Czy mało nie wiem. Jestem co prawda małym żuczkiem kulającym te swoje kulki ale ... robię to już 10 lat i trochę ich przykulałem
![Szczęśliwy :)](https://forum.atnel.pl/images/smilies/icon_e_smile.gif)
. Tylko zeszły rok to : Budynek NFIU i MP, NATO Bydgoszcz szt. 94, Szpital Onkologiczny oddział IFM Bydgoszcz szt. 52, Szpital Rydygiera Grudziądz szt. 78. Nie będę liczył dalszych mniejszych robótek. Napisałem w moim poście, że Roger jest fajny i prosty chwała im za to bo oszczędza mi wiele pracy w szkoleniach ale..
No właśnie, moje doświadczenie z pomocą techniczna jest odmienne od twojego. W poście powyżej napisałem to co znam z autopsji i z opowieści innych inżynierów. Mogę tu przytoczyć choćby ostatni przykład. Odpalałem centralę CPR-NET no i odpaliłem
![Szczęśliwy :)](https://forum.atnel.pl/images/smilies/icon_e_smile.gif)
ale następnego dnia przestała odpowiadać no to sprawdzam po kolei: okablowanie OK, arp widzi centrale, w przeglądarce też OK robię reset centrali ale PRMaster jak wryty nic, powiem szczerze, ogłupiałem. Więc dzwonie na info do Rogera, po objaśnieniu problemu chwila ciszy w słuchawce no i sławetna odpowiedz: "to musi działać" a jak nie działa to proszę zrobić reset. Więc znowu tłumacze Panu po 2 stronie, że takowy zrobiłem, że stacja robocza sprawna nowa, że prócz systemu i PRMastera nic nie zainstalowane. To Pan poradził bym spakował sprzęt i kurierem odesłał do nich do serwisu. Podziękowałem, rozłączyłem się załamałem ręce i od nowa sprawdzanie wszystkiego po kolei. Na koniec dodam, że problem rozwiązałem zmieniając ip ze standardowego z końcówką 80 na 81. Zadziałało, choć do tej pory nie wiem czemu. Dodam jeszcze dla czepialskich, że nie, nie było żadnego konfliktu adresów.
Pozdrawiam i soorki za przydługie i nudne postowanie