Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 24 sty 2025, o 21:30


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lis 2016, o 23:29 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8597
Pomógł: 337

Zaczynają chłopaki popadać z jednej skrajności w drugą ....
:)

_________________
Zbuduj swój system [url=https://helion.pl/ksiazki/w-labiryncie-iot-budowanie-urzadzen-z-wykorzystaniem-ukladow-esp8266-i-esp32-andrzej-gromczynski,wlablo.htm#format/d]IOT[/url]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 19 lis 2016, o 11:47 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2013
Posty: 3797
Lokalizacja: Grudziądz
Pomógł: 143

Panowie dzieki za wiadomosci. Wczoraj caly dzien przespalem jak misio zapadlem w sen zimowy. Dzis juz sie lepiej czuje wiec jak tylko zasiade do komputerka to podzialam dalej.

Wysłane z mojego LIVE przy użyciu Tapatalka

_________________
Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 19 lis 2016, o 15:19 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2013
Posty: 3797
Lokalizacja: Grudziądz
Pomógł: 143

Aktualnie poczyniłem takie wstępne zasilanie

Przetwornica LM2576 oraz Atmega 32
Za zwyczaj tak filtruję w niej zasilanie z taką różnicą, że na wejściu po jednej sztuce a nie pary i dodatkowo dawałem jeszcze 470uF elektrolit,
na wyjściu zawsze było to co jest na schemacie ale dodatkowo dawałem 220uF również elektrolit

Obrazek


Co o tym myślicie ?
Czy taki układ zasilania pozwoli mi się pozbyć zakłóceń z Auta ?

------------------------ [ Dodano po: 6 minutach ]

Dodałem rezystory na 220R na liniach MISO MOSI SCK zastanawiam się czy na linii RST też dać pomiędzy złączem programatora a uC ?

_________________
Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 19 lis 2016, o 16:35 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2013
Posty: 3797
Lokalizacja: Grudziądz
Pomógł: 143

W tej wersji dałem ceramiki ale 220uF

_________________
Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 19 lis 2016, o 17:53 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2013
Posty: 3797
Lokalizacja: Grudziądz
Pomógł: 143

squeez napisał(a):
Zmyliło mnie bo na schemacie są kondensatory z polaryzacją no i 220uF ceramiki na 25V ... takich jeszcze nie widziałem ....
Z tym że w tym przypadku nie tyle o pojemność co o właściwości chodzi, a pojemność jest drugorzędna że tak powiem.


Kolego 220uF tantale dlatego też z polaryzacją dokładnie takie:
http://www.tme.eu/pl/details/tpse227k01 ... e-smd/avx/

100nF to ceramiki bez polaryzacji

------------------------ [ Dodano po: kilkunastu sekundach ]

majster napisał(a):
W tej wersji dałem ceramiki ale 220uF


Tak to mój błąd słowny miałem na myśli tantale

_________________
Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 19 lis 2016, o 17:58 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8597
Pomógł: 337

nie przesadzajcie panowie starczy po jednym na wejściu i wyjściu ....
przedobrzycie ...

:P

tak czy siak potrzebne są testy na żywym organizmie .

może się okazać że bedziesz musiał dodać kondensatory na silnikach chłodnicy i nawiewu ...
wiec nie przesadzaj .. z tą filtracją ... bo przedobrzysz a efekt będzie nijaki :P

_________________
Zbuduj swój system [url=https://helion.pl/ksiazki/w-labiryncie-iot-budowanie-urzadzen-z-wykorzystaniem-ukladow-esp8266-i-esp32-andrzej-gromczynski,wlablo.htm#format/d]IOT[/url]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 19 lis 2016, o 18:01 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2013
Posty: 3797
Lokalizacja: Grudziądz
Pomógł: 143

SunRiver napisał(a):
nie przesadzajcie panowie starczy po jednym na wejściu i wyjściu ....
przedobrzycie ...

:P


Czyli zamiast 2x 220uF tantal oraz 2x 100nF ceramik dać po 1x 220uF oraz 1x 100nF ??
A na wyjściu mam po jednym 22uF i 100nF to z jakiego zrezygnować ? :)

_________________
Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 20 lis 2016, o 20:33 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2013
Posty: 3797
Lokalizacja: Grudziądz
Pomógł: 143

SunRiver napisał(a):
tak czy siak potrzebne są testy na żywym organizmie .

może się okazać że bedziesz musiał dodać kondensatory na silnikach chłodnicy i nawiewu ...
wiec nie przesadzaj .. z tą filtracją ... bo przedobrzysz a efekt będzie nijaki :P


Czyli wnioskuję, że poprzednia filtracja też była ok tylko reset softu mógł wynikać z w/w rzeczy.
A można się jakoś tego ustrzec w swoim pcb aby nie robić rewolucji w aucie ?

Przecież tyle sprzętów działa nawet tania chińszczyzna typu zegarek czy termometr z napięciem w zapalniczkę wpinany i wiele wiele innych "sprzętów" i jakoś im się udaje nie robić rewolucji w aucie :)

_________________
Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 20 lis 2016, o 21:16 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8597
Pomógł: 337

widzisz ... niema tam AVR :P

_________________
Zbuduj swój system [url=https://helion.pl/ksiazki/w-labiryncie-iot-budowanie-urzadzen-z-wykorzystaniem-ukladow-esp8266-i-esp32-andrzej-gromczynski,wlablo.htm#format/d]IOT[/url]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 20 lis 2016, o 21:42 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2013
Posty: 3797
Lokalizacja: Grudziądz
Pomógł: 143

mirekk36 napisał(a):
Możesz wziąć jaki procek chcesz (dowolnej rodziny czy dowolna ilość bitów) który nie będzie z dedykowanej serii ATOMOTIVE (poczytaj sobie co to jest seria Automotive) ... i jak źle zrobisz projekt PCB to będziesz mógł moduł na śmietnik wyrzucić


No dobra wiemy że AVR ATMEGA AUTOMOTIVE to napis na dropsie. Co nie tylko potwierdza SunRiver ale potwierdza to również porównanie not katalogowych Atmegi z Automotive i bez. Więc jak to jest ? Skoro

SunRiver napisał(a):
widzisz ... niema tam AVR :P


SunRiver pisze że nie ma tam AVR
Mirekk36 pisze że mogę wziąć jaki procek chce.

Kurka no już się w tym gubię.

Chciałbym wziąć AVR ATMEGA np 32 czy też 644p i chciałbym aby chodziła w aucie bez problemu to czy powyższa filtracja wystarczy czy jednak wszystko o kant rozbić bo Atmega Automotive to to samo co Atmega.

Jak podejść do tematu aby Atmega działała w aucie bez problemu ?

Rozwiązał już ktoś ten problem od strony urządzenia, sterownika ?
Czy wszyscy co się tym bawią rozbierają auto na części 1wsze i wszystko filtrują ?

Proszę o pomoc w tym temacie

_________________
Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 20 lis 2016, o 21:49 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8597
Pomógł: 337

Pokazałem ci że ATMega działa bez automotive i bez filtracji ... specjalnej
ale są miejsca gdzie trzeba się przyłożyć ...

w temacie tym masz wytknięte i omówione błędy choćby w postaci umieszczenia modułu
bez testów na żywym organizmie nic nie zrobisz ... ważne jest zdrowe podejście ... a procek moze być dowolny

ważne jest podejście ... :)
czasem trzeba się namęczyć ... a czasem nie :)
masz pokazane że bedzie chodzić ale jak należy do niej podejść ... zamiast ze skrajności w skrajność :)

napisałem ci ... gdzie nie umieszczac płytki jaki dać filtr i nie , jak podpinać swithe co dać na resecie i bez przesady w filtracji bedzie działać :)

_________________
Zbuduj swój system [url=https://helion.pl/ksiazki/w-labiryncie-iot-budowanie-urzadzen-z-wykorzystaniem-ukladow-esp8266-i-esp32-andrzej-gromczynski,wlablo.htm#format/d]IOT[/url]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 20 lis 2016, o 21:57 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 gru 2013
Posty: 366
Lokalizacja: Wałbrzych
Pomógł: 7

Koledzy Ja się wypowiem trochę o modułach na avr-ach w autach.
Zbudowałem około 30 modułów które pracują do dziś . Niektóre już 5 lat nawet bez resetu i jest ok.
Co do miejsca montażu to nie ma znaczenia jeden moduł u mnie w aucie jet obok cewki zapłonowej w komorze silnika i działa.
Po pierwsze to jest mały myk co do zasilania procesora przed stabilizatorem.
pierwsze co to przed stabilizator dla procesora trzeba dać rezystor 27r 2 w a za nim diodę transil 5kv na 15 lub 33v zalezy czy instalacja jest 12 czy 24 voltowa. Chodzi o to że w instalacji auta potrafią się pojawić impulsy napięcia większego jak te tolerowane przez stabilizator . Reszta to wiadomo poprawna stabilizacja zasilania i dowolny procesor. Co do Mirkowej przetwornicy to działa elegancko i nic się nie resetuje. Mam u siebie w aucie moduł w którym zegar zrobiony jest na przerwaniu o gdyby nie to że muszę robić korektę 2 razy w roku żeby zmienić czas z letniego na zimowy i odwrotnie to nie musiał bym go nawet dotykać .

Nie ma czegoś takiego że motorola do auta avr dla amatorów a pic do termostatów.
Każdy procek jest dobry wszędzie kwestia dobrze zbudowanego układu i dobrego kodu.

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 20 lis 2016, o 22:13 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8597
Pomógł: 337

driver0207 napisał(a):
Nie ma czegoś takiego że motorola do auta avr dla amatorów a pic do termostatów.
Każdy procek jest dobry wszędzie kwestia dobrze zbudowanego układu i dobrego kodu.



a ktoś tu napisał coś takiego ??
mowa tylko o tym żeby nie pchać się w automotive z atmela bo to ściema ... mająca na celu tylko podniesienie ceny

pamiętaj tez o tym że każdy samochód trzeba traktować indywidualnie .. bo się rózne rzeczy dzieją w instalacji
wynikają one z jakości elementów i działalności użytkownika ...

wybacz , ale oryginalny alternator czy wtryski mają 80% mniej śmiecenia od tanich zamienników czy regenerowanych

Jak widzisz ... pokazałem kompa który działa niezawodnie w Subaru bez filytracji i transili , rezystorów na zasilaniu i innych śmieci
a jest na medze ... auto ma swoje lata i syf w instalacji straszny ... i co i na przekór twoim modułom pracuje prawidłowo
a jego awaria podczas jazdy to duzżee kłopoty .... i drugi raz bym pewnie nie zaufał tak AVR ...
niemniej działą .. a ten sam układ .. w nowszym modelu wymagał innego podejścia ...
inaczej było w oplach inaczej w daewoo a jeszcze inaczej w VW ..

twoje podejście gdzie indziej nie musi zdac egzaminu , ani tez działać ....
ale też nie pisz żer ktoś napisał że to do tego , a tamto do tamtego ...

owszem .. AVR głównie jest używany przez amatorów .. i ARDUINO trzyma go głównie przy życiu , a teraz dzięki Microchip ma
szansę wyjść coś naprawdę dobrego i bez kociokwiku reklamowego ... :)

Jak mój moduł zawiedzie to kierowca będzie miał kłopoty ... a każdy taki błąd to nóż w stope i kolano
to nie są zabawki do zapalania lampki czy jakiś zegarek ...

_________________
Zbuduj swój system [url=https://helion.pl/ksiazki/w-labiryncie-iot-budowanie-urzadzen-z-wykorzystaniem-ukladow-esp8266-i-esp32-andrzej-gromczynski,wlablo.htm#format/d]IOT[/url]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 20 lis 2016, o 22:56 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 gru 2013
Posty: 366
Lokalizacja: Wałbrzych
Pomógł: 7

Oczywiście że do każdego auta trzeba podejść indywidualnie.
Nie mówię też że nie będzie działać bez filtracji i bez cudów sam początkowo wykonywałem układy na 7805 i jednym kondensatorze . To wszystko zależy od czynników panujących w instalacji auta.
Ja porostu opisuję coś co z doświadczenia wiem że w 99 % działa i nic się nie dzieje.

Niektóre z moich modułów to sterowniki ogrzewań postojowych webasto gdzie kilka z nich pracuje w autobusach autosan . Gdyby moduł się zawiesił czy wystąpiły by jakieś niepowołane działania to mogło by dojść do pożaru przy czym do zagrożenia życia czy zdrowia więc nie mogłem sobie pozwolić by coś takiego miało miejsce. Sterowniki te pracują na atmedze 32 z generatorem kwarcowym 11059200 i wszystko śmiga. Oczywiście programowo jest to tez pozabezpieczane .

Lokacja samego sterownika jest też straszna. Gdyż sterownik znajduje się pomiędzy iskrownikiem a silnikiem dmuchawy komory spalania narażony na ropę zmiany temperatury już nie mówiąc o zakłóceniach od silnika czy iskrownika. Mimo to działa.

A tego co napisałem :
driver0207 napisał(a):
Nie ma czegoś takiego że motorola do auta avr dla amatorów a pic do termostatów.
Każdy procek jest dobry wszędzie kwestia dobrze zbudowanego układu i dobrego kodu.



To nie mówie że ktoś coś takiego napisał lecz z doświadczenia i z pracy wiem ze takie są przekonania.

------------------------ [ Dodano po: 7 minutach ]

dambo napisał(a):
driver0207 napisał(a):
Po pierwsze to jest mały myk co do zasilania procesora przed stabilizatorem.
pierwsze co to przed stabilizator dla procesora trzeba dać rezystor 27r 2 w a za nim diodę transil 5kv na 15 lub 33v zalezy czy instalacja jest 12 czy 24 voltowa..

Czyli to + standardowa filtracja i ominiemy wiele problemów? Czy miałeś do czynienia, gdzie to jednak nie wystarczyło z niewiadomych przyczyn?
A stosował kolega jakieś jeszcze sztuczki z tych opisanych wyżej? typu dodatkowe komponenty do resetu, rezystory na liniach ISP itp?



Spokojnie powinno działać jak cos to wrzuć schemat na forum to chętnie pomożemy . Jak coś to mogę wrzucić schemat jednego ze starszych sterowników które robiłem kiedyś bo od th300 mam w pracy . Ale ten też działa i jest ok.


Obrazek



To schemat sterownika do ogrzewania 5kw suchego mojego projektu pracuje już dobre 3 lata.


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 lis 2016, o 01:03 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2013
Posty: 3797
Lokalizacja: Grudziądz
Pomógł: 143

dambo napisał(a):
to nie o mój układ chodzi - ja się "doczepiłem" z ciekawości - pewnie kiedyś się to przyda.

Czyli ładne standardowe filtrowanie i gitara.

U kolegi majster też takie było - projekt był wytrawiony na płytce? mógłbyś go wstawić?


@dambo czy mnie pytasz o płytkę ?
Projekt poprzedni był wytrawiony teraz zabieram się do tego porządniej dlatego łapię informacji od każdego kto chce się nimi podzielić :)
a na koniec wykonam schemat i porobię testy na żywym organizmie :)

@driver0207 Dzięki za informacje na pewno się przydadzą :)

_________________
Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 lis 2016, o 01:21 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2013
Posty: 3797
Lokalizacja: Grudziądz
Pomógł: 143

dambo napisał(a):
tak - może ktoś się wypowie na temat ułożenia elementów itp.
Sama obecność kondensatorków nie stanowi gwarancji dobrej filtracji.
Oczywiście nie twierdzę, ze pewnie masz coś tam źle, ale sprawdzić nie zaszkodzi :)


Akurat tamten projekt był robiony w zeszłym roku i pamiętam co i jak miałem na schemacie ale co na pcb już gorzej, niestety nie posiadam projektu po odzyskiwaniu danych z dysku :/

Ale spokojnie tym projektem będziemy na bieżąco i ze schematem i z PCB

_________________
Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 lis 2016, o 13:16 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8597
Pomógł: 337

driver0207 napisał(a):
Niektóre z moich modułów to sterowniki ogrzewań postojowych webasto gdzie kilka z nich pracuje w autobusach autosan . Gdyby moduł się zawiesił czy wystąpiły by jakieś niepowołane działania to mogło by dojść do pożaru przy czym do zagrożenia życia czy zdrowia więc nie mogłem sobie pozwolić by coś takiego miało miejsce. Sterowniki te pracują na atmedze 32 z generatorem kwarcowym 11059200 i wszystko śmiga. Oczywiście programowo jest to tez pozabezpieczane .


z tego co mi wiadomo webasto ma wbudowany system zabezpieczeń własnych ... przynajmniej te stosowane w VW czy Audi z którymi rozmawiam via CAN ... Po za tym poza stratą materialną nie stanowi większego zagrożenia ... działa tylko na postoju ... itd .. reszta to zdrowy rozsądek i
zasady użytkowania i obsługi oraz szeroko rozumiane BHP i PPoż .

w moim przypadku jest znacznie gorzej .... gdyż zmianie ulegają parametry silnika i systemów samochodu - dzieje się to podczas jazdy i pracy silnika i zagrożenie jest realne nie tylko dla właściciela pojazdu , ale też i innych użytkowników drogi.

dambo napisał(a):
Oczywiście nie twierdzę, ze pewnie masz coś tam źle, ale sprawdzić nie zaszkodzi


ja cały czas jestem zdania że źle podszedł do tematu ... po za tym za mało szczegółów podał
bo jęsli zbiera informacje z kabla HV to bedzie zawsze się coś dziać .... i zawsze będzie to mało funkcjonalne

w przypadku Vojagera ładnie można wszystko co chce mieć w TC pobrać z kostki radia , jak zna CAN może słuchać na złączu
co trudne nie jest ... a układ bez specjalnej przesady w filtrowaniu będzie działał prawidłowo ....
w vojagerach nie sprawdzą się przetwornice impulsowe ze względu na czestotliwość szpilek z układu ładowania wynoszące w przybliżeniu
... można się tego pozbyć ale wymaga trochę pracy .... niestety elektrycznie jest to mało estetyczny samochód ... w przypadku jednostek benzynowych jest znacznie gorzej .... i w takich instalacjach bardzo dobrze się spisują stabilizatory LDO.
ale wystarczy podłączyć oscyloskop i widać ...

Filtry dla instalacji CAR Audio i CB -RAdio niwelują ok 40 - 45% tego bagna co jest wystarczające ....
Wyjmij sobie licznik czy MSD i zobacz co jest na zasilaniu .... uśmiejesz się .... bo dokładnie to samo co w takim filterku.
Tylko w segmencie CHryslera ... co ciekawe bliźniacze auta są znacznie czystsze elektrycznie ....

Nie mniej .... jak pisałem testy, testy , testy ....

Mikrokontrolery ATmela są bardzo nie[przewidywalne w zasiegu pól elektromagnetycznych -- bywają przypadki znikania zawartości
pamięci lub jej uszkodzenia (chodzi o program) nie uszkadza się pamięć ) w pobliżu dzwoniącego telefonu ... dziwne zachowanie objawia
się resetami, nie wykonywaniem , lub wykonywaniem nie właściwym poleceń ... dlatego warto ekranować..
Kiedyś dużo nerwów straciłem w jednym samochodzie z niedziałaniem systemu standalone i innych modułów , jak otwieranie się okien , zamykanie przepustnic zamykanie dopływu paliwa i odcinanie zapłonu ... przyczyną było tanie marketowe CB radio Cobra , zamontowane przez
jakiegoś garażowego śpeca .... tak więc wiele trzeba mieć na uwadze ....

A to co działa tu .,.. gdzie indziej nie musi ... taka niewdzięczna zabawa ...

Mój STPC który tu pokazywałem na forum ... też miewa swoje upierdliwości w zasadniczo czystej instalacji mojego brytola ,
pozbyłem się 96% syfów ... a walka była nie równa ... nie mniej zdarza się mu wejść w tryb diagnostyczny i uparcie nie
chce z niego wyjść .... i trzeba będzie oglądnąć dokładnie schemat zasilania płytki .... ew zastosować inny moduł zasilania
(płytka jest zasilana 5V) podejrzenie też pada na wbudowany Programator - JTAGMini który może wywoływać jakieś tam
stany na pinach JTAGA mikrokontrolera ..

_________________
Zbuduj swój system [url=https://helion.pl/ksiazki/w-labiryncie-iot-budowanie-urzadzen-z-wykorzystaniem-ukladow-esp8266-i-esp32-andrzej-gromczynski,wlablo.htm#format/d]IOT[/url]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 lis 2016, o 15:40 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2013
Posty: 3797
Lokalizacja: Grudziądz
Pomógł: 143

SunRiver napisał(a):
ja cały czas jestem zdania że źle podszedł do tematu ... po za tym za mało szczegółów podał
bo jęsli zbiera informacje z kabla HV to bedzie zawsze się coś dziać .... i zawsze będzie to mało funkcjonalne

w przypadku Vojagera ładnie można wszystko co chce mieć w TC pobrać z kostki radia , jak zna CAN może słuchać na złączu
co trudne nie jest ... a układ bez specjalnej przesady w filtrowaniu będzie działał prawidłowo ....
w vojagerach nie sprawdzą się przetwornice impulsowe ze względu na czestotliwość szpilek z układu ładowania wynoszące w przybliżeniu
... można się tego pozbyć ale wymaga trochę pracy .... niestety elektrycznie jest to mało estetyczny samochód ... w przypadku jednostek benzynowych jest znacznie gorzej .... i w takich instalacjach bardzo dobrze się spisują stabilizatory LDO.
ale wystarczy podłączyć oscyloskop i widać ...



Sun czy pisząc z kabla HV (HighVoltage) masz na myśli podpięcie się pod przewód sygnału świateł mijania gdzie leci 12V ~14.7V ?

W moim pypadku tak łapałem sygnał świateł postojowych a na pcb miałem optoizolator zaraz na brzegu płytki przy złączu wejściowym dlatego wnioskuję, że nie miało zbytnio co tam zakłócić bo ta ścieżka nie leciała przez całe PCB a miała dosłownie 5mm długości i wcchodziła w optoizolator.

Co do auta to mój to dziadek 2.5TD 2000rok i nie mam złącza CAN przy radiu to nie ten model.

Co do przetwornicy to tak była impulsowa na LM2576.

_________________
Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 lis 2016, o 16:14 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8597
Pomógł: 337

majster napisał(a):
Co do auta to mój to dziadek 2.5TD 2000rok i nie mam złącza CAN przy radiu to nie ten model.


nie rozumiesz .. i mylisz pojęcia ...

złącze CAN nie ma nic do rzeczy mówiłem że większość sygnałów jest dostępna na złączu RADIA
a inne można podsłuchać z CAN ...

Na wtyczce radia masz sygnał Drogi , VSS, VD , obroty i takie tam
służą do ściszania radia ...

w przypadku TC wielu garażowych śpeców owija przewody HV i tak pobiera informacje o zapłonach ...licząć z tego obroty i spalanie ... chory pomysł chorych umysłów z brakami wiedzy ...
więcej szkód niż pożytku ...

_________________
Zbuduj swój system [url=https://helion.pl/ksiazki/w-labiryncie-iot-budowanie-urzadzen-z-wykorzystaniem-ukladow-esp8266-i-esp32-andrzej-gromczynski,wlablo.htm#format/d]IOT[/url]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 lis 2016, o 16:30 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2013
Posty: 3797
Lokalizacja: Grudziądz
Pomógł: 143

SunRiver napisał(a):
większość sygnałów jest dostępna na złączu RADIA
a inne można podsłuchać z CAN ...

Na wtyczce radia masz sygnał Drogi , VSS, VD , obroty i takie tam
służą do ściszania radia ...



Moja wtyczka do radia jest taka w sensie z taką przejściówką do iso aby zamienić standardowe radio na inne

Obrazek

I albo ja jestem ślepy albo nie ma tutaj sygnałów VSS VD obrotów i takich tam

------------------------ [ Dodano po: 14 minutach ]

Szukam i szukam i doszukać się nie mogę :/

W podsufitce to owszem mogą być bo moja wersja jest bez TC a niektóre miały TC na podsufitce .... ale muszę znaleźć rozpiskę tego złącza.

_________________
Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 lis 2016, o 16:45 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8597
Pomógł: 337

po 96 roku na złaczu radia występują sygnały ...
drogi i prędkości ... dodadkowo sa wypuszczone często przewody informacyjne
do oryginalnego fabrycznego radia ... np radio w chrysler Vojager II zawiera Immobilizer
i kontrolkę security , na kostce jest dostępne CAN.

Obrazek


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Zbuduj swój system [url=https://helion.pl/ksiazki/w-labiryncie-iot-budowanie-urzadzen-z-wykorzystaniem-ukladow-esp8266-i-esp32-andrzej-gromczynski,wlablo.htm#format/d]IOT[/url]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 lis 2016, o 16:46 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2013
Posty: 3797
Lokalizacja: Grudziądz
Pomógł: 143

SunRiver napisał(a):
po 96 roku na złaczu radia występują sygnały ...
drogi i prędkości ... dodadkowo sa wypuszczone często przewody informacyjne
do oryginalnego fabrycznego radia ... np radio w chrysler Vojager II zawiera Immobilizer
i kontrolkę security , na kostce jest dostępne CAN.


Fajna informacja ale niestety nie mogę znaleźć rozpiski tych złącz o których mówisz bo to by było wręcz idealne proste i bez problemowe :)
Trzeba szukać w czeluściach internetów.

------------------------ [ Dodano po: 2 minutach ]

Domyślam się, że w liczniku też będą te sygnały bo zegary prócz testu mają jeszcze funkcję odczytu kodów błędów w silniku.

_________________
Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 lis 2016, o 16:52 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8597
Pomógł: 337

oczywiście .. że tak ...

starszy wtyk radia te ładne VFDki ...

Obrazek


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Zbuduj swój system [url=https://helion.pl/ksiazki/w-labiryncie-iot-budowanie-urzadzen-z-wykorzystaniem-ukladow-esp8266-i-esp32-andrzej-gromczynski,wlablo.htm#format/d]IOT[/url]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 lis 2016, o 16:55 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2013
Posty: 3797
Lokalizacja: Grudziądz
Pomógł: 143

Ok widzę PCI Bus muszę się w niego zagłębić ale najpierw testy płytki w aucie aby budować dalej.

Powiedz Sun skąd bierzesz te informacje tak od ręki :)

_________________
Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 lis 2016, o 17:08 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8597
Pomógł: 337

trzymam w rękawie czasem się coś wysypie ... :(

a tak poważne .. długo siedzę w automotive o wiele za długo ...
i po prostu wiem gdzie co jest w jakiej instalacji ... ale opis słony bywa nie wystarczający
a skoro wiem, jak się co nazywa i gdzie jest .. niema problemu żeby wyszukac odpowiednie
obrazy ... czy po prostu zrobić wycinek z posiadanych dokumentacji producentów ...

to cała tajemnica ... dużo mam , a resztę umiem znaleźć bo wiem jak :)

_________________
Zbuduj swój system [url=https://helion.pl/ksiazki/w-labiryncie-iot-budowanie-urzadzen-z-wykorzystaniem-ukladow-esp8266-i-esp32-andrzej-gromczynski,wlablo.htm#format/d]IOT[/url]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 lis 2016, o 17:32 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lis 2015
Posty: 1448
Lokalizacja: okolice Warszawa
Pomógł: 149

hie.hie..
chyba się dobiorę do kostki od radyjka i zobaczę jaką mam :D



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 lis 2016, o 17:33 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8597
Pomógł: 337

Daro69 napisał(a):
chyba się dobiorę do kostki od radyjka i zobaczę jaką mam


każda firma robi swoje ... ale wystarczy marka i rok ... i wiemy co tam jest

_________________
Zbuduj swój system [url=https://helion.pl/ksiazki/w-labiryncie-iot-budowanie-urzadzen-z-wykorzystaniem-ukladow-esp8266-i-esp32-andrzej-gromczynski,wlablo.htm#format/d]IOT[/url]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 lis 2016, o 21:12 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2013
Posty: 3797
Lokalizacja: Grudziądz
Pomógł: 143

Daro69 napisał(a):
hie.hie..
chyba się dobiorę do kostki od radyjka i zobaczę jaką mam :D


Też masz Voytka ? :)

_________________
Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 lis 2016, o 21:32 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lis 2015
Posty: 1448
Lokalizacja: okolice Warszawa
Pomógł: 149

Nie nie.. :shock:
majster
Też na V ale nie aż tak. :lol: VW ;)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 lis 2016, o 21:33 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8597
Pomógł: 337

miałem 2 szt , używam dziwnego subaru SDX-SR i landroverka mam na co dzień, rekreacyjnie bujam się MG TD

_________________
Zbuduj swój system [url=https://helion.pl/ksiazki/w-labiryncie-iot-budowanie-urzadzen-z-wykorzystaniem-ukladow-esp8266-i-esp32-andrzej-gromczynski,wlablo.htm#format/d]IOT[/url]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO