Jest już przygotowana paczka Eclipse dla Arduino,
która pozwala pisać programy w c++ na platformę Arduino w ECLIPSE
Na razie jest to anglojęzyczna wersja eclipse Juno.
Chwilowo testy przeprowadzamy z kol. Kierlan , ale cała reszta chętnych też może.
Paczka zawiera poza Eclipse_Juno_EN zmodyfikowany plugin AVR do pracy z kompilatorem avr-g++
oraz zmodyfikowane Arduino IDE 023 dla płytek SunDuino
Nazwa Paczki:
duino_eclipse_juno_cpp_en.rarPo wypakowaniu z grubsza jest gotowe do działania ale nie działa tak jak Eclipse dla AVRgcc.
Koniecznie zakładamy nowy WORKSPACE !!!
Po ściągnięciu i wypakowaniu trzeba sprawdzić ustawienia:
1. Ścieżka do ARDUINO IDE

Tu wskazujemy ścieżkę do ARDUINO IDE w folderze Z Eclipse.
Nie RUSZAMY i NIE ZAGLĄDAMY do ustawień AVRDUDE i PATCH w zakładce ARDUINO !!!! Sprawdzamy/ustawiamy tylko
ścieżkę do ARDUINO IDE
2. USTAWIENIA WORKSPACE
ustawiamy dokładnie jak na obrazku:

3. Teraz można utworzyć nowy projekt.
Odbywa się to inaczej niż w przypadku AVRgcc
Tu wybieramy NEW PROJECT
a potem mamy do dyspozycji : ARDUINO --> Arduino sketch

zaznaczamy i klikamy NEXT:

Wybieramy nazwę dla naszego projekty/sketcha i klikamy NEXT

wybieramy z listy naszą płytkę i port COM
i klikamy FINISH
Otworzy się okno Robocze z 2ma otwartymi projektami , jeden o nazwie naszej płytki i o naszej nazwie
w tym drugim interesuje nas plik nasza_nazwa.cpp

To w nim tworzymy program zgodnie z szablonem avr-g++ dla jezyka cpp ARDUINO
oczywiście kompilacja i wgrywanie wsadu jest na razie możliwe tylko dla xxxDuino po przez FTDI.
ale z czasem będzie też po USBASP i będzie jedno eclipse dla Duino i AVRGcc
Importowanie bibliotek arduino odbywa się poprzez właściwości projektu:

To na razie tyle wymaga jeszcze trochę pracy, ale dokładam wszelkich starań by było jak najlepiej.

Sprawdzałem na razie na najprostszym programie BLINK
kompilowałem dla M168/328/644 i 644P nie było problemu z działaniem i wysłaniem wsadu dioda L13 migała radośnie
Program TESTOWY:
język cpp
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
LINK:
https://www.dropbox.com/sh/fzqgclew9l6pwnq/9uujSNMseuOczywiście użytkownicy ATB mogą używać samego ARDUINO IDE z płytką ATB
gdyż zawiera potrzebne pliki CORES oraz Bootloadery dla procesorów:
ATmega168/328
ATmega16/32/644/644p
Wystarczy wgrać bootloader podłączyć FTDI zgodnie z NELDUINO
i wybrać SUNDUINO z WŁAŚCIWYM PROCESOREM
np:
Dla ATB z M644p wybieramy płytkę:

i oczywiście właściwy plik COM dla FTDI
Wgrać bootloader można poprzez USBASP po wybraniu Płytki w Tools dajemy BURN BOOTLOADER i wybieramy programator