Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

    Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.




    Teraz jest 15 sie 2025, o 05:38


    Strefa czasowa: UTC + 1





    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
    Autor Wiadomość
    PostNapisane: 7 lis 2013, o 23:11 
    Offline
    Nowy

    Dołączył(a): 07 lis 2013
    Posty: 3
    Pomógł: 0

    Witam wszystkich,

    Zaczynam swoja przygodę z AVR CCG bazując na książce napisanej przez Pana Mirka i wszystko szlo gladko do czasu, kiedy rozpocząłem operacje na graficznym LCD. Nie znalazlem na forum konkretnej odpowiedzi na napotkany przeze mnie problem zatem postanowilem zarejestrowac sie na forum i poprosić o jakąś wskazówkę.
    Setup mam następujący:
    - atmega32
    - GLCD na KS0108 (wykorzystuje bibliotekę z forum o nazwie GLCD_ks108.c przygotowaną przez SunRiver-a)
    - wykorzystuję bez problemu funkcje z biblioteki rysyjąc grafikę i wyświetlając liczby
    Na czym polega problem:
    - chce wyswietlać przy pomocy funkcji GLCD_PutChar() znaki w tym samym miejscu przykładowo:

    GLCD_GotoXY(1,1);
    GLCD_PutChar(50);

    _delay_ms(2000);

    GLCD_GotoXY(1,1);
    GLCD_PutChar(51);

    _delay_ms(2000);

    GLCD_GotoXY(1,1);
    GLCD_PutChar(52);

    Wydawało by sie, że znak 2 (ascii 50) po 2s powinien być zastapiony znakiem 3 (ascii 51) itd.
    Tymczasem na znak 2 naklada sie (znak 2 nie jest wymazywany ) znak 3 a nastepnie znak 4 na wyświetlaczu. W efekcie całość jest nieczytelna. Zmiana czcionek, lokalizacji itd nic nie wnosi. Tem sam problem mam z funkcją GLCD_Puts() ale ta opisana jest w bibliotece za pomocą GLCD_PutChar().

    Być może jest to jakiś banalny problem .... nie wiem.... byłbym wdzięczny za jakąś radę.

    Pozdrawiam



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 7 lis 2013, o 23:24 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 29 sty 2012
    Posty: 777
    Lokalizacja: Karpicko k. Wolsztyna
    Pomógł: 197

    A może spróbuj przed wyświetleniem następnego znaku najpierw wyświetlić jakiś pusty znak np. spację.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 7 lis 2013, o 23:40 
    Offline
    Uzytkownik zasłużony dla forum.atnel.pl
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 16 lip 2012
    Posty: 2088
    Lokalizacja: Leżajsk / Kraków
    Pomógł: 411

    Dodatkowo zamiast tak:
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

    lepiej:
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

    _________________
    Dragonus Cracovus: Biomagia



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 8 lis 2013, o 07:09 
    Offline
    Nowy

    Dołączył(a): 07 lis 2013
    Posty: 3
    Pomógł: 0

    Tak, robiłem tego typu operacje na wiele sposobów - bez rezultatów. Modyfikowalem tez czcionkę, upewniając sie, że znak spacji jest odpowiednio szeroki. Generalnie jeśli jakiś znak ma wygaszony dany piksel to nie wymazuje tła.
    Najciekawsze jest to, że inne funkcja do wyświetlania liczb typu int na GLCD ( GLCD_IntUni(x,x)) radzi sobie dobrze z tą samą czcionką (cyfra zastępuje starą prawidłowo).
    Znalazlem dwa sposoby obejścia problemu:
    1. Rysowanie białego prostokąta w miejscu litery,
    2. Czyszczenie calego ekranu.

    Niestety nadal jest to nieudolne obejście a nie rozwiązanie problemu.

    Pozdrawiam



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 8 lis 2013, o 19:37 
    Offline
    Uzytkownik zasłużony dla forum.atnel.pl
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 16 lip 2012
    Posty: 2088
    Lokalizacja: Leżajsk / Kraków
    Pomógł: 411

    Zaglądnąłem do kodu biblioteki i znalazłem takie 2 linie w funkcji void GLCD_WriteData(uint8_t data)
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

    Może jakby zamienić |= na = to będzie działać jak chcesz o ile nie popsuje innych rzeczy.

    _________________
    Dragonus Cracovus: Biomagia



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 9 lis 2013, o 10:19 
    Offline
    Nowy

    Dołączył(a): 07 lis 2013
    Posty: 3
    Pomógł: 0

    Zmieniłem te dwie linie na sugerowane i wszystko sie zgadza co napisaleś, tj:
    1. Sposób wyświetlania (czyszczenia tła) sie poprawił
    2. Pojawiły sie na ekranie białe poziome nieregilarne pasy :-)

    Wszystko wskazuje na to, że to właśnie funkcja GLCD_WriteData() wymaga drobnej modyfikacji ...



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

    Strefa czasowa: UTC + 1


    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


    Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
    Nie możesz odpowiadać w wątkach
    Nie możesz edytować swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Sitemap
    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
    phpBB SEO