ATNEL tech-forum
https://forum.atnel.pl/

MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)
https://forum.atnel.pl/topic22356.html
Strona 1 z 2

Autor:  mirekk36 [ 23 cze 2019, o 08:20 ]
Tytuł:  MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

w końcu jest poradnik o propertiesach a dodatkowo nowsza wersja MK MENU GEnerator na PC

Obrazek

Autor:  LA72 [ 23 cze 2019, o 08:44 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

Noooo. I to jest wersja programu, która mi się bardzo podoba. Warto było czekać.
Czekam na dostępność w sklepie.

Autor:  KoWaL [ 24 cze 2019, o 19:04 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

No to znowu ja, po wgraniu przykładu mam taki problem że nie wyświetlają się itemy w menu, funkcja wyświetlania napisana poprawnie.
https://drive.google.com/file/d/107tQb3YtLxpQAtqehz4VsxEPP1e0RoNQ/view?usp=sharing

Autor:  mirekk36 [ 24 cze 2019, o 21:51 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

pokaż lepiej albo wklej swój plik mk_menu_display.c - bo ewidentnie nie oprogramowałeś metody do wyświetlania Itemsów ;)

Autor:  KoWaL [ 24 cze 2019, o 21:53 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

Menu display, jest jak w przykładzie z biblioteką glcd.
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


------------------------ [ Dodano po: 2 minutach ]

Wkleiłem już display.c

Autor:  mirekk36 [ 24 cze 2019, o 21:57 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

jest ok - a pokaż zakładkę generatora kodu do procka (chodzi mi o mk menu gen na PC)

Autor:  KoWaL [ 24 cze 2019, o 21:59 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

Obrazek

Autor:  mirekk36 [ 24 cze 2019, o 22:04 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

No i tu cię mam ... wyświetlają się Itemsy ;) ale poza ekranem ;)

First line pos nie może być w tym wypadku 16 ! .... Pomijam już że w poradniku jest inaczej ale warto zrozumieć jak to działa

Linie podajemy jako LINIE a nie jako pixele ... ty podałeś żeby się wyświetlało od 16 linii mając na myśli żeby było od 16-go pixela od góry

Tymczasem ma być linia nr.2 ..... bo dwie pierwsze zajmuje tu nagłówek rysowany większym fontem

a linie i odległości MK MENU przelicza sobie na pixele dzięki podanej wysokości linii w pixelach czyli tutaj = 8

dzięki temu linia nr.2 przy wysokości znaków 8pikseli - daje nam start drugiej linii od 16-go pixela

a u ciebie 16x8=128 - czyli od 128-go pixela czyli grubo poza ekranem na dole ;)

Autor:  KoWaL [ 24 cze 2019, o 22:08 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

To są domyślne ustawienia Menu gen na oled 128x64

------------------------ [ Dodano po: 2 minutach ]

I wszystko jasne już się wyświetla, tylko w programie trzeba dać inne wartości domyślne po wybraniu OLED 128x64.

Autor:  mirekk36 [ 24 cze 2019, o 22:18 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

Cytuj:
To są domyślne ustawienia Menu gen na oled 128x64


ok to mały BUG w programie na PC ;) muszę poprawić - bo to się właśnie zmieniło też przy przejściu z wersi 2.0 na 3.0 ....

kolejna mała poprawka do zrobienia

Autor:  jumar000 [ 29 cze 2019, o 09:51 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

Mam mały problem , mk_meni 3.1 nie generuje mi pliku "mk_menu_include.h"

Autor:  mirekk36 [ 29 cze 2019, o 10:03 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

jumar000 napisał(a):
Mam mały problem , mk_meni 3.1 nie generuje mi pliku "mk_menu_include.h"


A masz wersję DEMO ? czy z licencją ?

Autor:  jumar000 [ 29 cze 2019, o 10:58 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

Jeszcze demo

Autor:  mirekk36 [ 29 cze 2019, o 14:26 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

no to zapewne skończył się czas trial, masz tam pewnie na górze napis "trial expired" a było tego czasu 29 dni. Niestety po tym czasie wersja DEMO nie działa już w pełni i np nie generuje wszystkich plików

Autor:  Adriang200 [ 1 lip 2019, o 19:28 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

Witam. Zrobiłem update z wersji 2.0.0 do wersji 3.x, oraz zakupiłem licencję. Jest problem z kompilacją Test data1 mimo, że dołączyłem wszystkie brakujące biblioteki. Masa błędów ale zacznę od tego: w mk_menu_exe.c jest błąd (Unresolved inclusion:"change_prop_template.h" dotyczący tego wiersza #include "change_prop_template.h". Wersja 2.0.0 nie sprawiała żadnych problemów, a tu gały wychodzą ile błędów.O co chodzi?

Autor:  mirekk36 [ 1 lip 2019, o 20:07 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

Adriang200 napisał(a):
Test data1

A Test data2 działa poprawnie ?

Autor:  Adriang200 [ 1 lip 2019, o 22:06 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

Test data2 też nie działa, ale tutaj już mogę wyświetlić wszystko z konsoli bo jest tego znacznie mniej i tutaj są pewnie błędy związane z nazwami funkcji z enkodera:
./MK_MENU_USER_FILES/change_prop_template.o: In function `my_enc':
change_prop_template.c:(.text.my_enc+0x0): multiple definition of `my_enc'
./MK_MENU_USER_FILES/change_ip.o:change_ip.c:(.text.my_enc+0x0): first defined here
collect2.exe: error: ld returned 1 exit status

Autor:  mirekk36 [ 1 lip 2019, o 22:32 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

Bo ja używałem Mk Encoder 2.0 - więc proszę się nie dziwić - jeśli masz starszą bibliotekę do enkodera

Autor:  Adriang200 [ 2 lip 2019, o 20:40 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

To i tak nie wyjaśnia dlaczego Test data1 już jest całkowicie nie do skompilowania gdzie w w wersji MK MENU 2.0.0 nie było takich problemów.

Autor:  mirekk36 [ 2 lip 2019, o 21:07 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

Adriang200 napisał(a):
To i tak nie wyjaśnia dlaczego Test data1 już jest całkowicie nie do skompilowania gdzie w w wersji MK MENU 2.0.0 nie było takich problemów.

Ależ wyjaśnia - po prostu nie przejrzałem tego kodu - i muszę to zrobić na spokojnie - pojawi się w kolejnej aktualizacji.

A zamiast tego proponuję sprawdzić na własnych świeżych danych wg nowego przepisu i dać znać czy działa czy są jakieś problemy

Autor:  Adriang200 [ 3 lip 2019, o 19:25 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

Po utworzeniu własnych danych tylko ZEGAREK , -USTAW GODZINY [1], -USTAW DATE [1] to zaczynają się błędy w mk_menu_exe.c w pozycji #include "change_ip.h" (Unresolved inclusion: "change_ip.h") oraz w pozycji #include "change_prop_template.h", a z tym związana dalsza część kodu zaczynająca się od switch( fun_id ) { case /* func 00 */ id_pin_nr_0_FP: itd. To świadczy, że generuje się kod którego nie powinno być moim zdaniem.

Autor:  mirekk36 [ 3 lip 2019, o 20:00 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

Adriang200 napisał(a):
To świadczy, że generuje się kod którego nie powinno być moim zdaniem.

To znaczy, że nie oglądałeś poradników na tema poprzedniej wersji MK MENU GEN .... trzeba było od razu mówić, że chodzi ci o plik mk_menu_exe.c i sekcję switch()

kliknij że sobie po wygenerowaniu plików tutaj gdzie widzisz strzałkę i skopiuj a później wklej do własnego projektu sekcję switch()

Obrazek

Autor:  kisiel014 [ 4 lip 2019, o 16:50 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

Nie wiem czy ktoś próbował zaimplementować bibliotekę do stm32 ale mi się udało i działa, użyłem płytki Discovery (stm32f407rgt)
i wyświetlacza kolorowego lcd tft. :!:

Autor:  mirekk36 [ 4 lip 2019, o 18:16 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

kisiel014 napisał(a):
Nie wiem czy ktoś próbował zaimplementować bibliotekę do stm32 ale mi się udało i działa, użyłem płytki Discovery (stm32f407rgt)
i wyświetlacza kolorowego lcd tft. :!:


No czekałem na tę informację ! ;) ŚLICZNIE dziękuję za info - przydałoby się jakieś zdjęcie albo nawet mini filmik z działania - zrobiony telefonem ;) byłoby wtedy super !

Autor:  Adriang200 [ 5 lip 2019, o 20:40 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

Skompilowałem Test data1 i zamiast encodera używam 3 klawiszy. Ładnie przemieszczam się po menu oraz wchodzę do podmenu, lecz nie wiem co mam zrobić by była możliwość zmiany ustawień.

Autor:  mirekk36 [ 5 lip 2019, o 21:40 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

Adriang200 napisał(a):
lecz nie wiem co mam zrobić by była możliwość zmiany ustawień.

Obejrzeć ostatni poradnik wideo o Propertiesach

Autor:  Adriang200 [ 5 lip 2019, o 22:19 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

Ok oglądałem jeszcze raz ten poradnik i fajnie jest opisane jak zmienić działanie encodera. Wiem, że w change_byte w pętli muszę użyć własnej funkcji SPRAWDZAJ_KLAWISZE(), ale że jestem osobą początkującą to już nie wiem jak mam to rozwiązać w funkcji my_enc.

Autor:  mirekk36 [ 5 lip 2019, o 22:36 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

A wiesz co to są zdarzenia ? EVENTS ? wiesz co to są callbacki ? ... masz może Bluebooka ?

Autor:  Adriang200 [ 5 lip 2019, o 23:06 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

Ok mam wszystkie trzy książki EVENTS i callbacki też już parę razy użyłem. Ostatnio z powodzeniem dla czujnika ruchu PIR. Ale biegły jeszcze w tym nie jestem. Wiem że i tutaj trzeba z tego skorzystać ale nie wiem jak zacząć.

Autor:  mirekk36 [ 5 lip 2019, o 23:07 ]
Tytuł:  Re: MK MENU 3.x - Properties - no i stało się ;)

no to odwołaj się do konkretnego miejsca w poradniku - którego nie rozumiesz - żeby można było coś pomóc

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/