Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

    Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.




    Teraz jest 14 lip 2025, o 10:34


    Strefa czasowa: UTC + 1





    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
    Autor Wiadomość
    PostNapisane: 27 maja 2017, o 18:56 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 08 lut 2017
    Posty: 48
    Pomógł: 4

    Cześć

    Mam taką zagwozdkę. Dokonałem kilku testów i oto wyniki:
    1)Przy opcji "Release"
    -rozmiar kodu po procesie kompilacji(Eclipse->Console) :text:3928,data:1084,bss:1568
    -po wgraniu wsadu, w konsoli jest napisane: wrote 6144B from Release

    2)Przy opcji "Debug"
    -rozmiar kodu po kompilacji :text:8420B,data:1084B,bss:1568
    -po wgraniu wsadu, w konsoli napisane jest: wrote 10240B from Debug

    Pytania:
    a.Dlaczego rozmiar wsadu różni się między tymi opcjami? Przecież program jest ten sam?
    b.Dlaczego rozmiar kodu wgranego różni się od tego po kompilacji?

    Ostatnio, mam trochę problemów ze zrozumieniem mechanizmów wgrywania wsadu w STM-ach.Chciałem też wykorzystać "gcov" ale wtedy rozmiar kodu wynosi 56kB i jakbym wgrał to do uC to tyle właśnie by się tam wgrało, więc póki co muszę przyznać, że nie ogarniam

    BTW.Jakby co, to używam SW4STM32 jako IDE



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 27 maja 2017, o 20:06 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 28 maja 2012
    Posty: 471
    Lokalizacja: ZGY/ZS
    Pomógł: 30

    A no bo są kompilowane z różnymi flagami optymalizacyjnymi (bądź ich brakiem), Debug zawiera symbole dla debuggera. Poczytaj sobie o flagach optymalizacyjnych.
    Zajrzyj do opcji projektu->C/C++ Build -> settings -> Optimization i dla debug bedziesz miał -O0 a dla release -O3 lub -Os

    _________________
    eDiyCraft.blogspot.com



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 maja 2017, o 19:15 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 04 paź 2011
    Posty: 8615
    Pomógł: 338

    Dokładnie dla DEBUG poza wsadem sa tworzone dodatkowe dane dla debugera dodatkowo sam wsad jest kompilowany bez optymalizacji
    Dla RELEASE jest tworzony tylko plik bin/hex dodatkowo może być użyta optymalizacja

    _________________
    Zbuduj swój system [url=https://helion.pl/ksiazki/w-labiryncie-iot-budowanie-urzadzen-z-wykorzystaniem-ukladow-esp8266-i-esp32-andrzej-gromczynski,wlablo.htm#format/d]IOT[/url]



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 29 maja 2017, o 14:59 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 08 lut 2017
    Posty: 48
    Pomógł: 4

    A czy dla DEBUG nie mogę zaznaczyć flagi optymalizacji dla debuggera?
    Wiele artykułów podaje, że można a nawet czasem używają takiej samej flagi(Os) dla RELEASE jak i dla DEBUG



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

    Strefa czasowa: UTC + 1


    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


    Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
    Nie możesz odpowiadać w wątkach
    Nie możesz edytować swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Sitemap
    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
    phpBB SEO