Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 28 mar 2024, o 14:57


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 sie 2017, o 13:28 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2013
Posty: 165
Lokalizacja: Sycyna Południowa
Pomógł: 4

Witam. Zainteresował mnie ten moduł GPS jak w temacie, ale niestety nie mam z nim doświadczenia a chciałbym wiedzieć zanim niepotrzebnie kupię. Interesuje mnie kilka kwestii bo z filmów na youtube i tego co jest w internecie nie jestem w stanie stwierdzić jednoznacznie.
Chcę zapytać tych którzy używali tego modułu czy jest możliwość wyłączenia poszczególnych części z protokołu w taki sposób żeby wyświetlało mi np linię z prędkością i czy w tym wypadku ta linia będzie wysyłana przez UART 5 razy w ciągu sekundy jak deklaruje producent? Generalnie chodzi mi o to czy da radę z odświeżaniem 5Hz wupluwać z modułu dane na temat prędkości horyzontalnej...



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 15 sie 2017, o 16:37 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

Ublox podobnie jak i inne moduły GPS OEM wypluwają z siebie co 1s zestaw danych zwanych zdaniami GPS
nie ma bezpośredniej potrzeby wyłączania czegokolwiek , jedynie co się robi to odczytuje tylko te informacje które nas interesują
zazwyczaj zdanie GPSGGA gdyż zawiera większość interesujących nas danych

tak to wygląda standardowo .... z każdym modułem GPS OEM ....
czasem szkoda kasy na droższe moduły skoro i tak wszystkie działają tak samo niemal :)

Ja osobiście stosuję obecnie głównie moduły A7 Ai-Thinkera są w miarę tanie dobrze sobie radzą
ale też poza GPS w mam w obudowie jeszcze moduł GSM dzięki czemu mamy większe możliwości ...


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 15 sie 2017, o 18:23 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2013
Posty: 165
Lokalizacja: Sycyna Południowa
Pomógł: 4

Takie buty, więc zostaje mi pomiar metodą mechaniczną. Dziękuję za info :)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 16 sie 2017, o 15:36 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

ależ możesz przechwytywać tylko tą informację i tyle :) masz ją dostępną co 1 s wiec wystarczy
w sposób jaki pokazałem w książce gdzie łapię tylko dane z $GPGGA łapać inne dane :)
ciebie będzie interesować zdanie bodajże $GPVTG aktualizacja danych co 1s zupłełnie wystarcza do precyzyjnego
wskazania szybkości ,

ba możliwości masz wiele .... a danych leci dużo i tylko ty decydujesz co odbierasz :)

------------------------ [ Dodano po: 12 minutach ]

ja ze zdania GPGGA o takiej budowie :

$GPGGA,121934.000,0000.0000,N,00000.0000,E,0,00,0.0,0.0,M,0.0,M,,0000*61

wyciągam dane tak:

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


jak widzisz to proste i skuteczne rozwiązanie :)

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 16 sie 2017, o 19:12 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2013
Posty: 165
Lokalizacja: Sycyna Południowa
Pomógł: 4

No i teraz nie wiem co robić. Ogólnie zastosowanie tego czy innego modułu GPS było by z lekka nietypowe jak to u mnie bywa. Problem jest taki. Popsuł się samochód :D
a dokładniej spadła plastikowa zębatka z mechanizmu różnicowego i nie napędza czujnika VSS. Długo nie myśląc wpadłem na 2 sposoby ominięcia problemu. Albo magnesiki neodymki na półosi i czujnik hallotronowy z zatrzaskiem albo właśnie emulator czujnika prędkości gdzieś w podszybiu na jakims GPSie i AVRku. Wystarczy 8 impulsów (0 do 8V) na obrót koła i prędkościomierz działa. Chciałem wykorzystać moduł GPS ale nie wiem czy to nie przerost formy nad treścią troszki :D:D Na tą chwilę brzmi to śmiesznie ;) Czekam narazie na magnesy, hallotrona już mam.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 16 sie 2017, o 20:13 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

hopek napisał(a):
Albo magnesiki neodymki na półosi i czujnik hallotronowy z zatrzaskiem


pomysł bez sensu :P porzuć go bo totalnie bezcelowy , zobaczysz dlaczego .. :P

hopek napisał(a):
Chciałem wykorzystać moduł GPS ale nie wiem czy to nie przerost formy nad treścią troszki


dobry i pewny sposób ... a przy tym dokładny

jednak chyba prościej wymienić impulsator na skrzyni biegów :P

swoją drogą ów impulsator to właśnie hallotron , dający 4 do 6 imp na obrót a jest w miejscu gdzie szerokość impulsu jest zawsze niezależnie od szybkości i czasu równa długości obwodu koła po pełnym obrocie :)

Impulsatory czasem się psują i trzeba ze skrzyni odkręcić i wymienić ... to najprostsza i najlepsza opcja :)
tak więc nie szukaj w dyferencjale ... a w skrzyni biegów :)

------------------------ [ Dodano po: 1 minucie ]

jest jeszcze jedno rozwiązanie :) jakiś byle jaki starszy nawet smarkfon na (y)droidzie i GPS Gauge :)

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 16 sie 2017, o 20:25 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2013
Posty: 165
Lokalizacja: Sycyna Południowa
Pomógł: 4

Dlaczego hallotron do kitu? Będzie się psuło? nie wyrobi z częstotliwością? Hmm zastanawia mnie to bo teoretycznie powinno działać jak czujnik w skrzyni. Smarkfon też dobra opcja, ale niestety przebiegu na liczniku mi nie nabije dlatego też rozważam to jako ostateczną ostateczność, no może poza rozebraniem skrzyni i założeniem plastikowej zębatki i złożeniu jej (sprawdzałem metodą macajewa i lata jak chce na wszystkie strony ta zębatka). Czujnik jest sprawny, sprawdzałem pod oscyloskopem w aucie. W sumie to używana skrzynia od 600zł w górę, a tu już po 10tym... no i nie mam weny na ponowne wkładanie jej samemu do auta :D. Zostało mi w takim razie 2 opcje. Generowanie impulsów PWM na podstawie GPS lub urlop i ubaw po pachy w oleju :D
Ogólnie problem jest bardziej złożony, auto potrafi zgasnąć przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, a skutki wiadome - brak hamowania i wspomagania. Tu PCM czyta prędkość, dawkuje powietrze dla silnika i jeszcze zmniejsza działanie wspomagania kierownicy przy wyższych prędkościach.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 16 sie 2017, o 20:38 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

ja to bym zaczął od sprawdzenia przewodów zapłonowych , kopułki , palca rozdzielacza , filtra powietrza czy nie zasmarkany olejem , następnie sprawdził czyt mapsensor nie jest uszkodzony , ew przepływka jak ci gaśnie czy krokowiec od przepustnicy

bo wiesz VSS potrzebuje tylko licznik i ściszanie radia :) pompa wspomagania działa cały czas od odpalenia silnika i niema zmiany ciśnienia zależnie od prędkości tylko tak ci się wydaje , a układ paliwowy jest sterowany w głównej mierze sondą lambda:) za pomiar ciśnienia odpowiada mapsensor :)

------------------------ [ Dodano po: 1 minucie ]

PS. powinno się dać załorzyć zębatkę bez rozbierania całej skrzyni
dużo oleju tam niema ok 2L warto wymienić jak już otworzysz ...
:)

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 16 sie 2017, o 20:50 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2013
Posty: 165
Lokalizacja: Sycyna Południowa
Pomógł: 4

Wszystko działało ok do momentu kiedy zębatka spadła i żyje swoim życiem. Przedtem nie było z obrotami problemów także odrzucam z miejsca osprzęt. Ogólnie może nie jest to tak że gaśnie przy dojechaniu do skrzyżowania, ale obroty spadają do 250 i zapala się na ułamek sekundy lampka alladyna :D i czasem obroty wskakują na swoje miejsce a czasem silnik umiera. Na maglownicy mam solenoid który reguluje ciśnienie płynu wspomagania, to auto z USA więc mogła ich ponieść fantazja ;) Ogólnie skrzyni już należy się chyba odpoczynek, auto ma przejechane 360 tyś. nie wiem czy dużo czy nie, ale na pierwszych 2 biegach słychać przekładnię także pewnie tryby powycierane fest. Jak już to wymiana albo ulepianie tego GPS



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 16 sie 2017, o 21:50 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

ja bym wymienił :)

przy takich obrotach to skąd ma się wziąć ciśnienie oleum :)
jak masz 360Tyś w amerykańcu naklepane to czeka cię remont silnika , i zapewne kłopty z instalacją
bo jakość jest naprawdę niska :)

w żadnym jeepie , dodge , ani innym aucie nie spotkałem się z tym ze vss steruje czymś ...
zwyczajowo jest dostepny jako sygnał VSS w liczniku i na kostce radia które ścisza po prostu
:)

no ale ... mógł to być przypadek z impulsatorem
a może masz jakiegoś składaka druciaka zrobionego przez jakiegoś przodkowego w garażu pod kupalnią koło houdy :)
co to mioł 4 szt z Unry każda zepsuto ale się dało cosik ulepić :)

jak się mi trafił przypadek MG po przekładce na ślunsku profesjonalnie na knyplach zrobionej włączasz migocz a tu szybo jedzie w dół
i wiela takich ślunskich wynalazków ... :)

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO