Dołączył(a): 17 maja 2013 Posty: 41 Lokalizacja: Zielona Góra
Pomógł: 1
Siemka, każdy z was na pewno widział kiedyś grę w której trzeba było pikselem unikać innych pikseli na "drodze", jak dostałem wyświetlacz i udało mi się go uruchomić (jakiś dziki egzemplarz), wpadłem właśnie na pomysł takiej "gry". Jeżeli chodzi o hardware to wszystko opiera się na ATmega8, wyświetlaczu 2x16 i jednym guziku.
Sam pomysł wydaje się prosty i banalny i w rzeczywistości taki właśnie jest. Co i tak nie pozwoliło mi uniknąć wpadek i intensywnego myślenia, przerzucania kartek niebieskiej Biblii oraz zasypywania pytaniami kolegów z forum (za co ich przepraszam ale także dziękuje za udzieloną pomoc).
Wracając, grę pisałem z zamiarem nauczenia się obsługi LCD, pisania własnych bibliotek i for fun Wszystko opiera się na 2 bibliotekach, game.h oraz game.c oraz mirkowej obsługi LCD. Tutaj zamieszczam tylko te 2 biblioteki, zainteresowani (jeżeli wgl tacy będą) sami skombinują sobie te od LCD lub przerobią moje W pliku game.h definiujemy tylko port guzika.
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
oczywiście można zmienić poziom trudności zmieniając ustawienia timera0
Kod jest wieeeelce nie optymalny, ale na razie się uczę. Wiem że wiele rzeczy można było zapisać prościej i łatwiej, ale w imię zasady KISS nie zmieniam co działa
Pozdrawiam i czekam na opinie
Zapomniał bym, dzięki koledze rez mamy filmik !!
Ostatnio edytowano 14 cze 2013, o 17:37 przez Wielki, łącznie edytowano 1 raz
a na poważnie to - jak na "dopiero się uczę" to zaawansowany fajny projekcik .... prześlicznie się ćwiczy na takich pomysłach i to jeszcze dobrych pomysłach
Dołączył(a): 17 maja 2013 Posty: 41 Lokalizacja: Zielona Góra
Pomógł: 1
Zapomniałem dodać że jest tam funkcja "losowania" ale jest tak strasznie "losowa" że aż to w oczy kłuje To jest do poprawki, poza tym myślałem nad jakimś licznikiem, w sumie to kilka dodatkowych linijek kodu a wyświetlać by je można było za bolidem
mirekk36 napisał(a):
albo i możliwość zestrzeliwania wroga
myślałem nad tym, w sumie to było pierwsze założenie, ale taka gra była by wtedy jeszcze bardziej "porywająca"
Po game over możesz wyświetlać statystyki. Randoma możesz wziąć z ADC wiszącego w powietrzu. No i w miarę upływu czasu powinna gra przyspieszać aby było coraz trudniej. No i High scores.
_________________ ATB 1.03, Win XP SP3, ECLIPSE Indigo 3.7.2
Dołączył(a): 17 maja 2013 Posty: 41 Lokalizacja: Zielona Góra
Pomógł: 1
Ledes napisał(a):
Po game over możesz wyświetlać statystyki. Randoma możesz wziąć z ADC wiszącego w powietrzu. No i w miarę upływu czasu powinna gra przyspieszać aby było coraz trudniej. No i High scores.
Kurde to miał być projekt na 2 dni, ale widzę coraz większe możliwości.. Gdzieś tu widziałem menu A co do przyśpieszania to nie wiem jak to zrobić... A co do wyników, to na razie jest za nudna żeby chciało się pograć więcej niż 10 minut.. Poza tym, mam nowy pomysł, może do jutra skrobnę jakiś dodatek do tej gry
No mam nadzieje, że filmik spełnił oczekiwania . Gra to świetna baza rozwojowa, podoba mi się, przejrzystość kodu. Wystarczyło 5minut by go przenieść na ATB z przejściówką atmega8.
PS. Wrzucił bym to na 4x16 bo nie wiem czy jeszcze pamiętacie, te ruskie i chińskie gierki z formułkami . 3tory i obrazek F1 , ależ to było grywalne .
Dołączył(a): 17 maja 2013 Posty: 41 Lokalizacja: Zielona Góra
Pomógł: 1
Rez, filmik wyszedł idealnie wielkie dzięki!!
A co do tego wyświetlacza, to osobiście jestem bardzo za tym żeby ktoś kto posiada taki przerobił kod na owy wyświetlacz, kod jest tak stworzony że za duzo problemów nie będzie z nim
Poza tym wprowadziłem trochę usprawnień i uwaga tym razem doszedłem max do 38 klocka Na dowód zdjęcie!!
Kodu na razie nie wrzucam, bo chce nagrać też filmik z działania Myślę też że mogli byśmy zrobić "konkurs" kto przejdzie dalej, bo w sumie to po 20 klocku konkretne wyzwanie jest
Dołączył(a): 17 maja 2013 Posty: 41 Lokalizacja: Zielona Góra
Pomógł: 1
Z powodów technicznych filmu brak Niestety, ale i tak kod umieszczam i zapraszam do testów Mój max to 38 Anty nie mógł więcej niż 35, ciekaw jestem czy komuś się uda
Przypomnij mi na PW, po 18, bo zostawiłem swój zestaw z Atmegą8 w domu, to nagram filma
Właśnie się wrzuca wersja 2.0, sorki ale wcześniej nie dałem rady. Ha udało mi się osiągnąć wynik 39 . PS. Musiał byś zmodyfikować część odpowiedzialną za wyświetlanie bolidu, gdyż jeżeli mamy nad albo pod bolidem przeszkodę i w tym momencie bolid przeskoczy na miejsce przeszkody to potem tego bolidu nie widać .
Dołączył(a): 17 maja 2013 Posty: 41 Lokalizacja: Zielona Góra
Pomógł: 1
rezasurmar napisał(a):
Musiał byś zmodyfikować część odpowiedzialną za wyświetlanie bolidu, gdyż jeżeli mamy nad albo pod bolidem przeszkodę i w tym momencie bolid przeskoczy na miejsce przeszkody to potem tego bolidu nie widać .
Niestety już nie mam pomysłu ani czasu na ten projekt
I dzięki koledze mamy filmik ! Wiem że nikt by samemu nie skopiował kodu i sprawdził jak działa więc cieszcie swe oczy o dzieciątka ! Zwróćcie uwagę na intro :]
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników