Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 27 kwi 2024, o 06:03


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 lip 2017, o 09:09 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 14 lip 2017
Posty: 3
Pomógł: 0

nieaktualne



Ostatnio edytowano 25 sie 2017, o 20:24 przez jaclaw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 14 lip 2017, o 09:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27226
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

co to ma wspólnego z modułami ATB ?

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 14 lip 2017, o 10:23 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 14 lip 2017
Posty: 3
Pomógł: 0

Przepraszam źle wybrałem dział, proszę o przeniesienie, może dział warsztat - inne?



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 14 lip 2017, o 19:54 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 19 lip 2013
Posty: 759
Pomógł: 37

Na forum czterokolwcy o quadach był koleś co pisał mapy co prawda do quadow ,ale to się nie rozni za bardzo. Parę lat minęło wiec może się już rozwinął i robi takie cos odpłatnie. Poszukaj tam.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 14 lip 2017, o 21:29 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2014
Posty: 296
Lokalizacja: Jaskółowo k. Warszawy
Pomógł: 9

Cześć.
Zapytaj Roberta z tuneUp http://www.tune-up.pl.
Ewentualnie słyszałem że są ludzie co zmieniają mapy zdalnie po przez laptopa. Musisz mieć tylko kabelek.
A i jest jeszcze coś takiego ecumaster. Mieli w ofercie coś takiego co wpinałeś we wiązkę od wtryskiwaczy i mogłeś modyfikować ich mapę. Ja bawiłem się EMU Ale to już droższe i zastępujesz wtedy fabryczny komputer i wiązkę. Zabawa przednia.

_________________
POZDROWIONKA



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 14 lip 2017, o 21:30 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 cze 2014
Posty: 820
Lokalizacja: Tam gdzie PYRY są
Pomógł: 64

Ciężki temat i nikt raczej się nie podejmie. Pisać Program od nowa to długa praca wymagająca znajomości przede wszystkim dokładniej budowy sterownika silnika a o to niełatwo. To nie jest praca na godzinę czy dwie.
Powiesz - no dobra ale są ludzie, którzy zmieniają mapy wtrysków w "te-de-ikach". Zgadza się, ale tam mapy prawdopodobnie (bo nie wiem tego na pewno) mapy są tylko mocno edytowane a nie pisane od nowa. Poza tym i tak zajmuje to mnóstwo czasu i testów, a koszt takiej operacji rozkładany jest na setki sprzedanych potem usług przeróbki takiej mapy.
U Ciebie byłaby "kupa" roboty bez - nie zrozum źle - sensu.

Pomyśl może jak to idzie ominąć nie ruszając komputera. Może coś wymyślisz. Zwróć uwagę na kilka faktów.

1. chcesz by paliwo było podane co drugi cykl pracy cylindra.
2. Cylindry są 4 a w danym momencie działa tylko jeden.
3. Cylinder "pali" co drugi obrót wału korbowego,
4. Tłoki w cylindrach chodzą równo 1 z 4 i 2 z 3, przy czym zapłon występuje w nich na zmianę,
5. Kolejność pracy w twoim silniku to 1-3-4-2

I teraz spróbuj się zastanowić nad tym aby policzyć/opracować swój algorytm ale na to, aby prawidłowo pracującemu układowi odbierać co drugi sygnał na wtryskiwacz. Jest to do zrobienia jakby się uprzeć. Pokombinuj trochę sam jakbyś to widział....

oczywiście oczekuj, że sterownik wejdzie w tryb awaryjny - wysypie usterki w obwodzie prądowym wtryskiwacza 1,2,3,4 (chyba, że pobawisz się w podawanie rezystancji po odcięciu wtrysku) oraz sonda lambda wyłapie nie spalony tlen i wyrzuci wypadanie zapłonów na cylindrach. To może trochę namieszać

Nie wnikam w cel tego testu;] Powodzenia


---- edit

Tak po dłższym zastanowieniu to się nie może udać!

możesz odcinać dawkę paliwa kolejno w każdym cylindrze co drugi pełny cykl pracy silnika czyli co 4 obroty wału korbowego lub wyłączać w co drugim cylindrze, żeby przerwy w dostawie paliwa nie były zbyt długie.

w pierwszym wypadku silnik nie da rady utrzymać obrotów jak mu odetniesz zapłon kolejno w 4 cylindrach. kompresja i brak zapłonu skutecznie zatrzymają silnik.
W drugim przypadku silnik będzie pracował jakby na 2 cylindrach - jazda praktycznie niemożliwa.

_________________
IntegraMETEO
WordCLOCK
IntegraTOUCH



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO