Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA w 2025? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

    Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.




    Teraz jest 18 kwi 2025, o 19:04


    Strefa czasowa: UTC + 1





    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
    Autor Wiadomość
    PostNapisane: 17 sty 2014, o 10:33 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 13 paź 2011
    Posty: 715
    Lokalizacja: Zielona Góra
    Pomógł: 75

    Ostatnimi czasy wzięło mnie na Ardunizację, trochę poszperałem, trochę poczytałem i owocem tego jest tytułowe ARDUINO 1.5.2 for ATB.
    MOD ten bazuje na wersji 1.5.2, a podzieliłem go na cztery części sprzętowe:

    1. ATB 1.0x - 5V - z procesorami: ATMega16, ATMega32, ATMega644P i ATMega1284P - pierwsze dwa bazują na standardowych "core files" ostatnie dwa na MicroduinoCores+
    2. ATB 1.0x - 5V w/ konwerter ATmega8/48/88/168/328 - z procesorami: ATMega8, ATMega88P, ATMega168 i ATMega328 - wszystkie bazuj na standardowych "core files"
    3. ATB 1.0x - 5V w/ konwerter ATtiny2313/13/15/25/45/85 - z procesorami ATTiny2313, ATTiny25, ATTiny45 i ATTiny85 - wszystkie bazują na ATtiny Cores
    4. ATB 1.0x - 5V w/ ATB SHIELD M128 - z procesorem ATmega128 - który to bazuje na "core files" kolegi SunRiver

    Co widać poniżej.
    Obrazek

    Poza tym podmieniłem wersja pakietu WINAVR na ostatnią z 2010r, podmieniłem avrdude na wersję z najnowszego mkAVRCalculatora, dodałem dwa nowe programatory AVR-Doper (to taki mniej popularny brat USBASP, niegdyś dostępny na znanym portalu aukcyjnym jako DUAL-AVR, a którego posiadam ;)) i ATNEL ATB-F232R Prog - tu wiadomo znany i lubiany znajduje się na ATB 1.0x i ATB-USB-RS232.

    I teraz najważniejsze, mój MOD nie korzysta w ogóle z bootloaderów, programy są kompilowane i ładowane (UPLOAD) bezpośrednio do procesora za pomocą FT232R będącego na pokładzie ATB - kliknięciem na ikonkę ZAŁADUJ (UPLOAD).

    Sposób podłączenia programatora ATNEL ATB-F232R jest standardowy - LINK

    Wszystkie procesory są tak skonfigurowane że za każdym razem podczas UPLOAD-u ustawiane są odpowiednie FUSY do pracy z zewnętrznym oscylatorem kwarcowym - procesory Mega i Tiny2313 i wewnętrznym oscylatorem pozostałem procesory Tiny oraz wyłączany jest JTAG jeśli jest. Dodatkowo zapisywany (kasowany) jest Lock Bajt o wartości 0x3F - czyli procesor zostaje odblokowany - tak na wszelki wypadek jak by się okazało że z jakiegoś powodu wcześniej był by zabezpieczony.

    ARDUINO 1.5.2 for ATB można pobrać z mojego Dropsa z katalogu Arduino - bezpośredni LINK tutaj lub LINK z mojej stopki.

    Do każdego części sprzętowej zrobiłem rysunek PINOUT, tak żeby na początku zbytnio się nie miotać z podłączeniami ;) - bardzo prosty, żadna rewelacja ;) - można je pobrać z katalogu jak wyżej.

    Dlaczego akurat wersja 1.5.2?, a to dla tego że jest to najwyższa wersja (na dzień dzisiejszy) jaka może współpracować z ARDUINO plugin-em V2 pod ECLIPSE pochodzącym ze strony - LINK.
    Gotową najnowszą wersje tegoż plugin-u połączonego już z Eclipse można pobrać z - eclipseArduino

    Uwaga !!!
    Z racji że nie posiadam wszystkich procesorów ani konwerterów do ATB, o wolnym czasie w nadmiarze nie wspomnę ;) - fizyczne bardzo podstawowe testy przeprowadziłem tylko na procesorze ATMega644P i ATMega32.

    Prośba!!!
    Do wszystkich osób bardziej lub mniej doświadczonych w ARDUIONO, a także do wszystkich zainteresowanych o testy, uwagi, informacje o błędach, propozycje dodania nowych procesorów, zmian lub dodania nowych F_CPU do istniejących procesorów, ulepszenia rysunków PINOUT itp.

    Fajnie by było żeby wspólnymi siłami stworzyć w miarę stabilną platformę ARDUINO dla ATB. :D
    Miłej zabawy... :D

    _________________
    pozdrawiam
    phill2k



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 17 sty 2014, o 12:28 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 04 paź 2011
    Posty: 8615
    Pomógł: 338

    No i słusznie ... na chwile obecną osobiście siedzę już tylko w usprawnianiu Mapla pod STMY (odmiana DUINO)
    ale popieram idee całkowicie choć polecam jednak microcore pod AS6

    _________________
    Zbuduj swój system [url=https://helion.pl/ksiazki/w-labiryncie-iot-budowanie-urzadzen-z-wykorzystaniem-ukladow-esp8266-i-esp32-andrzej-gromczynski,wlablo.htm#format/d]IOT[/url]



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 26 sty 2014, o 21:57 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 13 paź 2011
    Posty: 715
    Lokalizacja: Zielona Góra
    Pomógł: 75

    No i jak tam testy...
    ...żę się tak zapytam z pewna dozą nieśmiałości ;)

    _________________
    pozdrawiam
    phill2k



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 27 sty 2014, o 08:09 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 04 paź 2011
    Posty: 8615
    Pomógł: 338

    phill2k napisał(a):
    No i jak tam testy...
    ...żę się tak zapytam z pewna dozą nieśmiałości


    w sumie nie wiem nie testowałem :P

    _________________
    Zbuduj swój system [url=https://helion.pl/ksiazki/w-labiryncie-iot-budowanie-urzadzen-z-wykorzystaniem-ukladow-esp8266-i-esp32-andrzej-gromczynski,wlablo.htm#format/d]IOT[/url]



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 27 sty 2014, o 12:56 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 13 paź 2011
    Posty: 715
    Lokalizacja: Zielona Góra
    Pomógł: 75

    OK... jeden się przyznał bez bicia ;)
    A co, z resztą...?

    P.S.
    Tylko nie piszcie, że reszta k... może poczekać :lol:

    _________________
    pozdrawiam
    phill2k



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 27 sty 2014, o 13:01 
    Offline
    Moderator
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 03 paź 2011
    Posty: 27374
    Lokalizacja: Szczecin
    Pomógł: 1043

    Cytuj:
    P.S.
    Tylko nie piszcie, że reszta k... może poczekać :lol:


    :lol:

    _________________
    zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 23 kwi 2014, o 05:11 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 18 sie 2012
    Posty: 198
    Lokalizacja: /dev/null
    Pomógł: 2

    A modyfikowałeś arduino dodając opcje do avrdude -D ? a jeśli tak to jakim pliku ?.

    _________________
    sig off ;(



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 23 kwi 2014, o 09:22 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 30 gru 2012
    Posty: 188
    Lokalizacja: Świnice Warckie woj. łódzkie
    Pomógł: 12

    foreste napisał(a):
    a jeśli tak to jakim pliku ?.


    modyfikacje wywołań masz w pliku platform.txt (hardware\arduino\avr\platform.txt) i tam możesz pozmieniać opcje z jakimi wywoływane jest avrdude ale i nie tylko bo to jest plik który odpowiada za wszystkie opcje kompilacji i jeśli pozmieniasz za dużo to skutki mogą być odwrotne do oczekiwanych

    _________________
    ATMEL-ICE+ATXmega256A3BU oraz dużo samozaparcia



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 23 kwi 2014, o 17:36 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 18 sie 2012
    Posty: 198
    Lokalizacja: /dev/null
    Pomógł: 2

    A może wiesz jak dodać tą opcje w stabilnej wersji arduino 1.05 ?

    _________________
    sig off ;(



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 23 kwi 2014, o 19:49 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 30 gru 2012
    Posty: 188
    Lokalizacja: Świnice Warckie woj. łódzkie
    Pomógł: 12

    jak dobrze rozumiem to chcesz dodać do arduino 1.0.5 r2 parametr -D przy wywołaniu avrdude... jeśli tak to jak dobrze patrzę na log z 1.0.5 r2 to ten parametr jest już dodany ....

    oto kawałek z okna kompilacji...
    Obrazek

    _________________
    ATMEL-ICE+ATXmega256A3BU oraz dużo samozaparcia



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 23 kwi 2014, o 20:17 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 13 paź 2011
    Posty: 715
    Lokalizacja: Zielona Góra
    Pomógł: 75

    foreste napisał(a):
    A modyfikowałeś arduino dodając opcje do avrdude -D ? a jeśli tak to jakim pliku ?.


    Nie potrzebowałem tej opcji, ale jeśli chcesz wprowadzić swoje modyfikacje to w pliku platform.txt w sekcji # AVR Uploader/Programmers tools, ale tylko od wersji 1.5.x bo wersji 1.0.x nie ma tego pliku, a opcje związane z avrdude są zaszyte gdzieś głęboko - najprawdopodobniej w plikach javy.

    _________________
    pozdrawiam
    phill2k



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 19 maja 2014, o 21:39 
    Offline
    Nowy

    Dołączył(a): 30 lis 2013
    Posty: 23
    Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
    Pomógł: 0

    Witam serdecznie,
    Zależy mi bardzo na uruchomieniu w środowisku Arduino płytki którą zaprojektowałem na procesorze atmega2561 z ft232rl. Próbuję od kilku dni sobie z tym poradzić i nie bardzo mi idzie. Może ktoś wie jak przygotować pliki żeby dało się to programować :=). Przeklikałem to co znalazłem ale mam więcej pytań niż odpowiedzi. Jako że zawodowo to już elektronikiem nie będę, stąd moje pytanie i prośba o podpowiedzi.
    pozdrawiam.

    _________________
    sig off ;(



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 21 cze 2014, o 14:23 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 24 kwi 2013
    Posty: 454
    Pomógł: 30

    Czy dla M32 piny są prawidłowo przypisane?
    Dziś pierwszy raz odpaliłem sobie powyższe środowisko na zestawie ATB i na przykładzie "AnalogReadSerial" mimo przypisania pinu PA0 do potencjometru, odczyt jest z pinu PA2.

    Który plik zawiera te definicje?



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 22 cze 2014, o 21:40 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 13 paź 2011
    Posty: 715
    Lokalizacja: Zielona Góra
    Pomógł: 75

    #ciamciak# napisał(a):
    Czy dla M32 piny są prawidłowo przypisane?

    Nie wykluczam błędów ;) , wszystkiego nie przetestowałem ;)

    #ciamciak# napisał(a):
    Który plik zawiera te definicje?

    Pliki z definicjami pinów to pins_arduino.h znajdują się w katalogu /atb/avr/variants/...

    _________________
    pozdrawiam
    phill2k



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 cze 2014, o 12:35 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 30 kwi 2013
    Posty: 105
    Lokalizacja: Warszawa
    Pomógł: 0

    Podłączyłem sobie ostatnio zestaw ATB w konfiguracji jak dla Arduino z procesorem Atmega 328 i z użyciem adaptera ATB. Wszystko zadziałało. Zdziwienie moje wzbudził fakt co do wielkości wsadu. Wgrałem program z przykładów "Blink". Po kompilacji wielkość kodu wynosiła prawie 2kB. Sprawdziłem później ten sam program napisany w C z 2 wydania niebieskiej książki P. Mirka. Po kompilacji wielkość wsadu to ok. 150B. Czy to normalne, że w Arduino wsad może być aż o tyle większy?

    _________________
    Mój Serwer AVR - http://msavr.besaba.com



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 cze 2014, o 12:43 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 22 sty 2014
    Posty: 1806
    Zbananowany użytkownik

    Pomógł: 168

    Tak to normalne, mój Kolega kiedyś robił sterownik diod RGB na pilota w RC5 i taki prosty mogło by się wydawać program zajmował 15kB pamięci Flash. Wszystko przez to ze Arduino to zbiór gotowych funkcji ktore pewnie i tak sie laduja do procka nawet jak z nich nie korzystamy. Dlatego najlepszym wyjściem jest nauka "czystego" C i pozostawienie Arduino dzieciakom i hobbystom ktorym sie nie chce uczyc C i wystarczy im korzystsnie z gotowych rozwiazan:-)

    Wysłane z mojego D2005 przy użyciu Tapatalka



    Ostatnio edytowano 28 cze 2014, o 12:48 przez Nefarious19, łącznie edytowano 1 raz

    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 cze 2014, o 12:47 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 30 kwi 2013
    Posty: 105
    Lokalizacja: Warszawa
    Pomógł: 0

    To raczej nie będę sobie zawracał tym głowy. Z tego co widzę, jedyną zaletą platformy Arduino jest dostępność darmowych i gotowych bibliotek i przykładów do obsługi różnorakich modułów czy czujników.

    _________________
    Mój Serwer AVR - http://msavr.besaba.com



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 cze 2014, o 12:50 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 22 sty 2014
    Posty: 1806
    Zbananowany użytkownik

    Pomógł: 168

    Dokładnie tak, ale jak myślisz na poważnie o programowaniu to daj sobie z tym spokój :-) sam się tym kiedyś bawiłem i ciesze się ze trafiłem na poradniki Mirka i na to forum :-)

    Wysłane z mojego D2005 przy użyciu Tapatalka



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 cze 2014, o 13:44 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 30 gru 2012
    Posty: 188
    Lokalizacja: Świnice Warckie woj. łódzkie
    Pomógł: 12

    Niestety taka to specyfika Arduino... ale i na to można znaleźć sposób aby trochę odchudzić kod...

    oto przykłady dla Arduino UNO (atmega328p) oraz Arduino IDE w wersji 1.5.7 (Nightly Builds)

    Standardowy Blink oraz WinAVR-20100110
    Kod:
    Szkic używa 1 058 bajtów z (3%) pamięci programu. Maksimum to 32 256 bajtów.
    Globalne zmienne używają 9 bajtów z (0%) dynamicznej pamięci, pozostawiając 2 039 bajtów dla lokalnych zmiennch. Maksimum to  2 048 bajtów.

    Standardowy Blink oraz toolchain 4.8.1
    Kod:
    Szkic używa 896 bajtów z (2%) pamięci programu. Maksimum to 32 256 bajtów.
    Globalne zmienne używają 9 bajtów z (0%) dynamicznej pamięci, pozostawiając 2 039 bajtów dla lokalnych zmiennch. Maksimum to  2 048 bajtów.

    Ale nic nie stoi na przeszkodzie aby pewne funkcje a nawet całe biblioteki zmienić na znane nam z książek Mirka
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język cpp
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    I przy takiej optymalizacji mamy wyniki:

    Dla WinAVR-20100110 jak i toolchain 4.8.1 uzyskamy
    Kod:
    Szkic używa 486 bajtów z (1%) pamięci programu. Maksimum to 32 256 bajtów.
    Globalne zmienne używają 9 bajtów z (0%) dynamicznej pamięci, pozostawiając 2 039 bajtów dla lokalnych zmiennch. Maksimum to  2 048 bajtów.

    co prawda w porównaniu do czystego C to i tak sporo ale zawsze to coś
    dla przykładu czyste C
    Kod:
    Program:     172 bytes (0.5% Full)
    (.text + .data + .bootloader)

    Data:          0 bytes (0.0% Full)
    (.data + .bss + .noinit)

    Powyższy przykład można też skompilować w nowym IDE i otrzymamy wynik jak w czystym C czyli na poziomie 172 bajtów.
    Jak widać da się co nieco zrobić... ale jeśli chcemy panować nad kodem i jego wynikiem to jak piszą przedmówcy najlepiej zainteresować się czystym C lub C++ (przykłady i kursy możemy znaleźć na forum). Arduino ma też swoje zalety ;) a jednocześnie i wady... uproszczenie poleceń skutkuje większym kodem wynikowym...co do innych plusów i minusów nie będę się rozwodził bo każdy na to patrzy inaczej...
    Co nieco o optymalizacji można znaleźć tutaj http://starter-kit.nettigo.pl/2013/05/optymalizacja-kodu/

    _________________
    ATMEL-ICE+ATXmega256A3BU oraz dużo samozaparcia



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 5 sie 2014, o 20:51 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 27 maja 2013
    Posty: 562
    Lokalizacja: Bydgoszcz
    Pomógł: 23

    W ramach najnowszych poradników Mirka odnośnie pozyskiwania bebechów z Arduino testuje Arduinowe oprogramowanie do ATB przygotowane przez phill2k, podłączyłem sobie Atmege 328P przez stosowny konwerter http://sklep.atnel.pl/pl/p/Konwerter-ATmega/10
    Załadowałem sobie testowy program "blink". Wgrał się i nawet działa tzn. dioda sobie miga tak jak powinna ale w konsoli mam coś takiego:

    Obrazek

    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    Napisane jest że ładowanie odbyło się pomyślnie. Jednakże o co chodzi z tą weryfikacją i błędem avrdude. Czy coś zrobiłem nie tak? mam podłączone, wgrane, skonfigurowane?
    Czy też może po prostu nie należy się tym przejmować?
    Dodam jeszcze że programuję bezpośrednio z ATB za pomocą FT232R.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 5 sie 2014, o 20:58 
    Offline
    Moderator
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 03 paź 2011
    Posty: 27374
    Lokalizacja: Szczecin
    Pomógł: 1043

    Cytuj:
    Napisane jest że ładowanie odbyło się pomyślnie. Jednakże o co chodzi z tą weryfikacją i błędem avrdude. Czy coś zrobiłem nie tak? mam podłączone, wgrane, skonfigurowane?
    Czy też może po prostu nie należy się tym przejmować?
    Dodam jeszcze że programuję bezpośrednio z ATB za pomocą FT232R.


    z tego co ja pamiętam to arduino chyba korzysta z innych pinów FT232 do programowania niż te których używa MkAvrCalculator ...

    ale to chyba tam też można gdzieś sobie podmienić

    albo też użyć innego programatora np USBASP i w ogóle nie korzystać np z tego wbudowanego bootloadera arduinowego ;) wtedy jest wszystko szybciej i lepiej bo raz można sobie ładować program z C z Eclipse a innym razem wprost z arduinio

    _________________
    zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 9 kwi 2015, o 11:56 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 12 lis 2014
    Posty: 76
    Pomógł: 0

    czy tą wersją arduinoIDE można wgrać bootloader do atmegi128?



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 10 kwi 2015, o 16:35 
    Offline
    Nowy

    Dołączył(a): 04 lut 2015
    Posty: 8
    Pomógł: 0

    Dowolną wersją wgrasz bootloader pod warunkiem że odpowiednio skonfigurujesz Arduino.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 22 kwi 2015, o 15:18 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 12 lis 2014
    Posty: 76
    Pomógł: 0

    Mogę prosić o jakąś podpowiedź jak skonfigurować arduino żeby wgrać bootloader do 128?



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 22 kwi 2015, o 21:13 
    Offline
    Nowy

    Dołączył(a): 04 lut 2015
    Posty: 8
    Pomógł: 0

    http://arduinoexplained.blogspot.ca/201 ... d.html?m=1
    http://arduinoexplained.blogspot.com/20 ... 0.html?m=1



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 22 kwi 2015, o 22:09 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 30 gru 2012
    Posty: 188
    Lokalizacja: Świnice Warckie woj. łódzkie
    Pomógł: 12

    tutaj mamy opis przygotowany przez SunRivera
    http://www.sunduino.pl/wordpress/sunduino-v4-atmega128-czesc-1/
    http://www.sunduino.pl/wordpress/sunduino-v4-mega128-czesc-2/

    _________________
    ATMEL-ICE+ATXmega256A3BU oraz dużo samozaparcia



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 2 sie 2015, o 12:55 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 12 lis 2014
    Posty: 76
    Pomógł: 0

    SunRiver napisał(a):
    No i słusznie ... na chwile obecną osobiście siedzę już tylko w usprawnianiu Mapla pod STMY (odmiana DUINO)
    ale popieram idee całkowicie choć polecam jednak microcore pod AS6

    czy mógłbyś podrzucić jakiś namiar na dobre forum lub grupę traktującą o Maple i STM32?
    ja narazie znalazłem posty na arduino.cc i info na stronie stm32duino.com

    próbuję coś działać pod MapleMini i Maple R3+, szkoda że nie ma takiego wsparcia w bibliotekach
    jak arduino :(



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 3 gru 2015, o 20:55 
    Offline
    Nowy
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 24 cze 2015
    Posty: 14
    Pomógł: 0

    Witam, mam prośbę do autora. Czy istniałaby możliwość zaktualizowania ARDUINO ATB do wersji 1.6.2 ?
    Dokładniej mam na myśli tą wersje : http://iot.criativasoft.com.br/arduino/ posiada ona dodatkowy plugin z auto-uzupełnianiem, myślę że byłoby to ciekawe udogodnienie :)

    _________________
    Why so serious?



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 3 gru 2015, o 23:34 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 13 paź 2011
    Posty: 715
    Lokalizacja: Zielona Góra
    Pomógł: 75

    Jak znajdę chwilę czasu postaram się coś przygotować.

    _________________
    pozdrawiam
    phill2k



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 11 gru 2015, o 21:00 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 13 paź 2011
    Posty: 715
    Lokalizacja: Zielona Góra
    Pomógł: 75

    Przygotowałem małe uaktualnienie ale tym razem nie jest to kompletne środowisko Arduino tylko same pliki cores. :D

    Aby cieszyć się możliwością programowania w Arduino pod ATB 1.0.x należy zawartość katalogu "atb" z załączonej pierwszej paczki skopiować do katalogu Arduino .../hardware/ i tak:
    1. dla zwolenników arduino-1.6.2-autocomplete-rc1 i arduino-1.7.8.org wystarcz skopiować zawartość paczki ATB mod v.2.0 for Arduino 1.6.2.autocomplete & 1.7.8.org.rar
    2. dla zwolenników arduino-1.6.6.cc należy wykonać czynności z pkt. 1 i dodatkowo podmienić plik platform.txt w katalogu ...\hardware\atb\avr\ , który znajduje się w paczce ATB mod v2.0 for Arduino 1.6.6.cc.rar

    Sposób podłączanie programatora i cała reszta opisana w głównym poście tego wątku powyżej nie uległa zmianie, przeprowadziłem wstępne podstawowe testy na ATB 1.0.4 z Mega644P wykorzystując wszystkie opisane wyżej wersje Arduino z pozytywnym skutkiem.

    No i cóż..., to wszystko, życzę miłej zabawy, jak by coś, proszę pisać ;)


    Załączniki:

    Aby zobaczyć załączniki musisz się zalogować. Tylko zalogowani użytkownicy mogą oglądać i pobierać załączniki.

    _________________
    pozdrawiam
    phill2k



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

    Strefa czasowa: UTC + 1


    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


    Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
    Nie możesz odpowiadać w wątkach
    Nie możesz edytować swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Sitemap
    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
    phpBB SEO