Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 12 mar 2025, o 23:23


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 maja 2013, o 21:10 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2013
Posty: 41
Lokalizacja: Zielona Góra
Pomógł: 1

Siemka, każdy z was na pewno widział kiedyś grę w której trzeba było pikselem unikać innych pikseli na "drodze", jak dostałem wyświetlacz i udało mi się go uruchomić (jakiś dziki egzemplarz), wpadłem właśnie na pomysł takiej "gry". Jeżeli chodzi o hardware to wszystko opiera się na ATmega8, wyświetlaczu 2x16 i jednym guziku.

Sam pomysł wydaje się prosty i banalny i w rzeczywistości taki właśnie jest. Co i tak nie pozwoliło mi uniknąć wpadek i intensywnego myślenia, przerzucania kartek niebieskiej Biblii oraz zasypywania pytaniami kolegów z forum (za co ich przepraszam ale także dziękuje za udzieloną pomoc).

Wracając, grę pisałem z zamiarem nauczenia się obsługi LCD, pisania własnych bibliotek i for fun ;) Wszystko opiera się na 2 bibliotekach, game.h oraz game.c oraz mirkowej obsługi LCD. Tutaj zamieszczam tylko te 2 biblioteki, zainteresowani (jeżeli wgl tacy będą) sami skombinują sobie te od LCD lub przerobią moje ;) W pliku game.h definiujemy tylko port guzika.

main.c
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


game.h
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


game.c
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


makra.h
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


oczywiście można zmienić poziom trudności zmieniając ustawienia timera0 ;)

Kod jest wieeeelce nie optymalny, ale na razie się uczę. Wiem że wiele rzeczy można było zapisać prościej i łatwiej, ale w imię zasady KISS nie zmieniam co działa :D

Pozdrawiam i czekam na opinie ;)

Zapomniał bym, dzięki koledze rez mamy filmik !!




Ostatnio edytowano 14 cze 2013, o 17:37 przez Wielki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 31 maja 2013, o 21:20 
Offline
Moderator zasłużony dla forum.atnel.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2012
Posty: 3219
Lokalizacja: Kraków - obok FAB5 ATMEL'a
Pomógł: 91

Proponuję dodanie zliczania ile minęło się prostokątów.

_________________
http://www.jaglarz.info



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 31 maja 2013, o 21:34 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27363
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1043

albo i możliwość zestrzeliwania wroga ;)

a na poważnie to - jak na "dopiero się uczę" to zaawansowany fajny projekcik ;) .... prześlicznie się ćwiczy na takich pomysłach i to jeszcze dobrych pomysłach

gratulacje

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 31 maja 2013, o 21:36 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2013
Posty: 41
Lokalizacja: Zielona Góra
Pomógł: 1

Zapomniałem dodać że jest tam funkcja "losowania" ale jest tak strasznie "losowa" że aż to w oczy kłuje :D To jest do poprawki, poza tym myślałem nad jakimś licznikiem, w sumie to kilka dodatkowych linijek kodu a wyświetlać by je można było za bolidem ;)

mirekk36 napisał(a):
albo i możliwość zestrzeliwania wroga ;)


myślałem nad tym, w sumie to było pierwsze założenie, ale taka gra była by wtedy jeszcze bardziej "porywająca" :D



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 31 maja 2013, o 21:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27363
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1043

Wielki napisał(a):
ale taka gra była by wtedy jeszcze bardziej "porywająca"


hahaha no i o to chodzi - sam bym pograł żeby się odstresować ;)

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 31 maja 2013, o 21:46 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 maja 2012
Posty: 758
Pomógł: 9

Po game over możesz wyświetlać statystyki. :) Randoma możesz wziąć z ADC wiszącego w powietrzu. No i w miarę upływu czasu powinna gra przyspieszać aby było coraz trudniej. No i High scores. ;)

_________________
ATB 1.03, Win XP SP3, ECLIPSE Indigo 3.7.2



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 31 maja 2013, o 21:48 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2013
Posty: 41
Lokalizacja: Zielona Góra
Pomógł: 1

Ledes napisał(a):
Po game over możesz wyświetlać statystyki. :) Randoma możesz wziąć z ADC wiszącego w powietrzu. No i w miarę upływu czasu powinna gra przyspieszać aby było coraz trudniej. No i High scores. ;)


Kurde to miał być projekt na 2 dni, ale widzę coraz większe możliwości.. Gdzieś tu widziałem menu :D A co do przyśpieszania to nie wiem jak to zrobić... A co do wyników, to na razie jest za nudna żeby chciało się pograć więcej niż 10 minut.. Poza tym, mam nowy pomysł, może do jutra skrobnę jakiś dodatek do tej gry ;)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 31 maja 2013, o 21:48 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 maja 2012
Posty: 758
Pomógł: 9

A zapomniałem dodać: super pomysł i fajne wykonanie. ;)

_________________
ATB 1.03, Win XP SP3, ECLIPSE Indigo 3.7.2



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 31 maja 2013, o 22:05 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 maja 2012
Posty: 758
Pomógł: 9

To jakiś pre-order dla forumowiczów poproszę hihihi

_________________
ATB 1.03, Win XP SP3, ECLIPSE Indigo 3.7.2



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 31 maja 2013, o 23:11 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2013
Posty: 844
Lokalizacja: Przemyśl
Zbananowany użytkownik

Pomógł: 43

Czyli Wielki zadziałało w końcu? :)

_________________
Klimatyzacja Przemyśl



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 31 maja 2013, o 23:35 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2013
Posty: 41
Lokalizacja: Zielona Góra
Pomógł: 1

zadziałało, mam już regulacje prędkości, co 5 klocków będzie szybciej ;) po jakiś 20 klockach zasuwa na prawdę szybko :).

Teraz pracuje nad pewnym "dodatkiem" który podsunął mi p. Mirek :)

Kto by pomyślał że taki niby głupi projekcik może tak wciągnać :D

Aaa no i jest już wynik podawany na końcu ;)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 1 cze 2013, o 03:00 

Pomógł: 0

No mam nadzieje, że filmik spełnił oczekiwania ;).
Gra to świetna baza rozwojowa, podoba mi się, przejrzystość kodu. Wystarczyło 5minut by go przenieść na ATB z przejściówką atmega8.

PS. Wrzucił bym to na 4x16 bo nie wiem czy jeszcze pamiętacie, te ruskie i chińskie gierki z formułkami ;). 3tory i obrazek F1 ;), ależ to było grywalne ;).



Góra
  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 1 cze 2013, o 03:40 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2013
Posty: 41
Lokalizacja: Zielona Góra
Pomógł: 1

Rez, filmik wyszedł idealnie :) wielkie dzięki!!

A co do tego wyświetlacza, to osobiście jestem bardzo za tym żeby ktoś kto posiada taki przerobił kod na owy wyświetlacz, kod jest tak stworzony że za duzo problemów nie będzie z nim ;)

Poza tym wprowadziłem trochę usprawnień i uwaga tym razem doszedłem max do 38 klocka :D Na dowód zdjęcie!!
Obrazek

Kodu na razie nie wrzucam, bo chce nagrać też filmik z działania :) Myślę też że mogli byśmy zrobić "konkurs" kto przejdzie dalej, bo w sumie to po 20 klocku konkretne wyzwanie jest :D



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 2 cze 2013, o 22:55 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2013
Posty: 41
Lokalizacja: Zielona Góra
Pomógł: 1

Z powodów technicznych filmu brak :( Niestety, ale i tak kod umieszczam i zapraszam do testów :) Mój max to 38 Anty nie mógł więcej niż 35, ciekaw jestem czy komuś się uda

standardowo main.c:
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


game.h
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


game.c
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


makra.h
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


Pozdrawiam ;)

Ps. był bym niezmiernie ucieszony jeżeli ktoś by wrzucił tutaj nagrany swój wyczyn, bo od razu były by pokazane zmiany :)



Ostatnio edytowano 14 cze 2013, o 17:38 przez Wielki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 07:25 

Pomógł: 0

Przypomnij mi na PW, po 18, bo zostawiłem swój zestaw z Atmegą8 w domu, to nagram filma ;)

Właśnie się wrzuca wersja 2.0, sorki ale wcześniej nie dałem rady. Ha udało mi się osiągnąć wynik 39 :).
PS. Musiał byś zmodyfikować część odpowiedzialną za wyświetlanie bolidu, gdyż jeżeli mamy nad albo pod bolidem przeszkodę i w tym momencie bolid przeskoczy na miejsce przeszkody to potem tego bolidu nie widać ;).



Góra
  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 5 cze 2013, o 20:02 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2013
Posty: 41
Lokalizacja: Zielona Góra
Pomógł: 1

rezasurmar napisał(a):
Musiał byś zmodyfikować część odpowiedzialną za wyświetlanie bolidu, gdyż jeżeli mamy nad albo pod bolidem przeszkodę i w tym momencie bolid przeskoczy na miejsce przeszkody to potem tego bolidu nie widać ;).


Niestety już nie mam pomysłu ani czasu na ten projekt ;)

I dzięki koledze mamy filmik ! Wiem że nikt by samemu nie skopiował kodu i sprawdził jak działa więc cieszcie swe oczy o dzieciątka ! Zwróćcie uwagę na intro :]



Pozdrawiam :)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 13 cze 2013, o 09:40 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 gru 2012
Posty: 729
Lokalizacja: Białystok
Pomógł: 12

Nie zamiesciles chyba pliku makra.h Czy moglbys go pokazać?

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 14 cze 2013, o 17:38 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2013
Posty: 41
Lokalizacja: Zielona Góra
Pomógł: 1

Faktycznie, już poprawiłem w obu postach :)

Pozdrawiam



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO