dokumentację za Free ale to nie wszystko dokładniej i lepiej jest
opisane wszystko w płatnej niestety dokumentacji CAN Consorcium

Prędkości transmisji dla poszczególnych standardów są szczegółowo opisane tak więc nie internet , i nie metoda prób i błędów ... a gruba i obszerna dokumentacja drukowana i oczywiście trochę czasu z CAN spędzone :)

AD2 .. ze względu na to że często się babram w CAN mam dostęp do niedostępnych informacji na temat
sterowników ECU, często też wprowadzam modyfikacje w urządzeniach jak tez przeprowadzam diagnostykę zespołów pracujących w CAN --- poza ustrojem wiec musze wiedzieć jakie ramki wysyła
i jak na nie odpowiadać oraz czego się spodziewać .

Żeby sobie ułatwić np testy na "biurku" powstał taki programik http://www.sunduino.pl/wordpress/suncan-monitor/

niestety wielu myśli że działa z elmami i jest remedium na ich problemy z autem , a tymczasem jego działanie i wykonywane działania służą innym celom

AD3. Nie do końca ... bo ramki błedów również mają swoje identyfikatory dlatego choć zależnie od standardu da się wszystko odczytac bez kłopotu ... również błedne ramki z uszkodzonych czujników

ba Map sensor jak padnie to zgłasza się ID932 i nadaje takie śmieci że mozna paść , choć sprawny wcale nie nadaje lepiej :) ale wystarczy znać klucz by te wartości okiełznać :)

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 wrz 2016, o 20:21 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 maja 2012
Posty: 162
Pomógł: 6

Czyli podsumowując... Bez dostępu do dokumentacji o którą ciężko, nie ma możliwości zrobienia czegoś takiego.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 wrz 2016, o 20:40 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

aaadamw napisał(a):
Czyli podsumowując... Bez dostępu do dokumentacji o którą ciężko, nie ma możliwości zrobienia czegoś takiego.


nie do końca ... ale znacznie skraca czas powstawania takiego czegoś
w innych wypadkach trzeba sporo czasu poświecić na znalezienie tego co potrzebujemy
odczytać ... ale tu np przychodzą z pomocą wszelkie ELMY ....

ja jednak wolę się wpiac bezpośrednio w sieć i czytac dane które potrzebuję ze źródła

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 wrz 2016, o 20:46 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 paź 2011
Posty: 581
Pomógł: 17

Sun, jak (bo bardzo mnie to zastanawia) tworzy się GUI w czymś takim?
W jaki sposób tworzyłeś te grafiki i wszystko tak ladnie rozmieściłeś na LCD
Napisałeś że zrobiłeś to w Visual Studio Community.

W jaki sposób potem implementuje się ten 'plik wynikowy który został skompilowany w VS' do procka STM32?

Gdzie mogę znaleźć więcej info na ten temat, gdyż bardzo mnie to interesuje



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 wrz 2016, o 20:56 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2013
Posty: 3797
Lokalizacja: Grudziądz
Pomógł: 143

xamrex napisał(a):
W jaki sposób potem implementuje się ten 'plik wynikowy który został skompilowany w VS' do procka STM32?

Gdzie mogę znaleźć więcej info na ten temat, gdyż bardzo mnie to interesuje


Dołączam się do pytania :)

_________________
Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 wrz 2016, o 20:57 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

xamrex napisał(a):
Sun, jak (bo bardzo mnie to zastanawia) tworzy się GUI w czymś takim?


to proste otoczka czyli tło to zwykła grafika JPG w rozdzielczości wyświetlacza 800x480 w tym wypadku
natomiast reszta to ładowane elementy dynamiczne czyli wskazówki wykresy i takie tam ...
dużą pomoca jest silnik graficzny w procku ::)

xamrex napisał(a):
Napisałeś że zrobiłeś to w Visual Studio Community.

W jaki sposób potem implementuje się ten 'plik wynikowy który został skompilowany w VS' do procka STM32?

Gdzie mogę znaleźć więcej info na ten temat, gdyż bardzo mnie to interesuje


jest nawet książka na ten temat :)

http://wydawnictwo.btc.pl/index.php?uke ... tID=559730

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 wrz 2016, o 21:52 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 08 sty 2016
Posty: 5
Pomógł: 0

Witam
SunRiver napisał(a):
Płytka opisana tu: ---> http://www.sunduino.pl/wordpress/som-st ... agajacych/

Link coś nie działa.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 wrz 2016, o 21:54 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 paź 2011
Posty: 581
Pomógł: 17

Mi działa
sunduino.pl/wordpress/som-stm32f429ig-zestaw-dla-wymagajacych/



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 wrz 2016, o 21:56 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

Działą dobrze strona .. jak komus nie działą to znaczy że ma kiepskie DNSY
wystarczy zmienić na 8.8.8.8 i 8.8.4.4

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 wrz 2016, o 22:15 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 08 sty 2016
Posty: 5
Pomógł: 0

.....

Dzięki, po zmianie DNSów - śmiga. :)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 wrz 2016, o 22:33 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2013
Posty: 38
Lokalizacja: Gdynia
Pomógł: 1

Witam

W jaki sposób ustaliłeś w jaki sposób wygląda ta ramka CAN, tzn które to ID, które to dane, jak ustaliłeś prędkość, czas arbitrażu czy tym wszystkim zajmuje się wyższa warstwa zawarta już w bibliotece CAN HAL albo Std_Preph? w mojej pracy mam często z tym problem, czy istnieją jakieś symulatory lub sniffery które takową ramkę by przechwyciły i sparsowały?

Czy używałeś tylko STM32?, musiałbym zrobić sobie jakąś prostą magistrale z Canem w domu i popróbować.

Pozdrawiam fajny projekt



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 24 wrz 2016, o 09:34 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

Na początku duzo problemów składanie ramki mi robiło , przeglądałem rózne programy i urządzenie
ale żadno nie było dobre lub nie spełniało założen o jakie mi chodziło. Oczywiście nasłuch prowadziłem
elmem i składałem w sofcie studiując dokumentację

było to całkiem uciążliwe , aż znalazłem sposób by składać ramki i wysyłać jak chcę
i odczytywać co chcę bezpośrednio :)

W tym przypadku tak pracuję tylko na płycie SOM -STM32F429IG ma ona wyprowadzone 2 magistrale CAN co pozwala mi odbierać dane i przekazywać dalej do moich modułów , narazie jednak korzystam z CAN1 a ogrom danych jaki nadlatuje i tak mnie poraża :)

na swoje potrzeby symulowania środowiska zrobiłem http://www.sunduino.pl/wordpress/suncan-monitor/ tak jak widzisz w linku ... pozwala mi to odbierac i wysyłać ramki via CAN
dzieki czemu mogę testować na biurku w sumie dowolny moduł .. a jak już wiem co nadaje
i na co czeka .. łatwo jest przerobić :)

Kiedyś się targnąłem na opis CAN na Forum .. ale było to bez celowe ...

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 24 wrz 2016, o 10:32 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

Niestety są też i kłopoty ... tak nawiedzony projekt z taką ilością
odczytów musi sprawiać problemy ....

Oczywiście to nie jest wina samej jedostki centralnej i oprogramowania
ale czujników TPMS ... jeden rozebrałem żeby obczaić co mu dolega ..
jak się okazało siadła bateryjka ... dałem inną , ale czujnik muszę i tak kupić nowy
niemniej miło zobaczyć co tam siedzi ...


W sumie niema za wiele :) bateryjka , płytka z radiem na nordicu i czujnik ciśnienia
(to to małe z czarną kropką)

Obrazek

mimo iz udało się go uruchomić to jednak się stawia i nie chce się synchronizować :(

pozostałe są ją zamontowane w kołach i czytają się bez problemu

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO