To chyba efekt nudy , ale wygrzebawszy z szuflady wyświetlacz GLCD (graficzny)
o rozmiarze 128x64 punkty na sterowniku KS0108A , postanowiłem zrobić jedynie słuszny
użytek czyli zbudować w oparciu o moje ulubione Sunduino , Oscyloskop.
---->>> Założenia <<<----------
1. - przynajmniej 2 kanały
2. - możliwie wiele ustawień
3. - możliwie jak najlepsze parametry
4. - ewentualna możliwość pracy z oprogramowaniem na PC
5. - koniecznie wyświetlacz Graficzny
6. - maxymalnie prosty układ tak by sobie można było zrobić w 5min
---------------------------------
Skoro już takie założenia to o dzieła:
-------------------------------------------------------------
<<---------- SCHEMAT

--- jak widać schemat jest prosty jasny i nie wymaga wyjaśnień no może sekcja klawiszy ale o tym niżej.
Do ustawiania trigerów , wyzwalania itd .. służy 10 przycisków Takt switch

i żeby było śmieszniej zamiast 10 pinów uC użyłem mojej ulubionej sztuczki z powieszeniem
wielu klawiszy na 1 pinie

-- prostota użycia i oszczędność pinów uc gwarantują użyteczność na poziomie
standardowego podłączenia.
Nie opisuje zasady działania sztuczki bo jest chyba całkiem logiczna -- w uproszczeniu używam pinu analog in
i na nim mierzę spadek napięcia po wciśnięciu klawisza, wartość napięcia na pinie odpowiada określonemu przyciskowi.
W programie wygląda to tak :
język cpp
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
Jak widać nic skomplikowanego:)
Obsługa LCD odbywa się przy użyciu biblioteki KS108.h , która upraszcza użycie wyświetlacza gdyż zawiera już predefiniowane funkcje inicjalizacji , oraz wiele innych.
Jak wiadomo wyświetlacze GLCD nie posiadają generatora znaków więc ładujemy nasze czcionki np użyta
przeze mnie ARIAL14.h (wydaje mi się że chyba trochę za duże znaki

------------------->>> PARAMETRY
No cóż nic w zasadzie wielkiego w założeniu w sumie to nie tyle oscyloskop co gadget , ale dla amatorów i pracy z
AVR do podglądania przebiegów PWM i innych sygnałów do 5V powinien wystarczyć .
-- UKŁAD POSIADA:
-- 2 KANAŁY
-- próbkowanie maksymalnie 4,3ksps/na kanał w trybie 2 kanałowym
-- próbkowanie maksymalnie 8,6ksps w trybie 1 kanałowym
-- maksymalne napięcie wejściowe 5V
--- USTAWIENIA i FUNKCJE
Tryby Trigerów --- AUTO, NORMAL, SCAN, ONE
Ratesy

--- 5ms, 10ms, 20ms, 50ms ,, 0.1/0.2/0.5/1/2/5/10s
Rangesy:) --- 1V, 0.5V , 0.2V, 0.1V, 50mV
To na tyle bo jak pisałem to zabawka jest , ale może się komuś przydać

a tak wygląda prototyp podczas pracy z generatorem funkcyjnym który opiszę kiedyś tam może:)




----->>> Program po kompilacji zajmuje 11514 bajtów w pamięci....
testowany na SunDuino 1.5B z uC ATmega328P taktowanie 16Mhz
W załączniku kompilowane wsady dla ATmega168 i 328 dla tych co chcą sobie wgrać w procka , czy zrobić dedykowane PCB ,
a nie chcą się męczyć w edytorze ARDUINO.
Natomiast dla ciekawych świata minimalizmu elektronicznego (czytaj platformy xxxDuino) pełny kod źródłowy, który należy wkleić sobie
do środowiska Arduino IDE oczywiście należy też pamiętać o bibliotekach

język cpp
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
Na screenie widać zajętość po kompilacji oraz płytke dla której wykonana została kompilacja :

Miłej zabawy .....
http://www.youtube.com/watch?v=ozPiwvUe7Wcdla tych co to nie mają lub nie lubią platformy xxxDuino i chcą postawić skopa po prostu na m168
korzystając z hexa :
