Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

    Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.




    Teraz jest 13 lip 2025, o 14:40


    Strefa czasowa: UTC + 1





    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
    Autor Wiadomość
    PostNapisane: 18 paź 2015, o 14:19 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 23 paź 2011
    Posty: 401
    Lokalizacja: Siedlce
    Pomógł: 7

    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    Warning:
    Kod:
    hex escape sequence out of range


    Bierze literę 'c' do hexa a nie powinno...
    Jak to wpisać, żeby kompilator nie krzyczał?
    Jedyne co mi przychodzi do głowy to dodanie \x00 ale wtedy i tak kompilator uzna że to \x00c.
    W tej chwili dostaję napis "Sterowanie r zne".

    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
    <-- teraz dobrze.

    _________________
    Czekamy na RedBook'a!



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 18 paź 2015, o 20:54 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 11 mar 2014
    Posty: 1475
    Pomógł: 167

    Użyj zapisu
    Kod:
    GLCD_WriteStr("Sterowanie r""\xEA""czne",12,55,0);

    Masz problem bo po \x ma pojawić się liczba hexadecymalna i nie jest powiedziane ile ona ma mieć znaków. Więc kompilator bierze także c jako poprawny znak liczby hexadecymalnej a liczba 0xEAC jest za duża jak na wartość char.
    Przez dodanie cudzysłowiów (połączenie kilku podciągów) dajesz jawnie informację, że jest użyta liczba 0xEA.

    --
    Pozdrawiam,
    Robert



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 18 paź 2015, o 21:00 
    Offline
    Moderator
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 03 paź 2011
    Posty: 27415
    Lokalizacja: Szczecin
    Pomógł: 1043

    szopler napisał(a):
    Bierze literę 'c' do hexa a nie powinno...
    Jak to wpisać, żeby kompilator nie krzyczał?
    Jedyne co mi przychodzi do głowy to dodanie \x00 ale wtedy i tak kompilator uzna że to \x00c.
    W tej chwili dostaję napis "Sterowanie r zne".


    A nie lepiej sobie zrobić takie kodowanie znaków (fonty) jak masz na kompie i po prostu wpisać
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    ? ... pomyśl ....

    A program Pixel Factory umożliwia ci to bez najmniejszego problemu i utraty zbędnych bajtów na nieużywane znaki ;)

    _________________
    zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

    Strefa czasowa: UTC + 1


    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


    Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
    Nie możesz odpowiadać w wątkach
    Nie możesz edytować swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Sitemap
    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
    phpBB SEO