Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA w 2025? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

    Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.




    Teraz jest 13 mar 2025, o 13:21


    Strefa czasowa: UTC + 1





    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
    Autor Wiadomość
    PostNapisane: 31 maja 2013, o 21:10 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 17 maja 2013
    Posty: 41
    Lokalizacja: Zielona Góra
    Pomógł: 1

    Siemka, każdy z was na pewno widział kiedyś grę w której trzeba było pikselem unikać innych pikseli na "drodze", jak dostałem wyświetlacz i udało mi się go uruchomić (jakiś dziki egzemplarz), wpadłem właśnie na pomysł takiej "gry". Jeżeli chodzi o hardware to wszystko opiera się na ATmega8, wyświetlaczu 2x16 i jednym guziku.

    Sam pomysł wydaje się prosty i banalny i w rzeczywistości taki właśnie jest. Co i tak nie pozwoliło mi uniknąć wpadek i intensywnego myślenia, przerzucania kartek niebieskiej Biblii oraz zasypywania pytaniami kolegów z forum (za co ich przepraszam ale także dziękuje za udzieloną pomoc).

    Wracając, grę pisałem z zamiarem nauczenia się obsługi LCD, pisania własnych bibliotek i for fun ;) Wszystko opiera się na 2 bibliotekach, game.h oraz game.c oraz mirkowej obsługi LCD. Tutaj zamieszczam tylko te 2 biblioteki, zainteresowani (jeżeli wgl tacy będą) sami skombinują sobie te od LCD lub przerobią moje ;) W pliku game.h definiujemy tylko port guzika.

    main.c
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    game.h
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    game.c
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    makra.h
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    oczywiście można zmienić poziom trudności zmieniając ustawienia timera0 ;)

    Kod jest wieeeelce nie optymalny, ale na razie się uczę. Wiem że wiele rzeczy można było zapisać prościej i łatwiej, ale w imię zasady KISS nie zmieniam co działa :D

    Pozdrawiam i czekam na opinie ;)

    Zapomniał bym, dzięki koledze rez mamy filmik !!




    Ostatnio edytowano 14 cze 2013, o 17:37 przez Wielki, łącznie edytowano 1 raz

    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 31 maja 2013, o 21:20 
    Offline
    Moderator zasłużony dla forum.atnel.pl
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 18 lip 2012
    Posty: 3219
    Lokalizacja: Kraków - obok FAB5 ATMEL'a
    Pomógł: 91

    Proponuję dodanie zliczania ile minęło się prostokątów.

    _________________
    http://www.jaglarz.info



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 31 maja 2013, o 21:34 
    Offline
    Moderator
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 03 paź 2011
    Posty: 27363
    Lokalizacja: Szczecin
    Pomógł: 1043

    albo i możliwość zestrzeliwania wroga ;)

    a na poważnie to - jak na "dopiero się uczę" to zaawansowany fajny projekcik ;) .... prześlicznie się ćwiczy na takich pomysłach i to jeszcze dobrych pomysłach

    gratulacje

    _________________
    zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 31 maja 2013, o 21:36 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 17 maja 2013
    Posty: 41
    Lokalizacja: Zielona Góra
    Pomógł: 1

    Zapomniałem dodać że jest tam funkcja "losowania" ale jest tak strasznie "losowa" że aż to w oczy kłuje :D To jest do poprawki, poza tym myślałem nad jakimś licznikiem, w sumie to kilka dodatkowych linijek kodu a wyświetlać by je można było za bolidem ;)

    mirekk36 napisał(a):
    albo i możliwość zestrzeliwania wroga ;)


    myślałem nad tym, w sumie to było pierwsze założenie, ale taka gra była by wtedy jeszcze bardziej "porywająca" :D



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 31 maja 2013, o 21:44 
    Offline
    Moderator
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 03 paź 2011
    Posty: 27363
    Lokalizacja: Szczecin
    Pomógł: 1043

    Wielki napisał(a):
    ale taka gra była by wtedy jeszcze bardziej "porywająca"


    hahaha no i o to chodzi - sam bym pograł żeby się odstresować ;)

    _________________
    zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 31 maja 2013, o 21:46 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 06 maja 2012
    Posty: 758
    Pomógł: 9

    Po game over możesz wyświetlać statystyki. :) Randoma możesz wziąć z ADC wiszącego w powietrzu. No i w miarę upływu czasu powinna gra przyspieszać aby było coraz trudniej. No i High scores. ;)

    _________________
    ATB 1.03, Win XP SP3, ECLIPSE Indigo 3.7.2



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 31 maja 2013, o 21:48 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 17 maja 2013
    Posty: 41
    Lokalizacja: Zielona Góra
    Pomógł: 1

    Ledes napisał(a):
    Po game over możesz wyświetlać statystyki. :) Randoma możesz wziąć z ADC wiszącego w powietrzu. No i w miarę upływu czasu powinna gra przyspieszać aby było coraz trudniej. No i High scores. ;)


    Kurde to miał być projekt na 2 dni, ale widzę coraz większe możliwości.. Gdzieś tu widziałem menu :D A co do przyśpieszania to nie wiem jak to zrobić... A co do wyników, to na razie jest za nudna żeby chciało się pograć więcej niż 10 minut.. Poza tym, mam nowy pomysł, może do jutra skrobnę jakiś dodatek do tej gry ;)



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 31 maja 2013, o 21:48 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 06 maja 2012
    Posty: 758
    Pomógł: 9

    A zapomniałem dodać: super pomysł i fajne wykonanie. ;)

    _________________
    ATB 1.03, Win XP SP3, ECLIPSE Indigo 3.7.2



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 31 maja 2013, o 22:05 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 06 maja 2012
    Posty: 758
    Pomógł: 9

    To jakiś pre-order dla forumowiczów poproszę hihihi

    _________________
    ATB 1.03, Win XP SP3, ECLIPSE Indigo 3.7.2



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 31 maja 2013, o 23:11 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 10 sty 2013
    Posty: 844
    Lokalizacja: Przemyśl
    Zbananowany użytkownik

    Pomógł: 43

    Czyli Wielki zadziałało w końcu? :)

    _________________
    Klimatyzacja Przemyśl



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 31 maja 2013, o 23:35 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 17 maja 2013
    Posty: 41
    Lokalizacja: Zielona Góra
    Pomógł: 1

    zadziałało, mam już regulacje prędkości, co 5 klocków będzie szybciej ;) po jakiś 20 klockach zasuwa na prawdę szybko :).

    Teraz pracuje nad pewnym "dodatkiem" który podsunął mi p. Mirek :)

    Kto by pomyślał że taki niby głupi projekcik może tak wciągnać :D

    Aaa no i jest już wynik podawany na końcu ;)



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 1 cze 2013, o 03:00 

    Pomógł: 0

    No mam nadzieje, że filmik spełnił oczekiwania ;).
    Gra to świetna baza rozwojowa, podoba mi się, przejrzystość kodu. Wystarczyło 5minut by go przenieść na ATB z przejściówką atmega8.

    PS. Wrzucił bym to na 4x16 bo nie wiem czy jeszcze pamiętacie, te ruskie i chińskie gierki z formułkami ;). 3tory i obrazek F1 ;), ależ to było grywalne ;).



    Góra
      
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 1 cze 2013, o 03:40 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 17 maja 2013
    Posty: 41
    Lokalizacja: Zielona Góra
    Pomógł: 1

    Rez, filmik wyszedł idealnie :) wielkie dzięki!!

    A co do tego wyświetlacza, to osobiście jestem bardzo za tym żeby ktoś kto posiada taki przerobił kod na owy wyświetlacz, kod jest tak stworzony że za duzo problemów nie będzie z nim ;)

    Poza tym wprowadziłem trochę usprawnień i uwaga tym razem doszedłem max do 38 klocka :D Na dowód zdjęcie!!
    Obrazek

    Kodu na razie nie wrzucam, bo chce nagrać też filmik z działania :) Myślę też że mogli byśmy zrobić "konkurs" kto przejdzie dalej, bo w sumie to po 20 klocku konkretne wyzwanie jest :D



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 2 cze 2013, o 22:55 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 17 maja 2013
    Posty: 41
    Lokalizacja: Zielona Góra
    Pomógł: 1

    Z powodów technicznych filmu brak :( Niestety, ale i tak kod umieszczam i zapraszam do testów :) Mój max to 38 Anty nie mógł więcej niż 35, ciekaw jestem czy komuś się uda

    standardowo main.c:
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    game.h
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    game.c
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    makra.h
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    Pozdrawiam ;)

    Ps. był bym niezmiernie ucieszony jeżeli ktoś by wrzucił tutaj nagrany swój wyczyn, bo od razu były by pokazane zmiany :)



    Ostatnio edytowano 14 cze 2013, o 17:38 przez Wielki, łącznie edytowano 1 raz

    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 3 cze 2013, o 07:25 

    Pomógł: 0

    Przypomnij mi na PW, po 18, bo zostawiłem swój zestaw z Atmegą8 w domu, to nagram filma ;)

    Właśnie się wrzuca wersja 2.0, sorki ale wcześniej nie dałem rady. Ha udało mi się osiągnąć wynik 39 :).
    PS. Musiał byś zmodyfikować część odpowiedzialną za wyświetlanie bolidu, gdyż jeżeli mamy nad albo pod bolidem przeszkodę i w tym momencie bolid przeskoczy na miejsce przeszkody to potem tego bolidu nie widać ;).



    Góra
      
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 5 cze 2013, o 20:02 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 17 maja 2013
    Posty: 41
    Lokalizacja: Zielona Góra
    Pomógł: 1

    rezasurmar napisał(a):
    Musiał byś zmodyfikować część odpowiedzialną za wyświetlanie bolidu, gdyż jeżeli mamy nad albo pod bolidem przeszkodę i w tym momencie bolid przeskoczy na miejsce przeszkody to potem tego bolidu nie widać ;).


    Niestety już nie mam pomysłu ani czasu na ten projekt ;)

    I dzięki koledze mamy filmik ! Wiem że nikt by samemu nie skopiował kodu i sprawdził jak działa więc cieszcie swe oczy o dzieciątka ! Zwróćcie uwagę na intro :]



    Pozdrawiam :)



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 13 cze 2013, o 09:40 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 17 gru 2012
    Posty: 729
    Lokalizacja: Białystok
    Pomógł: 12

    Nie zamiesciles chyba pliku makra.h Czy moglbys go pokazać?

    _________________
    sig off ;(



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 14 cze 2013, o 17:38 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 17 maja 2013
    Posty: 41
    Lokalizacja: Zielona Góra
    Pomógł: 1

    Faktycznie, już poprawiłem w obu postach :)

    Pozdrawiam



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

    Strefa czasowa: UTC + 1


    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


    Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
    Nie możesz odpowiadać w wątkach
    Nie możesz edytować swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Skocz do:  
    cron
    Sitemap
    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
    phpBB SEO