Virtual LCD jest przykoksowaną wersją mojego starszego projektu Virtual OLED.
Teraz każdy może mieć swój własny wirtualny wyświetlacz! Aby go utworzyć trzeba: - załadować obrazek a następnie określić, gdzie na nim znajduje się wyświetlacz - podać parametry wyświetlacza, takie jak liczba kolorów, rozdzielczość (można też ustawić parametry wybierając sterownik) - następnie dobiera się kolory tła, pikseli (jeśli wyświetlacz jest monochromatyczny) - należy podać nazwę wyświetlacza oraz jego sterownik - jeśli mam 2 obrazki przedstawiające ten sam wyświetlacz, albo (jak na przykładzie z filmiku) mamy te same wyświetlacze różniące się kolorem wyświetlanych pikseli to należy ustawić ten sam sterownik - będzie je można uruchamiać jednocześnie - ostatnie okno służy do ustawienia biblioteki do obsługi UARTA, bo właśnie tym interfejsem procek komunikuje się z programem
Można uruchamiać kilka wyświetlaczy z tym samym sterownikiem, każdemu wyświetlaczowi przydzielić 1 z 10 portów. No, teraz można się pobawić Można też ustawić sobie obrazek jako tapetę/tło.
Biblioteka do obsługi wyświetlacza składa się z podstawowych funkcji. Na przykładzie sterownika do nokii3510i:
void n3510iInit(uint8_t portNumber); - Funkcja do inicjalizacji danego wyświetlacza. Jeśli mamy kilka wyświetlaczy na różnych portach to każdy trzeba zainicjalizować oddzielnie
void n3510iPixelOn(int x, int y, uint8_t color); - wyświetlanie piksela. Dla wyświetlaczy monochromatycznych podaje się tylko współrzędną x i y. Przy wyświetlaczach kolorowych wygląda to następująco: 256 kolorów - wysyłany 1 bajt w którym zakodowane są 3 kolory bazowe RRRGGGBB. Dla tego trybu dodana jest specjalna funkcja getColor 65tys i 16mil kolorów - jako argumenty funkcji podaje się najperw współrzędne x i y piksela a następnie każdy z kolorów składowych R G i B w zakresie 0 - 255
void n3510iPixelOff(int x, int y); - gaszenie piksela
void n3510isetPortNumber(uint8_t portNumber); - jeśli uruchamiamy wyświetlacze na różnych portach to tą komendą przełączamy aktywny wyświetlacz
uint8_t getColor(uint8_t colorR, uint8_t colorG, uint8_t colorB); - ta funkcja dostępna jest tylko dla wyświetlaczy z 256 kolorami. Zwracaną wartość można wstawić bezpośrednio do funkcji wysyłającej piksel. Przykład: n3510iPixelOn(10,20, getColor(255,0,0)); - zapalenie piksela o współrzędnych 10,20 na czerwono
Możliwości vLCD przedstawione zostały na filmiku. Zapraszam na 12 minut chipowej muzyki
Do działania wymagany jest .NET Framework 4.0
przeedytowałem lekko wcześniejszy post, o 3 w nocy nie myśli się już całkowicie trzeźwo
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników