SylwekK napisał(a):
Projekt mimo prostoty warty uwagi (już gdzieś się natknąłem na podobne rozwiązania). Są sytuacje gdzie zamiast przeprogramowywać uC w jakimś sterowniku zarządzającym procesem mechanicznym nawet operator, który nie ma pojęcia o programowaniu w prosty sposób pisze skrypt i gotowe - maszyna inaczej działa. Interpretery to w ogóle ciekawa sprawa. Sam lata temu rozbudowywałem i tak świetny jeżyk BASIC jaki posiadał Commodore+4, o dodatkowych kilkanaście opcji, które ułatwiały i drastycznie przyspieszały programy pisane w tym języku, np. wyszukiwanie słowa w liniach DATA - READ był strasznie mozolny, a procedura napisana w asemblerze robiła to błyskawicznie przeszukując kilkaset linii w ułamku sekundy.
Ja nawet popełniłem na C64 wczytywane rozszerzenie podstawowego basica o funkcje okienek w trybie tekstowym oraz obsługa myszki sterowanej joystickiem i kilka gadgetów buttonów itd:) ehh to były czasy. A pomyśleć że jedne GUi okienkowe co się widziało to było zauważone w gazecie

na zdjęciu. Pamiętam że napisałem notatnik , kalkulator i edytor znaków
---
Gdzieś widziałeś taki projekt?, ja też widziałem coś takiego.
Wracając do C64 , pewnie ktoś by sobie pomyślał , gdzie w takiej małej pamięci interpreter Basica i do tego rozszerzany, pomimo że sam interpreter był w pamięci ROM

... pamiętam że robiło się taki myk: kopiowało się pamięć od $a000 do $c000 z ROM do RAM

następnie wyłączało się ROM

i i już można było tzw inż.wsteczną coś dopisać w monitorze-debugerze języka maszynowego
