ATNEL tech-forum
https://forum.atnel.pl/

Eclipse Mars
https://forum.atnel.pl/topic18081.html
Strona 1 z 1

Autor:  kozaa71 [ 6 kwi 2017, o 18:34 ]
Tytuł:  Eclipse Mars

Witam szanowne grono.
Panowie i panie ma takie pytanie ;)
Czy z poziomu Eclipse mogę skasować istniejący workspace i w jaki sposób?
I analogicznie czy mogę założyć czysty bez żadnych projektów?
Chciałbym mieć "czyściutki" workspace bez żadnych powiedzmy śladów projektów z innych workspace'ów.
Czy muszę całkiem odinstalować Eclipsa aby mieć świeżutką i czystą wersję?
Pozdrawiam serdecznie.

Autor:  MirkoT [ 6 kwi 2017, o 18:49 ]
Tytuł:  Re: Eclipse Mars

Nie musisz.
Zakładasz nowy workspace i tam nic nie wiadomo o projektach w innych workspace'ach ;-)
Wiesz jak założyć nowy?

Autor:  kicajek [ 6 kwi 2017, o 18:49 ]
Tytuł:  Re: Eclipse Mars

Witam
Nie wiem czy ja robię to prawidłowo ale:
- usuwanie: szukam folderu workspace (ten usuwany) na dysku, klikam na niego PPM i usuwam :)
- tworzenie: albo wcześniej zakładam nowy a przy otwieraniu ECLIPSE każę go szukać, albo otwierając ECLIPSE i zakładam nowy.
Obrazek

Pozdr.

Autor:  kozaa71 [ 6 kwi 2017, o 20:24 ]
Tytuł:  Re: Eclipse Mars

MirkoT napisał(a):
Nie musisz.
Zakładasz nowy workspace i tam nic nie wiadomo o projektach w innych workspace'ach ;-)
Wiesz jak założyć nowy?



Witaj.
Powiem,że nie do końca wiem jak założyć ,usunąć workspace.
Może podpowiedz coś bo jak na razie poległem w tym miejscu.
Dziękuję za zainteresowanie,pzdr.

Autor:  mg101 [ 6 kwi 2017, o 20:52 ]
Tytuł:  Re: Eclipse Mars

1. Na dysku C: zakładasz nowy folder ( np. windows explorerem) o dowolnej nazwie np. C:/nowy_workspace (pamiętaj: bezpośrednio na C:)
2. Klikasz na ikonkę eclipsa_mars
3. Poprzez "browse" szukasz C:/nowy_workspace i ok.
4. Klikasz File/New/C Projekt ( Broń Boże File/New/C++ Projekt)
... itd
Stare foldery workspace-sów możesz pokasować np. windows explorerem

Polecam you_tuby Mirka a zwłaszcza w tym temacie http://mirekk36.blogspot.com/2015/07/ec ... ogram.html a w nim part 01, 02 i 03. To o czym pisałem jest chyba w 4..5 minucie part 02.

Polecam też zainstalowanie AVRplayera Mirka. Masz w nim wszystkie you-tuby.

Autor:  MirkoT [ 6 kwi 2017, o 20:55 ]
Tytuł:  Re: Eclipse Mars

Właściwie to kicajek Ci odpowiedział.
Workspace to katalog na dysku. Tam są trzymane wszystkie ustawienia.
Kasujesz katalog - kasujesz workspace.
Zaś co do założenia. Zobacz na screena post wyżej.
Masz tam zaznaczony Browse.
Jak naciśniesz możesz poruszać się po istniejących katalogach na dysku a nawet założyć nowy,
który stanie się nowym workspac'em. :-)
Powodzenia

Autor:  rskup [ 6 kwi 2017, o 23:17 ]
Tytuł:  Re: Eclipse Mars

MirkoT napisał(a):
Kasujesz katalog - kasujesz workspace.

Prawie ;) Niestety Eclipse zapamiętuje sobie używane workspace i pokazuje ich listę przy zmianach / wyborze. Teoretycznie jak to komuś nie przeszkadza, to może tylko usunąć z dysku katalog. Ale jak komuś takie coś przeszkadza, to jeszcze preferencjach (menu Window -> Preferences -> General -> Startup and Shutdown -> Workspaces) należy usunąć go z listy.

Obrazek

--
Pozdrawiam,
Robert

Autor:  kozaa71 [ 7 kwi 2017, o 15:12 ]
Tytuł:  Re: Eclipse Mars

Panowie dziękuję bardzo za obszerną odpowiedź.
Jutro gdy wrócę z nocki będę kombinerkował....
Jeszcze raz dziękuję i do usłyszenia ;)

Autor:  kozaa71 [ 9 kwi 2017, o 18:47 ]
Tytuł:  Re: Eclipse Mars

Witam wszystkich.
Drodzy koledzy i koleżanki myślałem,że nie będę już musiał wam zawracać głowy ponownie pytaniami ale jak na razie Eclipse mnie pokonuje.....
Pokazuje mi "No AVR project selected...."
Sprawdzałem wszystkie (tak mi się wydaje) opcje w ustawieniach Eclipse na podstawie poradników Mirka.
Czy możecie mnie naprowadzić gdzie jest ewentualny błąd?
Pozdrawiam.

------------------------ [ Dodano po: 3 minutach ]



------------------------ [ Dodano po: 4 minutach ]

Obrazek

Autor:  Wirnick [ 9 kwi 2017, o 19:01 ]
Tytuł:  Re: Eclipse Mars

Przeważnie w każdym poradniku Pana Mirka to się zdarza - Z lewej strony zaznacza odpowiedni folder(nie plik folderu).

Autor:  kozaa71 [ 9 kwi 2017, o 19:09 ]
Tytuł:  Re: Eclipse Mars

Witaj, po zaznaczeniu folderu wyskakuje mi taki komunikat.

Obrazek

Autor:  43kuku [ 9 kwi 2017, o 19:11 ]
Tytuł:  Re: Eclipse Mars

Jak spojrzysz na screen, który wstawiłes, to zobaczysz, w explorerze (po lewej stronie screena), że masz nie podświetlony projekt, a jeden z plików projektu. kliknij po prostu na nazwie projektu.

Autor:  kozaa71 [ 9 kwi 2017, o 19:18 ]
Tytuł:  Re: Eclipse Mars

Nic to nie daje.
Jakiś koszmar to jest....... :evil:

Obrazek

Autor:  Wirnick [ 9 kwi 2017, o 19:39 ]
Tytuł:  Re: Eclipse Mars

Masz błędy i projekt nie przeszedł kompilacji. Dlatego jest odmowa wgrania do mikroprocesora.

Autor:  mg101 [ 9 kwi 2017, o 19:42 ]
Tytuł:  Re: Eclipse Mars

Zakładam że przy kompilacji stworzyłeś tylko plik "release" a nie "debug". Jest taka opcja przy tworzeniu nowego projektu

Autor:  kozaa71 [ 9 kwi 2017, o 19:48 ]
Tytuł:  Re: Eclipse Mars

Witam.
Te błędy wyskakują mi od kiedy próbuję zrobić kompilacje tych wsadów.
Zaznaczyłem je na czerwono i powiem szczerze,że nie wiem co ten błąd oznacza....? :cry:

Obrazek

Autor:  mg101 [ 9 kwi 2017, o 19:51 ]
Tytuł:  Re: Eclipse Mars

A poza tym to przestudiuj 3 youtuby Mirka co zrobić żeby uruchomić pierwszy projekt. Tak żeby zamigotał led. Hardware i software.
http://mirekk36.blogspot.com/2015/07/ec ... ogram.html

Autor:  kozaa71 [ 9 kwi 2017, o 19:57 ]
Tytuł:  Re: Eclipse Mars

Kolego robiłem wszystko wg. tego poradnika.
Szczerze to nie wiem dlaczego tak się dzieje zważywszy,że nic absolutnie nie modyfikuję w bibliotekach od Mirka.

Autor:  skalarro [ 9 kwi 2017, o 20:38 ]
Tytuł:  Re: Eclipse Mars

kozaa71 napisał(a):
Jakiś koszmar to jest.......

Nie jest, sspokojnie....

kozaa71 napisał(a):
Zaznaczyłem je na czerwono i powiem szczerze,że nie wiem co ten błąd oznacza....

zobacz linijkę wyżej... kompilator mówi Tobie wszystko - w mk_graphic.c odwołujesz się do 'font', którego kompilator nie może odnaleźć.

kozaa71 napisał(a):
Szczerze to nie wiem dlaczego tak się dzieje


na spokojnie przejrzyj wszystko po kolei, głównie funkcje w w/w pliku. pewnie co ci umknęło.

Ogólnie kompilator działą tak, że tworzy "materiał do kompilacji" dopiero po wcinięciu SAVE, chyba, że masz ustawione save on build czy jako tak. Jak nie zapiszesz, to nie ma co kompilować. Jak zapiszesz i dasz na build, to kompilator sprawdza poprawnosć projektu i dopiero kompiluje program i tworzy hex. U Ciebie zwraca błąd, wskazuje czego on dotyczy i nie tworzy pliku dla procka, więc nie ma co wgrać.

Autor:  kozaa71 [ 9 kwi 2017, o 20:49 ]
Tytuł:  Re: Eclipse Mars

O matko z córką.....nic już nie kumam. :roll:

Panowie i panie,przepraszam ale ja już chyba na dzisiaj odpuszczę (jestem po nocce) ale bardzo ,bardzo dziękuję za wszelaką pomoc.
Przeczytam jeszcze raz wasze posty i coś spróbuję z nich wyciągnąć.
Pozdrawiam was serdecznie i oczywiście wszelkie podpowiedzi mile widziane.
Pozdrawiam mocno.

Autor:  skalarro [ 9 kwi 2017, o 20:52 ]
Tytuł:  Re: Eclipse Mars

Zajrzyj do pliku mkgraphic.c bo tam co czegoś brakuje. Powinny być błędy podkreślone na czerwono.

Autor:  kozaa71 [ 9 kwi 2017, o 20:59 ]
Tytuł:  Re: Eclipse Mars

Kolego skalarro jaki plik,folder itd. bym kompilował zawsze jest ten sam błąd.

Obrazek

Autor:  skalarro [ 9 kwi 2017, o 21:02 ]
Tytuł:  Re: Eclipse Mars

Teraz ja się zaczynam gubić. Nie kompilujesz plików tylko całe projekty.
To co zaznaczasz na dole na czerwono to tylko info ze się kompilacja nie udała a wyżej masz napisane z czym jest problem. Zajrzyj tam i popraw. Brakuje ci jakiejś dekla r acji font albo coś w tym stylu

Autor:  mirekk36 [ 9 kwi 2017, o 21:06 ]
Tytuł:  Re: Eclipse Mars

No jak byk widać błąd że nie widać "font" ... a font jest w pliku który z kolei widać, że jest wyłączony z kompilacji - to jak ma to działać ?

Autor:  mg101 [ 10 kwi 2017, o 13:43 ]
Tytuł:  Re: Eclipse Mars

kozaa71 napisał(a):
Kolego robiłem wszystko wg. tego poradnika.
Szczerze to nie wiem dlaczego tak się dzieje zważywszy,że nic absolutnie nie modyfikuję w bibliotekach od Mirka.


Modyfikacja chyba na razie nie ma nic do rzeczy. Ale jeżeli masz Atmega644p a nie Atmega32 to coś trzeba zmodyfikować.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/