Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 18 kwi 2024, o 11:08


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 sie 2019, o 21:11 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 27 cze 2018
Posty: 116
Pomógł: 6

Obrazek
W aucie mam taki sterownik wentylatorów. Problem w tym że po zgaszeniu auta wiatrak kręci do rozładowania akumulatora do ok10,5v. Obejść problem mogę tak że gaszę auto, ponownie odpalam i gasze, podczas odpalania napięcie spada na akumulatorze i wiatrak przestaje kręcić. Sam ten sterownik wymieniłem po radach a problem pozostał. Ten który wyjęłam z auta okazał się sprawny bo go otworzyłem i w środku nic nadzwyczajnego nie ma 2 przekaźniki 4 diody i 4rezystory. Co ciekawe oryginał kosztuje 925 zł szok jak za tak prosta konstrukcje.
Działa on tak że pod 30a i 30b jest plus zasilanie 1 i 2 to wyjście na wentylatory z dwóch przekaźników. 86a i 86b to plus zasilania na cewki przekaźników a Mot1 Mot2 K1 i K2 to sterowanie przez diody wewnątrz. Podając na nie masę załącza się 1 lub 2 przekaźnik.
Nigdzie nie znalazłem odpowiedzi jak to naprawić.
Czy mógł by ktoś coś poradzić?

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 sie 2019, o 21:44 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 25 lut 2015
Posty: 252
Lokalizacja: Lublin
Pomógł: 23

Problem masz wg mnie z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej.
Po prostu cały czas zachowuje się tak, jakby była za wysoka temperatura.
Przy spadku napięcia w instalacji komparator w układzie analizy parametrów czujników
zauważa spadek poniżej progu i przekazuje do elementu wykonawczego (przekaźnik?)
sygnał wyłączenia.
Rozgrzewa ci w ogóle wystarczająco silnik?
Pewnie po rozruchu wiatrak chłodzi cały czas płyn...

PS. takie gdybanie, nie jest to moja branża ;)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 sie 2019, o 21:57 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 05 sty 2015
Posty: 393
Lokalizacja: Mielec
Pomógł: 14

Silnik pewnie sie nagrzewa normalnie ponieważ przepływ cieczy jest regulowany przez "mechaniczny" termostat układu chłodzenia, czujniki są 2 lub 3, czujnik od wentylatora jest zawsze za termostatem przed wejsciem płynu do chłodnicy lub w chłodnicy, problemem moze byc owy czujnik lub nie do końca odpowietrzony układ chłodzenia, bombel powietrza pod czujnikiem (choć to nie zawsze bo czujniki roznie są montowane i nie jest to standard)

Sprawdź czujnik i jego zachowanie, pasowałoby go wymontować ale trzeba spuscic trochę płynu chłodzacego, albo odepnij wtyczke i sprawdz czy tam jest 12V czy masa, i czy sam czujnik to NC czy NO.

Dalej to opalarka z czujnikiem temperatury termopara z miernika albo gorąca woda i sporo środków ostrożności.

Naszła mnie jeszcze jedna myśl
Zakladam ze masz auto z klimą, problem może leżeć wlasnie tu, poniewasz bezpośrednio po jeździe (no chyba że miasto i korki i do parkowania zjeżdżasz prosto z korka) takiej normalnej to potrzeba 10-15 min żeby sie wlaczyl wentylator.
W moim na ten przyklad bez wlaczonej klimy temp 20stopniC otoczenia silnik na wolnych obrotach to i po 30min sie nie wlaczy wentylator a z zalaczona klimą to po 2-3min, albo odrazu zalezy od temp otoczenia.

Sprawdz czujnik od klimy albo czy niema błędów w sterowniku klimy tu bym szukal najpierw.

.


Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 sie 2019, o 00:12 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 27 cze 2018
Posty: 116
Pomógł: 6

Termostat sprawny auto rozgrzewa się normalnie do 90 stopni. Utrzymuje temperaturę od 88 do 93 przy normalnej jeździe jak i przy postoju. Czujnik w chłodnicy mam w kręcony w chłodnice z boku pośrodku czyli jest zalany płynem nawet jak by w chłodnca była zapowietrzona a nie jest. Ma on 3 piny i przy 90 do 95 zwiera jeden pin a powyżej 97 stopni drugi. Chciałem nawet kupić nowy ale chyba niepotrzeba. Taka się nazywa 1J0959481A uznałem że i termostat i czujnik w chłodnicy i czujnik na zegary i czujnik sterownika sprawne bo temperatura na zegarach 90 i w programie diagnostycznym też taka. Podejrzewając czujnik chlodnicy, że on może powodować problem wyjąłem wtyczkę ale nic to nie zmieniło.
Natomiast kolega Szofer dał celną wskazówkę.
Problemem jest klimatyzacja. Mam taką jak na zdjeciu.ponizej.

Obrazek

Testowo wyłączyłem ja i jeździłem rozgrzałem auto do 90 zgasiłem i wentylator nie chodzi. W końcu zachował się jak powinien.
Klima działa tak jak powinna dlatego nawet jej nie podejrzewałem. Jak ustawie to grzeje jak ma chłodzić to chłodzi. Ma małe niedomagania że dmuchawa czasem zwalnia ale to na moment i nie załącza się klapą z obiegu wewnętrznego mam tylko zewnętrzny.
Jak robię test klimy wciskając ECON i obieg wewnętrzny i włączając zapłon przy zgaszonym silniku włącza wentylator chłodnicy duży bieg i później mały no i dmucha przełącza klapami. Po teście wywala błąd 4fa i 2C1. I zostawia chodzący wiatrak na chłodnicy.
Czyli problem powoduje klimatyzacja.
Czy coś dalej poradzicie?

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 sie 2019, o 01:02 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 05 sty 2015
Posty: 393
Lokalizacja: Mielec
Pomógł: 14

2c1 to sterownik wentylatora 2 bieg nalezy do klimy

4fa silniczek od sterowania klapki nadmuchu, albo ma za ciężko albo spalony, moduł mierzy podor prądu chyba tak to wykrywa ewentualnie jeszcze rezystancje mierzy.


Najpierw wymien ten silniczek od sterowania klapki, bo inaczej nie osiagniesz temperatury w upalne dni jaka sobie nastawiasz, pewnie 18-19stopniC

Jesli nie zadziała czytaj poniżej.


Hmm albo w ukladzie klimy niema cisnienia odpowiedniego albo nie osiagana jest temperatura wymagana jaka ustawiles, sterownik "mysli" ze trzeba dochlodzic wentylatorem,

Powodem moze być malo czynnkia Ra w ukladzie, wyciek, sprawdzisz lampa UV siwiecac po wszystkich rurkach klimy, jesli czynnik ma dodany skladnik do wlasnie UV, moze cisnienie zalaczenia klimy jest na pograniczu i sprzezarka sie jeszcze wlacza,
Jak jest z chłodzeniem w kabinie czy dziala tak jak powinno czy chlodzi tak "se" ale cos chlodzi,

Podpiecie maszyny do klimy to 100-150zl + za każde 100g czynnika roznie biora od 25-50-60zl, realna to okolo 30zl,

Popytaj u siebie w okolicy za dobrym rzetelnym serwisem, "klimiarze" ze "stodoły" to źpece, niedaj sie nabrać na opowiastki w dodatku sami nie wiedza ile wycenic usługę i kasuja ile sie da moze klient sie niezna, zaplaci.

Jak stare auto moze odwadniacz na wykonczeniu jak nigdy nie wymieniony, no chyba ze niema wcale nie piszesz modelu auta.
Podejzewam ze VV albo audi


Z klima jak drobny problem czy duży to zawsze trzeba patrzec by nie zarżnać sprężarki, a jesli sie zdarzy to lepiej zregenerowac niz chinczyka kupić, na chinczymu 2-3 lata i sie rozsypuje, tak samo pompa wspomagania.

Samo cisnienie klimy w domowych warunkach idzie sprawdzic i porównać ze specyfikacja, ale ile jest czynnika to juz tylko maszyna.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO