mirekk36 napisał(a):
A co ma procek do sprawdzania się w aucie że tak zapytam ? .... Niedawno na forum był wątek, w którymś ktoś myślał, że jak zapoda do procka super przetwornicę automotive to w cudowny sposób zastosowany procek AVR będzie się "nadawał" do samochodu. I tam SunRiver słusznie pisał odpowiedzi - o tym że najlepsze zasilanie automotive nic może nie dać jeśli będzie zwykły procek "nie automotive" a szczególnie gdy PCB i zasilanie zaprojektowane będzie źle, a zwykle początkujący KOMPLETNIE tego nie biorą pod uwagę - tylko myślą - że samo słowo automotive zrobi im dobrze i wszystko będzie po wsze czasy działać bez mrugnięcia zakłócenia
Tutaj również podejście "od tyłu" .... czyli pytanie "jaki procek do samochodu czy PIC czy może od razu ARM?" .... tak jakby akurat ARM był produkowany z przeznaczeniem do samochodu. Sorki ale to nonsens.
Możesz wziąć jaki procek chcesz (dowolnej rodziny czy dowolna ilość bitów) który nie będzie z dedykowanej serii ATOMOTIVE (poczytaj sobie co to jest seria Automotive) ... i jak źle zrobisz projekt PCB to będziesz mógł moduł na śmietnik wyrzucić
Możesz wziąć procek nawet ATOMOTIVE nie ważne jakiej rodziny i jeśli źle zrobisz PCB i zasilanie to może iść na śmiernik
Możesz wziąć dowolny procek czy 8-bit, 16-bit czy 32-bit i jeśli dobrze zaprojektujesz PCB i zasilanie to będzie działać w samochodzie nawet jeśli nie będzie z serii AUTOMOTIVE
Podsumowując - podział na procki "do samochodu" albo "nie do samochodzu" ... albo na te które "będą się wieszać" czy "nie będą wieszać" jest kompletnie wzięty z kosmosu ... a szczególnie gdy się słyszy że jak piszesz - że niby ARM to od razu będzie super do samochodu i nie będzie się zawieszał
....
Procek dobiera się do potrzeb projektu, wymagań .... a nie do zawieszań lub nie zawieszań.
Tak Mirku zgadzam się z tobą ja też nigdzie nie napisałem że ARM jest super pisałem również o ATXMEGA
Dlaczego pytam ? A no dla tego, że moje oba projekty ze świetnie zaprojektowaną PCB i twoją przetwornicą zasilania to jedna wielka klapa ze względu na procka ATMega 8bit a dlaczego ? A no dlatego że średnio raz dziennie musiałem wgrywać ponownie wsad bo się procek czyścił.
Chcę powrócić do tematu i dlatego pytam o uC i nie twierdzę nigdzie, że ARM jest najlepszy nie znam się na nim
dla mnie najlepszym rozwiązaniem była by ATMega bo mi pasuje i wystarczy do projektu no ale zakłócenia w moim DAIMLERCHRYSLER tak sieją przy odpalaniu DIESLA że procek jest czysty.
Poszedłbym oczywiście w ATMega Automotive ale jak dobrze czytasz forum i noty to jedna wielka mistyfikacja sama nazwa nic nie zmieni.
Wiem również, że SunRiver działa w branży automotive i wiele sterowników już zbudował dlatego chciałbym poznać jego zdanie na ten temat
Ja mogę do projektu dalej stosować ATMegę do tego projektu ale no głową w mur już biję. Wgram wsad z rana a popołudniu już jest ATMega czysta no że tak powiem więcej latam z laptopem aby wgrać wsad niż poprawiam projekt.
Dlatego pytam i nikomu nic nie sugeruję ani procka ani rozwiązania bo się na tym nie znam dlatego też chciałbym zasięgnąć opinii experta
i osób które zbudowały sterownik nawet na mojej ulubionej ATMedze i im śmiga bez resetów.
Pozdrawiam
-
- Dodano 19:22 --Dzięki Sun za odpowiedź.
Nie wierzę w napis automotive dlatego pytam jak porządnie podejść do tematu.
ATMegę znam inne procki musiałbym się ich nauczyć więc najchętniej zostałbym przy ATMedze
Ostatni projekt jaki wykonałem (lampy dzienne) nic specjalnego ale nie dość, że miał porządną filtrację to jeszcze galwaniczną separację od auta pomijając przewody zasilania bo były podłączone bezpośrednio z ACU
No i projekt fajnie działał z takim bólem że nie tak jak piszesz 1/2 razy na kwartał ale 1/5 razy na dzień się wieszał i jego Flash był czysty :/ i musiałem wgrywać na nowo i tak w koło i tak to mnie rozdrażniło, że zdemontowałem wszystko.
Chcę wykonać komputer pokładowy do Diesla mojego DAIMLERCHRYSLER VOYAGER gdzie chcę wszystko pięknie wkomponować i się nim cieszyć a nie nagminnie wgrywać wsad bo coś się posypało.