Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 25 lis 2024, o 10:24


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 lis 2013, o 23:11 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 07 lis 2013
Posty: 3
Pomógł: 0

Witam wszystkich,

Zaczynam swoja przygodę z AVR CCG bazując na książce napisanej przez Pana Mirka i wszystko szlo gladko do czasu, kiedy rozpocząłem operacje na graficznym LCD. Nie znalazlem na forum konkretnej odpowiedzi na napotkany przeze mnie problem zatem postanowilem zarejestrowac sie na forum i poprosić o jakąś wskazówkę.
Setup mam następujący:
- atmega32
- GLCD na KS0108 (wykorzystuje bibliotekę z forum o nazwie GLCD_ks108.c przygotowaną przez SunRiver-a)
- wykorzystuję bez problemu funkcje z biblioteki rysyjąc grafikę i wyświetlając liczby
Na czym polega problem:
- chce wyswietlać przy pomocy funkcji GLCD_PutChar() znaki w tym samym miejscu przykładowo:

GLCD_GotoXY(1,1);
GLCD_PutChar(50);

_delay_ms(2000);

GLCD_GotoXY(1,1);
GLCD_PutChar(51);

_delay_ms(2000);

GLCD_GotoXY(1,1);
GLCD_PutChar(52);

Wydawało by sie, że znak 2 (ascii 50) po 2s powinien być zastapiony znakiem 3 (ascii 51) itd.
Tymczasem na znak 2 naklada sie (znak 2 nie jest wymazywany ) znak 3 a nastepnie znak 4 na wyświetlaczu. W efekcie całość jest nieczytelna. Zmiana czcionek, lokalizacji itd nic nie wnosi. Tem sam problem mam z funkcją GLCD_Puts() ale ta opisana jest w bibliotece za pomocą GLCD_PutChar().

Być może jest to jakiś banalny problem .... nie wiem.... byłbym wdzięczny za jakąś radę.

Pozdrawiam



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 7 lis 2013, o 23:24 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2012
Posty: 777
Lokalizacja: Karpicko k. Wolsztyna
Pomógł: 197

A może spróbuj przed wyświetleniem następnego znaku najpierw wyświetlić jakiś pusty znak np. spację.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 7 lis 2013, o 23:40 
Offline
Uzytkownik zasłużony dla forum.atnel.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lip 2012
Posty: 2088
Lokalizacja: Leżajsk / Kraków
Pomógł: 411

Dodatkowo zamiast tak:
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

lepiej:
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

_________________
Dragonus Cracovus: Biomagia



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 8 lis 2013, o 07:09 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 07 lis 2013
Posty: 3
Pomógł: 0

Tak, robiłem tego typu operacje na wiele sposobów - bez rezultatów. Modyfikowalem tez czcionkę, upewniając sie, że znak spacji jest odpowiednio szeroki. Generalnie jeśli jakiś znak ma wygaszony dany piksel to nie wymazuje tła.
Najciekawsze jest to, że inne funkcja do wyświetlania liczb typu int na GLCD ( GLCD_IntUni(x,x)) radzi sobie dobrze z tą samą czcionką (cyfra zastępuje starą prawidłowo).
Znalazlem dwa sposoby obejścia problemu:
1. Rysowanie białego prostokąta w miejscu litery,
2. Czyszczenie calego ekranu.

Niestety nadal jest to nieudolne obejście a nie rozwiązanie problemu.

Pozdrawiam



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 8 lis 2013, o 19:37 
Offline
Uzytkownik zasłużony dla forum.atnel.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lip 2012
Posty: 2088
Lokalizacja: Leżajsk / Kraków
Pomógł: 411

Zaglądnąłem do kodu biblioteki i znalazłem takie 2 linie w funkcji void GLCD_WriteData(uint8_t data)
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

Może jakby zamienić |= na = to będzie działać jak chcesz o ile nie popsuje innych rzeczy.

_________________
Dragonus Cracovus: Biomagia



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 9 lis 2013, o 10:19 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 07 lis 2013
Posty: 3
Pomógł: 0

Zmieniłem te dwie linie na sugerowane i wszystko sie zgadza co napisaleś, tj:
1. Sposób wyświetlania (czyszczenia tła) sie poprawił
2. Pojawiły sie na ekranie białe poziome nieregilarne pasy :-)

Wszystko wskazuje na to, że to właśnie funkcja GLCD_WriteData() wymaga drobnej modyfikacji ...



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO